kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

حذف قانون اعدام قاچاقچیان مواد مخدر امنیت و سلامت کشور را با چالش مواجه می‌کند



خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تصویب حذف قانون اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هزینه‌های گزاف بر کشور و نظام تحمیل و امنیت و سلامت کشور را با چالش مواجه می‌کند.
سرتیپ علی مؤیدی با بیان اینکه قانون حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر مصوب شده و ما موظف به تمکین از قانون و تلاش در اجرای آن هستیم، افزود: نمی‌توانم با اجرای این قانون مخالفت کنم. اما نظر بنده به عنوان یک شهروند نه در جایگاه قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، قانون درستی نیست. چرا که علاوه بر اینکه هزینه‌های گزافی بر دوش نظام تحمیل بلکه، کشور را از نظر امنیت و سلامت باچالش مواجه می‌کند.
وی اضافه کرد: این قانون برای جامعه و شرایط موجود کشور مضر است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بااشاره به افزایش میزان سطح زیرکشت خشخاش در کشور افغانستان و تدابیر ایران برای مقابله با ورود آن به کشور، گفت: یکی از اقدامات خوبی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام گرفته انسداد قابل توجه مرزها بوده به طوری که خیلی از نمایندگان کشورها و سازمان ملل این اقدامات فیزیکی ایران برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور در مرزهای افغانستان و پاکستان را ارج نهادند.
مؤیدی بر ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان به اعتیاد تأکید کرد و اظهار داشت: در 6 ماهه سال جاری 4 هزار شغل برای بهبودیافتگان ایجاد شد.