kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 34 تن چوب قاچاق
رشت- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی رشت گفت: مأموران بخش انتطامی خمام، حین گشت‌زنی در مناطق آلوده و جرم‌خیز به یک دستگاه وانت نیسان حمل چوب مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ رحیم شعبانی افزود: در بازرسی از بار خودرو، 65 اصله چوب جنگلی توسکا به وزن 2 هزار و 500 کیلوگرم که بصورت قاچاق حمل می‌شد، کشف شد.
سرهنگ شعبانی گفت: مأموران انتظامی این بخش نیز حین گشت‌زنی یک دستگاه وانت نیسان که تعداد 38 اصله چوب به وزن یک و نیم تن را به صورت قاچاق حمل می‌کرد، توقیف کردند.
سرهنگ عبدالعلی شعبانی، فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا نیز بیان داشت: مأموران انتظامی این شهرستان حین گشت‌زنی به 2 دستگاه کامیون و 2 دستگاه نیسان مشکوک شده و در بازرسی از این خودروها، 27 تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ریالی 70 میلیون تومان کشف و ضبط و رانندگان خودروهای یاد شده، به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ احمد وکیل صادقی فرمانده نیروی انتظامی املش نیز بیان داشت: مأموران انتظامی حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی کامیون حمل بار مشکوک شده و در بازرسی از این خودرو، سه تن چوب جنگلی قاچاق به همراه یک دستگاه اره برقی کشف و ضبط و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.
سقوط تابلوی تبلیغاتی
تبریز- خبرنگار کیهان: چند کارگر که برای تعمیر و یا نصب بنر همزمان در حال بالا رفتن از سازه سبک تابلو تبلیغاتی در تبریز بودند، بخش گردان تابلو سقوط کرد و باعث مرگ یکی از کارگران شد. در اثر این حادثه 3 کارگر دیگر مصدوم شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است. این حادثه در ظهر شنبه در میدان بازار ولی عصر تبریز روی داد. در این حادثه یک خودرو پراید نیز دچار خسارت شد.
گازگرفتگی 10 یزدی
یزد- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: انتشار گاز مونوکسیدکربن موجب مسمومیت 10 نفر شد که از این تعداد پنج نفر مربوط به شهرستان یزد و بقیه مربوط به شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان است.
احمد دهقان افزود: پنج نفری که در یزد دچار مسمومیت شدند، بعد از انتقال به بیمارستان، درمان و ترخیص شدند.
این مسئول اظهار کرد: استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد و نصب ناصحیح آن علت اصلی گاز گرفتگی و مسمومیت‌ها با گاز مونوکسیدکربن اعلام شد.
تصادف 5 کشته گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی مرند گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقع یک فقره تصادف در محور «مرند-خوی» بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و مشخص شد، یک دستگاه خودرو پژو 405 با یک دستگاه خودرو پیکان وانت برخورد کرده‌اند.
سرهنگ «کاظم دهقانی»  تصریح کرد: در این حادثه، خودرو پژو 405 به علت برخورد با پیکان وانت دچار حریق شده و سه نفر از سرنشینان آن در دم فوت و چهار نفر سرنشین خودرو وانت مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که دو نفر از آنان به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کردند.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده پیکان وانت اعلام کردند.
جعل اسناد زمین دولتی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: درپ‍ی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی غرب استان تهران مبنی بر زمین‌خواری در شهرستان رباط‌کریم مشخص شد زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع متعلق به یکی از ارگان‌های دولتی با ارزش بیش از 18 میلیارد ریال توسط یک نفر با جعل اسناد تصرف شده است.
سرتیپ «محسن خانچرلی» تصریح کرد: با تحقیقات کارشناسی انجام شده مشخص شد، فردی با اسناد و مدارک جعلی، 35 هزار متر مربع از اراضی واقع در شهرستان رباط‌کریم را با روش‌های متقلبانه به مبلغ 18 میلیارد و 567 میلیون ریال تصرف کرده است.
وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی متهم را شناسایی و در عملیاتی منسجم، وی را دستگیر کردند.
سردار خانچرلی بیان داشت: متهم به جرم خود اعتراف و روانه زندان شد.
ناکامی سوداگران مرگ
 سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران انتظامی بخش راین شهرستان کرمان از حمل و جا‌به‌جایی مواد مخدر توسط قاچاقچیان مطلع و با تشکیل اکیپی به مسیر حرکت قاچاقچیان اعزام و پس از تعقیب و مراقبت به دو خودرو سواری زانتیا و پژو 405 مشکوک و دستور توقیف آنها را صادر کردند.
سرهنگ ناصر فرشید افزود: راننده خودروها بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت و حرکات مارپیچ اقدام به فرار کرده که پس از تعقیب و گریز عرصه را بر خود تنگ دیده و خودروها را متوقف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودروها 507 کیلوگرم تریاک و 136 کیلوگرم حشیش را کشف و سه متهم را نیز در این رابطه دستگیر کردند.
وی گفت: خودروها توقیف و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
انفجار کارگاه تولید موادمنفجره
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد انفجار در حوالی منطقه فرون‌آباد پاکدشت، بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» افزود: ماموران در بررسی اولیه مشخص کردند که این کارگاه با کاربری شمع‌سازی اقدام به تولید غیرمجاز مواد محترقه می‌کند.
وی با اشاره اینکه سهل‌انگاری یکی از کارگران علت انفجار این کارگاه بود تصریح کرد: در این انفجار که موجب تخریب این کارگاه شد شش نفر دچار سوختگی شدید شده که بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بیش از 36 هزار عدد مواد محترقه از نوع کپسولی کشف و چهارنفر عوامل اصلی این حادثه شناسایی و دستگیر شدند.
بار نئوپان موادمخدر از آب درآمد
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بر روی عناصر اصلی تهیه و توزیع موادمخدر مشخص شد یکی از قاچاقچیان موادمخدر قصد دارد با یک دستگاه تریلی مقدار قابل توجهی موادمخدر را به صورت جاسازی در داخل بار نئوپان از استان‌های شرقی کشور به قم منتقل کند.
سرهنگ «غلام‌عباس بلفکه» گفت: در ادامه ضمن هماهنگی قضایی سه اکیپ تلفیقی از پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم و تهران بزرگ به محورهای مواصلاتی استان اعزام شدند.وی افزود: با کنترل تردد خودروها سرانجام خودرو مذکور در یکی از محورها شناسایی و نسبت به تعقیب نامحسوس خودرو تا محل تخلیه بار اقدام و در حالی که متهم قصد تخلیه موادمخدر را در یک گاراژ داشت ماموران در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شده و متهم را به همراه همدستش دستگیر کردند.سرهنگ بلفکه گفت:  در ادامه طی بازرسی از خودرو 500 کیلوگرم تریاک کشف و متهمان نیز در نهایت به انضمام پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: ماموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل محورهای عبوری به یک تریلی حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.سرهنگ «محمود علیپور» افزود: ماموران در بازرسی از خودرو 276 رأس گوسفند که فاقد مجوز از دامپزشکی بودند را کشف و کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کردند.
وی تصریح کرد: در این رابطه یک خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.