kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ:

یک میلیون نفر دیگر در 3 شهر یمن در معرض ابتلا به وبا هستند



سرویس خارجی-
کمیته بین‎المللی صلیب سرخ می‌گوید حدود یک میلیون یمنی دیگر به دلیل توقف واردات سوخت و تشدید حملات سعودی‌ها طی ۱۰ روز گذشته، در سه شهر یمن در معرض ابتلا به وبا قرار دارند.
محاصره ظالمانه مردم یمن از سوی آل‌سعود باعث شده است تا شیوع بیماری در این کشور سرعت بیشتری پیدا کند. در همین حال برخی خبرها حکایت از ابتلای شمار بیشتری از مردم یمن به این بیماری مهلک دارد. به گزارش فارس، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد که توقف واردات سوخت و دیگر کالاهای اساسی به یمن به دلیل بمباران و حملات مداوم عربستان، باعث قطع عملیات آب رسانی و رسیدن آب‌های آشامیدنی در سه شهر دیگر یمن شده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرده که حدود یک میلیون نفر دیگر در معرض تهدید ابتلا به بیماری وبا و دیگر بیمارهای ناشی از آب‌های آلوده قرار دادند.
«الکساندر فیت»، رئیس‌ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن گفته: «سیستم‎های آبی و بهداشتی در الحدیده، صعده و تعز به دلیل کمبود سوخت متوقف شده‎اند. آب و غذای آلوده مهم‌ترین عامل شیوع بیماری وبا در یمن به ویژه کودکان شمرده می‌شود.» کارشناسان پزشکی، با انتشار بیانیه‌ای، عربستان را مسئول شیوع وبا در یمن اعلام کردند.
 نشریۀ پزشکی «لانست» هم با انتشار گزارشی اعلام کرده: «حملات جنگنده‌های ائتلاف به یمن به ریاست عربستان، بیمارستان‌ها و شبکه‌های آبرسانی را نابود کرد.»  بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تا آخر سال جاری میلادی، شمار مبتلایان به وبا در یمن از 600 هزار نفر فراتر خواهد رفت.