kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

آفتاب یزد اظهارنظر روحانی و جهانگیری درباره مسکن مهر را بی‌ارزش دانست!(خبر ویژه)

یک روزنامه اجاره‌ای در استدلالی جالب توجه مدعی شد چون مدافعان مسکن مهر در این خانه‌ها ساکن نیستند، نباید از آن دفاع کنند.



روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در تیتری با مضمون «بفرمایید مسکن مهر» نوشت: بنابر تحقیقات خبرنگار ما، هیچ کدام از مدافعان مسکن مهر،‌ در این مجتمع‌های ساختمانی سکونت ندارند. از این رو به آنان پیشنهاد می‌شود اسباب‌کشی کرده و در این ساختمان‌ها زندگی کنند.
تیتر این روزنامه در ادامه جنجال علیه مسکن مهر به بهانه زلزله اخیر در استان کرمانشاه است که موجب قربانی شدن حدود 500 نفر از هموطنانمان شد.
منطقا و برخلاف رفتار دور از عقل دولت و رسانه‌های زنجیره‌ای، باید تا پایان تعیین تکلیف تعداد قربانیان و نوع محل سکونت آنها منتظر ماند تا بتوان دست به قضاوت زد. در عین حال شایان یادآوری است که برخلاف دو زلزله رودبار و بم که با قدرت به مراتب کمتری از زلزله اخیر بود، بالغ بر 35 هزار نفر کشته شدند. همچنین باید یادآوری کرد که اگر نوسازی ده‌ها هزار بافت فرسوده نبود، قطعا آمار تلفات زلزله چندین برابر می‌شد، این درحالی است که در تصاویر تهیه شده از مسکن مهر در مناطق زلزله، نوعا و غالبا نمای برخی از این واحدها فروریخته و بنای اصلی سالم است.
اما فارغ از آمار و ارقام و بررسی نهایی، باید از روزنامه اجاره‌ای که سردبیر آن در آمریکا پناهندگی گرفته و جیره‌ مزدوری در صدای آمریکا دریافت می‌کند، پرسید آیا لازمه قضاوت علمی درباره هر پدیده‌ای بودن در داخل آن پدیده است. به عنوان مثال آیا قضاوت درباره انواع خودرو و استحکام آنها، منحصرا با داشتن و سوارشدن آنها ممکن می‌شود یا اینکه با شیوه‌های علمی می‌توان این استحکام را بررسی کرد؟ آیا برای اندازه‌گیری فاصله دو شهر یا دو ستاره یا مثلا فاصله زمین تا کره ماه و خورشید، حتما باید مسافرت کرد تا مسافت را به دست آورد؟!
آیا هر کارشناس اقتصادی که درباره صادرات یا واردات و قیمت نفت و سود بانکی و نرخ ارز و... حرف می‌زند، باید حتما اهل واردات و صادرات و فروش نفت و دارای سپرده بانکی و خریدار یا فروشنده ارز باشد؟!
البته حامیان حقوق‌های نجومی و مفاسد بزرگ اقتصادی از جمله فساد 11 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، و... حق دارند که چون شخصا بر  مبنای چرب شدن میزان سبیل، اظهارنظر کرده و رپرتاژ آگهی درج کرده‌اند، دیگران را نیز به کیش خود بپندارند. اولین مدافعان مسکن مهر، اکثریت 10 میلیون نفری هستند که ساکن آن هستند و بعد از سالها آرزوی ناممکن داشتن خانه، صاحب خانه شده‌اند و نهایتا اینکه 5700 واحد مسکن مهر، اواخر بهمن 1394 از سوی مدیران دولت یازدهم افتتاح شده‌اند. بنابراین حتی اگر ادعا می‌شود در این پروژه‌ها اشکالی وجود می‌داشت، مسئول آن دولت یازدهم بود.
گفتنی است مأموریت آفتاب یزدُ چاپ مطالبی است که سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای به خاطر حفظ حیثیت و آبروی خود حاضر به درج آن نیستند. دقیقاً شبیه آنچه در شماره دوروز پیش این روزنامه آمده و به تیتر اول نیز تبدیل شده است! و این نظریه دم‌دستی و خنده‌دار را مطرح کرده است که فقط کسانی حق دارند درباره مسکن مهر اظهارنظر کنند که ساکن مسکن مهر باشند! گردانندگان این روزنامه زرد به این نکته توجه نداشته‌اند که در تفسیر و تحلیل یاد شده اظهارات رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان درباره مسکن مهر را زیر سؤال برده و نظر آنها درباره مسکن مهر را به دلیل اینکه ساکن مسکن مهر نمی‌باشند فاقد ارزش دانسته است.