kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
هاشمی:

تهران منتظر یک زلزله بزرگ است


رئیس‌شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تهران بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته در هر 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را تجربه کرده است، ولی در حال حاضر 35 سال از این مهلت گذشته و تهران نیز در آستانه یک زلزله بزرگ است.
به گزارش فارس، محسن هاشمی در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور‌اشاره کرد و افزود: تهران به عنوان پایتخت ایران نیز از مشکلاتی از جمله بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد. رعایت نشدن استانداردها و ساخت‌وسازهای غیراصولی، وضعیت تاب‌آوری تهران را در شرایط درستی قرار نمی‌دهد هر چند کارهای خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نبوده است.
وی بیان داشت: وضعیت جغرافیایی کشور به نحوی بوده است که در 25 سال گذشته 6 درصد از کشته‌ها در زلزله بوده است و هر 10 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری در کشور اتفاق می‌افتد.
رئیس‌شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: تهران نیز منتظر یک زلزله بزرگ است و تهران در 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را بر اساس نظر کارشناسان تجربه کرده است که در حال حاضر 35 سال از این زلزله می‌گذرد که هنوز اتفاق نیفتاده است.
هاشمی بیان داشت: مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 16 و 17 مناطق خطرپذیر در زلزله هستند و خطرپذیری مناطق 8، 19، 20 و 3 تهران در هنگام زلزله متوسط است.
وی بیان داشت: مسئولیت مقابله با بحران‌ها در تهران بر عهده شهرداری تهران است و در دیگر استان‌ها بر عهده استانداری است.
رئیس‌شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: 86 سازمان و نهاد در شهر تهران مدیریت بحران را مدیریت می‌کنند که باید هماهنگی‌های لازم بین این دستگاه‌ها صورت بگیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های مربوطه به بحث مدیریت بحران توجه ویژه‌ای شود.