kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
یک مقام اتریشی:

پیشرفت ایران واقعاً حیرت انگیز است


معاون رئیس ‌اتاق اقتصادی اتریش گفت: گستردگی کشور ایران و پیشرفت ایران از نظر اقتصادی واقعاً حیرت‌انگیز است و متوجه شدیم ایران دارای ملتی فرهیخته و تحصیل‌کرده و با دیدی باز و میهمان‌نواز است.
به گزارش فارس ، کریستین موزر معاون رئیس ‌اتاق اقتصادی اتریش سفلی دیروز در مراسم دیدار هیئت‌های تجاری ایران و اتریش با عرض تسلیت به دلیل زلزله کرمانشاه گفت: در سال 2016 با یک هیئت اعزامی تجاری به ایران آمدم و از تهران و استان مرکزی دیدن کردم و برای من و هیئت همراه واقعیتی را که از ایران دیدیم، با آن تصویری که از رسانه‌ها می‌دیدیم، متفاوت بود و بسیار برای ما تعجب‌آور بود.
موزر افزود: گستردگی کشور ایران و پیشرفت ایران از نظر اقتصادی و از هر لحاظ دیگر واقعا حیرت‌انگیز است و البته تماس با ایرانیان بسیار برای ما مایه خوشحالی بود و متوجه شدیم ایران دارای ملتی فرهیخته و تحصیل کرده و با دیدی باز و میهمان‌نوازی است.
وی بیان داشت: در آن سفر ما این امکان را داشتیم که بنایی را برای فعالیت‌های اقتصادی آینده بنیان نهیم و همه چیز نشانگر این است که پیشرفت خوبی داریم و به نظر می‌آید، بعد از بنیان پایه‌ها در سال گذشته سال اخیر سالی خواهد بود که روابط را تحکیم و بنیان را تقویت می‌کند و اعتماد متقابل را تقویت می‌کند و مطمئن هستیم که در آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.
موزر اظهار داشت: با وجود اینکه شاید در مرحله اول امیدی که داشتیم کمی غیرواقع‌بینانه بود، ولی الان مطمئن هستم پیشرفت ما خوب بوده است و لیوان ما نیمه پر است.
وی گفت: قدم‌های خیلی مهمی از نظر مالی و از نظر امکانات پرداختی برداشته شده و مطمئن هستم که در این زمینه در حال پیشرفت هستیم.