kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
در بیانیه شورای هماهنگی نیروها و تشکل‏‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه مطرح شد

چند سؤال از شورای امنیت ملی درباره توقیف کیهان

شورای هماهنگی نیروها و تشکل‏‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای خطاب به شورای امنیت ملی کشور به توقیف روزنامه کیهان واکنش نشان داد.



به گزارش رسا، در بیانیه شورای هماهنگی نیروها و تشکل‏‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه خطاب به شورای امنیت ملی کشور درباره توقیف روزنامه کیهان آمده است؛
«ان‌شاالله اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل‌سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت» (صحيفه حضرت امام ج 21 ص 75 و 76 )
در پی تهاجمات سنگین و آتش‌افروزی‌های رژیم جنایتکار آل‌سعود به یمن و جواب افتخار آفرین انصارالله با شلیک موشک ؛ روزنامه وزین و انقلابی کیهان در 15 آبان 96 تیتر اول خود را اینگونه تنظیم نمود: «گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن، شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دبی»
شورای محترم امنیت ملی این تیتر را خلاف امنیت ملی تشخیص داده و به قوه قضائیه شکایت کرد که نتیجه آن دو روز توقیف کیهان بود. ما، شورای امنیت ملی را نهاد قانونی میدانیم به رای آن احترام می‌گذاریم ولی در عین حال پرسش‌ها و تأملات قابل توجهی نیز برایمان ایجاد شده که طرح آن را حق و بلکه وظیفه خود میدانیم.
 چرا این شورای محترم در مواردی بسیار مهمتر که قطعا خلاف امنیت ملی بود، سکوت کرد و هیچ عکس العمل، مصوبه و پی‌گیری نداشت؟
 آیا این سخن مسئول سیاست خارجه کشور، که در اوج مذاکرات می‌گوید: «آمریکا میتواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!» خلاف امنیت ملی نبود؟
این که یکی از بالا‌ترین مقامات اجرایی و امنیتی کشور در اوج تهدیدات و مذاکرات با دشمن بیان می‌دارد که «خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق‌ها هم خالی است». خلاف امنیت ملی نبود؟
طرح مسایل اختلاف برانگیز فرقه‌ای، قومیت گرایی، اختلافات مذهبی و فرهنگی و... در زمان انتخابات خلاف امنیت ملی نبود؟
«شورای هماهنگی نیروها و تشکل‏‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه» خواستار اجراء غیر گزینشی قانون توسط مسئولین ، برای همه افراد، در همه زمانها ، برای همه اظهارات و بصورت عادلانه می‌باشد و امید دارد که کلیه نهادها و مسئولین محترم نظام مبارک جمهوری اسلامی ایران با عمل به وظایف خویش بدون ملاحظات ویژه، باعث امیدواری دوستداران انقلاب و یأس و ناامیدی دشمنان گردند.