kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
گنجی:

برخورد سیاسی با امنیت ملی قابل تحمل نیست

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به برخورد دولت با کیهان، گفت: خیلی خطرناک است که منافع ملی یا خصوصا امنیت ملی را دچار تفسیر کنیم. اگر امنیت ملی را دچار تفسیر و سلیقه و جریان بازی کردیم، بسیار وحشتناک است.



عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با فارس درباره توقیف کیهان اظهار داشت: خبری که کیهان منتشر کرد، چیزی بود که انصارالله بارها نویدش را داده بود یا یکی دوبار هم خبرش را داده بود که شلیک شد به دوبی یا شلیک می‌کنیم. وی افزود: ذهنیتی که کیهان داشت، مبتنی بر آن پیش خبرها یا خبرهایی بود که قبلا اتفاق افتاده بود. منتها چون ریاض به جهت سرزمینی و زمان برد موشک و فاصله جغرافیایی مشابه بود، این تداعی را می‌کرد که طبیعتا براساس نویدی که انصارالله داده این بعد از ریاض به سمت دبی بیاید. بنابراین یک استنباط از آن پیش خبرهایی بود که قبلا یمنی‌ها گفته بودند اما اینکه در درون نظام، ما این را به خود گرفتیم و یک جوری شانه نظام را زیر بار آن بردیم، یا برداشتی از جایگاه کیهان بود یا برداشتی از نقشی که برای خودمان قائلیم در مسئله یمن یا در مواجهه با آل سعود.
گنجی خاطرنشان کرد: بنابراین من اعتقادم این است که این مبتنی بر یک خبر داخلی نبود که بر اساس این استنباط، احساس کردند هزینه تولید می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: نکته دیگر این است که ما موارد مشابه خیلی بدتر از این داریم؛ خیلی خطرناک است که ما منافع ملی یا خصوصا امنیت ملی را دچار تفسیر کنیم. اگر امنیت ملی را دچار تفسیر و سلیقه و جریان بازی کردیم، بسیار وحشتناک است. ما سر امنیت ملی باید برداشت واحدی داشته باشیم تا هنگامه خطر بتوانیم یدواحده باشیم. تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: فرض بفرمایید اگر کسی جای دیگری گفته باشد که ما همه تجهیزات نظامی‌مان با یک بمب آمریکا هوا می‌شود، این تهدید امنیت ملی است یا بیاییم در فضای رسانه‌ای از نبودهای استراتژیک کشور حرف بزنیم، این جری کردن دشمن و گام‌های او را به جلو کشاندن است. بنابراین، این فضای بام و دوهوا در کشور ما وجود دارد که شاید در حوزه‌های دیگر بشود به عنوان سلیقه تحملش کرد اما در منافع ملی و خصوصا امنیت ملی خیر. اگر امنیت ملی را دچار تفسیر کردیم و با آن سیاسی برخورد کردیم، ممکن است کلاه گشادی سر همه ما برود.