kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آمریکا حتی یک روز هم نمی‌خواهد منطقه غرب آسیا روی آرامش را ببیند. بعد از شکست‌های پی‌درپی داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه و نیز شکست طرح تجزیه کردستان عراق گویا اکنون نوبت لبنان رسیده تا با همکاری آل‌سعود و حلقه به گوشی سعد حریری بحران جدیدی به این کشور تحمیل شود. اما با هوشیاری مردم و مقاومت منطقه این نقشه شوم دشمنان نیز ناکام خواهد ماند.
6406---0912
* به رژیم منحوس آل‌سعود، مجری برنامه‌های استکبار جهانی توصیه می‌کنم تا دیر نشده از دامن خباثت و کثیف شیطان بزرگ و ولیده نامشروع استکبار غرب یعنی رژیم صهیونیستی دست بردارد و خود را به مهلکه و نابودی نکشاند و این قدر خون بی‌گناهان را در کشورهای اسلامی منطقه بر زمین نریزد.
4187---0935
* حوادثی مثل حادثه یکشنبه گذشته تگزاس نشان می‌دهد برخی از سربازان آمریکایی که هر جنایتی را با دستور حکمرانانشان در جهان انجام می‌دهند گاه چنان از پاسخ به وجدان خود عاجز می‌شوند که دیوانه‌وار به همه چیز حتی کلیسا- به این دلیل که آن را در همراهی با دولت‌هایشان مقصر می‌دانند- حمله می‌کنند و صغیر و کبیر را به خاک و خون می‌کشند. البته دولت‌های غربی همواره چنین واقعیتی را لاپوشانی کرده‌اند.
7399---0990
* آقای زنگنه وزیر نفت دولت آقای روحانی در ابتدای مسئولیتش یعنی تیرماه 92 گفت باید گروهبانها بروند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند. اکنون در سایه 4/5 سال تصدی ژنرال‌ها در وزارت نفت، در این مدت به طور متوسط ماهانه یک آتش‌سوزی در صنایع نفت و پتروشیمی رخ داد و در آخرین مورد آتش‌سوزی اخیر چاه 147 رگ سفید دو نفر از کارکنان صنعت نفت را به کام مرگ کشاند و جناب وزیر نفت با خونسردی هرچه تمام‌تر می‌گوید مهار آتش 1/5 ماه زمان می‌برد. این است معنی تدبیر و امید ژنرال‌ها!
0563---0915
* امنیت واقعی در ویترین بودن اطلاعات درباره رفتارهای دولتمردان و نظارت همگانی و نقد ملت نسبت به ناروایی‌هاست. ضدامنیت‌ترین و مستبدانه‌ترین رفتار یک دولت وقتی است که بر رفتارهای دولتمردان مهر محرمانه بخورد و افشا و نقد تخلفات مسئولان جرم تلقی شود. نتیجه چنین وضعیتی رشد باندهای مدیریتی ناکارآمد و تعطیل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نام اخلاق خواهد بود. می‌توان ادعا کرد رشد رانت، قاچاق، فساد اقتصادی و... از تبعات نامحرم تلقی شدن مردم در ماجراهایی مثل برجام و قراردادهای اقتصادی سال‌های اخیر بوده است.
2138---0917
* جناب زنگنه! اگر گروهبانها در وزارت نفت مانده بودند این همه حادثه آتش‌سوزی پیش نمی‌آمد و اگر هم می‌آمد ظرف چند روز برطرف می‌شد، نه یک ماه و نیم ثروت ملی را دود هوا کنید. آن گروهبانها نسبت به این ژنرال‌ها به نظام و منافع مردم وفادارتر بودند.
9590---0914
* چرا ادبیات برخی از مجری‌های صدا و سیما شبیه بی‌بی‌سی است؟ آیا کسی کنترل نمی‌کند؟ مجری به چه اجازه‌ای در هنگام نشان دادن تصویرنیروهای انقلابی از عبارت «تندروها» استفاده می‌کند؟ یا اینکه فردی به دلیل غیرقانونی بودن انتصابش (به سبب بازنشسته بودن) استعفا کرده اما مجری مدعی می‌شود که این استعفا تحت فشار سازمان بازرسی کل کشور بوده است! مسئول صدا و سیما باید به مجری تفهیم کند که عرصه اجرا محل سخنان عوامانه ناشی از تأثیرپذیری از رسانه‌های بیگانه نیست.
7977---0912
* رئیس‌جمهور گلایه بسیار بجایی از رسانه‌ها داشت که تا قیمت یک کالا بالا می‌رود میکروفن به دست روانه کوچه و خیابان می‌شوند! مردم هم برایشان اصلاً مهم نیست اگر قیمت کالاهای بی‌اهمیتی مثل مرغ، گوشت، برنج، روغن، قند، شکر و... بالا برود. آنچه برای مردم اهمیت دارد این است که درایت این دولت تورم را پایین نگه داشته است رشد بقیه چیزها مهم نیست!
1713---0915
* کسانی که با اطلاعات کافی از ناکارآمدی و ضعف برخی از مدیران از آنها دفاع می‌کنند باید فردا در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند، چون در تضییع حقوق مردم و عقب‌ماندگی کشور شریک آن مدیران هستند.
6290 ---- 0915
* نمی‌دانم چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای با این همه بی‌آبرویی شیطان بزرگ و برملا شدن سیاست پشت پرده آمریکا توسط ترامپ، هنوز به دنبال کدخدا شیرجه می‌روند. کاش از جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 13 آبان درس بصیرت می‌گرفتند.
6858 ---- 0919
* از دولت تدبیر درخواست می‌شود با توجه به اقرار خود درمورد بدعهدی شیطان بزرگ، منبعد از کشتی‌های عبوری دولت‌های بدعهد در تنگه هرمز حق عبور بگیرد و دلار آمریکایی را از مبادلات خارجی حذف کند تا کمی از خسارت تحریم‌ها جبران گردد و قطره‌ای از عرق شرم هواداران برجام پاک شود!
0563 ---- 0915
* چرا رسانه ملی از واژه «امام خامنه‌ای» برای رهبر و مقتدایمان استفاده نمی‌کند؟!
4513 ---- 0913
* به جای تشویق کشاورزان به افزایش تولیدات خود، متاسفانه برخی وزراء خط و نشان می‌کشند آیا نمایندگان بر کشت و زراعت کشاورزان نظارت دارند که مثلا آیا آبیاری قانونی انجام می‌دهند؟ چراکه بیش از سیصدهزار تن چغندرقند و هفتصدو شصت هزار تن سیب روی دست کشاورز زحمتکش باد کرده است؟! برخی‌ها به دنبال نابودی کشاورزی کشورند چنان‌که اخیرا 180 تن گندم بی‌سروصدا از هند وارد کردند...
اسدی
* اخیرا صفحه دیگری از اجرای طرح بیمه سلامت در دولت آقای روحانی رونمایی شد. بیمارستان‌های تامین اجتماعی به رغم مصوبه دولت بیماران دارای دفترچه بیمه سلامت را نمی‌پذیرند!
4862 ---- 0912
* چرا تلفن‌های همراه (چه همراه اول، چه رایتل و چه ایرانسل) که تبلیغ ارزان بودن اینترنت می‌کنند، این‌قدر گران‌فروشند؟! یک تیک معمولی تغییر پروفایل را هزار تومان کم می‌کنند!
9082 ---- 0918
* تعداد زیادی از مردم انقلابی کرمانشاه قبل از انتخابات برای افزایش یارانه نقدی خود تا 5برابر، طبق بیان وزیر رفاه، در سایت مددکاری اجتماعی ثبت‌نام کردند تا شاید به رفاه نسبی برسند. ولی متاسفانه تا به حال هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است. چرا؟!
2753 ---- 0918
* لطف کنید مطالبات فرهنگیان را هم پیگیری کنید. متاسفانه آموزش و پرورش هنوز حق‌التدریس سال گذشته را پرداخت نکرده است. آیا مسئولان امر می‌دانند شرمنده خانواده شدن یعنی چه؟!
شعبانی - تهران
* دولتی که مصیبت بزرگش پرداخت چندرغاز یارانه‌هاست، چطور می‌خواهد بدهی تیم‌های استقلال و پیروزی را پرداخت کند؟! نکند انتخاباتی در پیش است و ما نمی‌دانیم!
2599 ---- 0912