kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

انتقاد دبیر هفته کتاب از وزارت ارشاد و نهادهای دولتی(اخبار ادبی و هنری)



دبیر هفته کتاب گفت: حداقل سهم نهادهای دولتی در بهتر برگزار شدن هفته کتاب، فعال کردن مجموعه‌های تحت پوشش‌ خود است اما وزارت ارشاد حتی برای جامعه خودش هم برنامه‌ای ندارد.
مجید غلامی جلیسه، در دومین جلسه ستاد مرکزی برگزاری این دوره، با اعلام اینکه در این دوره از هفته کتاب توقعی که از سازمان‌ها و نهادها داشتیم، محقق نشد، ادامه داد: اساساً تشکل‌ها و نهادهای مردمی بیشترین سهم و نقش را در هفته کتاب داشتند و این فعالیت در حال توسعه است ولی این به معنای فراموشی نقش نهادها نیست.
مدیرعامل خانه کتاب که از موسسات تابعه وزارت ارشاد به شمار می‌آید، افزود: حداقل سهمی که نهادهای دولتی می‌توانند در هرچه بهتر برگزار شدن هفته کتاب داشته باشند، این است که در جهت فعال کردن نهاد و مجموعه تحت پوشش خود فعالیت کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی برای جامعه خود هم برنامه‌ای ندارد همچنین باید به فقدان برنامه‌ریزی خاص شهرداری در این هفته ‌اشاره کرد.
غلامی جلیسه با بیان اینکه نهادهای دولتی باید به هفته کتاب به عنوان دغدغه جاری توجه کنند، گفت: جای تاسف است که حتی در همین هفته هم آنطور که شایان است، برنامه‌ای تعریف نشده است.
گفتنی است، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان برگزار می‌شود.