kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

حوادث کوتاه از کشور


    جاسازی مواد مخدر در تریلی
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد از کشف انواع مواد مخدر که در یک دستگاه تریلی اسکانیا به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود خبر داد.سرهنگ محمدحسین ستوده‌نیا گفت: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلی مقدار 96 کیلوگرم حشیش و 29 کیلوگرم تریاک کشف کردند.وی اضافه کرد: در این راستا یک متهم نیز دستگیر شد.
قاچاق شتر
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان سراوان از کشف 48 نفر شتر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «نصراله شیبک» گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در حوالی روستای «گید بست» 48 نفر شتر که در یک محل نگهداری می‌شدند را کشف کردند.وی افزود: مأموران در بازرسی از این محل دریافتند که این شترها بدون مجوز قانونی و بهداشتی و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
انتقال کالای نو به جای مستعمل
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان البرز از کشف انواع ژنراتور و دستگاه‌های سنگین راه‌سازی قاچاق در البرز خبر داد.
سرتیپ «عباسعلی محمدیان» گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی استان مبنی بر دپوی کالاهای قاچاق در ماهدشت کرج 17 دستگاه دیزل ژنراتور (کامینز، کاترپیلار) در مدل‌های مختلف ساخت کشورهای آمریکا و انگلیس، یک دستگاه لودر ساخت کشور آمریکا و مقادیر قابل توجهی قطعات خودروهای سنگین متعلق به یکی از شرکت‌های ماشین‌سازی در مکان یادشده کشف کردند.
وی افزود: در بررسی اظهار‌نامه‌ها و پروانه‌های ارائه شده از سوی مالکان مشخص شد اطلاعات مندرج در این اسناد با کاتالوگ‌های دیزل ژنراتورها همخوانی نداشته و هیچ اطلاعاتی از آنها قیدنشده است. همچنین در بازبینی، وضعیت کالاها همگی مستعمل بوده ولی مدارک ارائه شده حاکی از آکبند بودن آنها داشته که از این حیث نیز مدارک با کالاها همخوانی نداشتند.
فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: پس از اخذ دستور مراجع قضائی با گمرکات مکاتبه و پس از ارزیابی ریالی کالاهای مکشوفه رقمی برابر با 96 میلیارد و 301 میلیون و 714 هزار ریال محاسبه و تعیین شد.
کشف انواع مواد افیونی
کرج- ایرنا:‌ فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده، 226 کیلوگرم مواد مخدر، مقادیری مشروبات الکلی و آلات و ادوات مصرف مواد مخدر در این استان کشف شد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان افزود: این طرح طی 48 ساعت گذشته برای ارتقای امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز استان انجام شد.
وی اضافه کرد: در این طرح 3 قاچاقچی مواد مخدر و 37 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
جعل اسناد ملکی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: دو جاعل حرفه‌ای اسناد ملکی در مشهد دستگیر شدند.
سرتیپ قادر کریمی افزود: در پی کسب اطلاعاتی از حراست یکی از سازمان‌‌های دولتی مبنی بر اینکه فردی با استفاده از مدارک جعلی قصد انجام صورت جلسه و تنظیم اسناد به نام خودش را به صورت غیرقانونی دارد، بلافاصله به محل اعلام خبر عزیمت و در پوشش نامحسوس ابتدا اقدامات و عملکرد فرد خاطی را بررسی و زیرنظر داشته و در زمان ارائه اسناد و مدارک جعلی نامبرده را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی گفت: در بازجویی‌های اولیه پرونده، متهم اظهار داشت از طریق تلگرام با فردی آشنا شده و مدارک خود را به این فرد تحویل داده است.
کریمی خاطرنشان کرد: با شناسایی محل اختفای متهم تعدادی قولنامه سفید مربوط به چند بنگاه معاملات ملکی شهر و تعدادی اسناد مالکیت تک‌برگی و چند برگ کپی کارت ملی به نام افراد مختلف کشف کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که، ارزش این اسناد سه میلیارد ریال برآورد شده است بیان داشت: متهم که دارای چند فقره سابقه کیفری بود پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
مرگ 6 عضو یک خانواده در تصادف
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه چهار محال و بختیاری از کشته شدن 6 عضو یک خانواده در تصادف یک دستگاه کامیون با خودرو پژو در شهرستان لردگان خبر داد.رحمت‌الله نجفی گفت: این حادثه حوالی روستای «کهیان» از توابع شهرستان لردگان رخ داد که در این حادثه سه زن، 2 کودک و یک مرد کشته شدند.
وی سبقت غیرمجاز خودرو سواری پژو راعامل این تصادف عنوان کرد.
سلاح غیرمجاز
کهنوج - فارس: فرمانده انتظامی کهنوج گفت: کشف انواع موادمخدر و سلاح غیرمجاز از دستاوردهای طرح مبارزه با متهمان تحت تعقیب و توزیع‌کنندگان موادمخدر در سطح این شهرستان است.
شاهپور بهرامی اظهار داشت: در این طرح، 17 مورد انواع سرقت کشف و هفت نفر سارق دستگیر شدند، همچنین 13 دستگاه موتورسیکلت و 25 دستگاه خودرو توقیف شد.وی تصریح کرد: کشف 310 کیلوگرم انواع موادمخدر، 10 قبضه سلاح غیرمجاز، دستگیری 16 نفر قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر و پلمب چهار منزل به اتهام نگهداری موادمخدر از دیگر دستاوردهای این طرح است.
قاچاق چوب
رشت - ایرنا: ماموران نیروی انتظامی استان گیلان در عملیات‌های جداگانه‌ای، افزون بر 14 تن چوب قاچاق در شهرستان‌های ماسال، تالش و املش کشف و ضبط کردند.بنابراین گزارش در این سه شهر مامورین پلیس استان توانستند سه متهم را دستگیر و همچنین دو دستگاه نیسان و یک دستگاه کامیون را توقیف کنند.
تصادف خونبار دو خودرو
 سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سانتافه با سوناتا در محور سوسنگرد به بستان، دو نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.سرهنگ «رضا دولتشاهی» گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور سوسنگرد به بستان، ماموران به محل موردنظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه سانتافه با یک دستگاه سوناتا به شدت با هم برخورد کردند که بر اثر آن دو نفر از سرنشین‌های هر دو خودرو به دلیل شدت جراحت وارده در دم جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز مجروح که توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.رئیس پلیس راه استان بیان کرد: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی و انحراف به چپ از ناحیه هر دو خودرو اعلام کردند.
انفجار یک شیء در شرکت
رباط‌کریم - مهر: فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم از انفجار یک شیء در شرکت عمران پرند خبر داد.سرهنگ عبدالله‌زاده پاشاکی گفت: دو تن از پرسنل حراست این شرکت هنگام گشت در مناطقی از فاز 6 پرند یک شیء انفجاری کشف کردند و بدون رعایت مسائل امنیتی آن را در کابین قرار می‌دهند که بر اثر انفجار یکی از آنها فوت کرد. وی اضافه کرد: بخشی از اراضی اطراف فاز 6 در گذشته میدان تیر و چک و خنثی بوده که این شیء از همان زمان در محل باقی مانده است.