kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کره شمالی اعلام کرد

تقویت بیشتر توانایی‌های هسته‌ای پاسخ پیونگ‌یانگ به لفاظی‌های ترامپ در سئول

کره شمالی در واکنش به «لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در سئول» گفته، قدرت هسته‌ای خود را تقویت کرده و از سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود در مقابل رزمایش‌های آمریکا استفاده خواهد کرد.


ترامپ سفر 12 روزه خود به شرق آسیا را از روز یکشنبه و با ورود به ژاپن آغاز کرده است. وی پس از ژاپن وارد وارد کره جنوبی شده و فیلیپین نیز، مقصد بعدی او اعلام شده است. ترامپ ضمن بستن قراردادهای تجاری با این کشورها، کره شمالی را نیز از لفاظی‌های همیشگی خودش بی‌نصیب نگذاشته است. برخی کارشناسان حتی می‌گویند، دلیل سفر ترامپ به این کشورها، بیش از اینکه اقتصادی باشد، سیاسی و برای خط و نشان کشیدن برای کره شمالی است؛ نوعی «نمایش قدرت» علیه پیونگ یانگ.«رودونگ سینمون»، نشریه رسمی دولت کره‌شمالی اما در واکنش به این اقدامات ترامپ به نقل از مقامات پیونگ یانگ نوشته، «تا زمانی که آمریکا و حامیانش به اقدامات خصمانه علیه ما ادامه می‌دهند ما هرچه بیشتر شمشیر هسته‌ای و ارزشمند عدالت خودمان را تقویت کرده و با سلاح‌های هسته‌ای از حاکمیت و عدالت خود دفاع خواهیم کرد.»این رسانه ترامپ را متهم به «تشدید تنش‌ها میان دو کشور» کرده و نوشته: «هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند این پیرمرد دیوانه کاخ سفید که عقلش را از دست داده کِی جنگ هسته‌ای را آغاز خواهد کرد... در پاسخ به اظهارات احمقانه دونالد ترامپ در ژاپن دست به یک اقدام تلافی بی‌رحمانه خواهیم زد.» دونالد ترامپ در سفر به توکیو گفته بود: «ما در حال آمادگی برای مقابله با تهاجمات خطرناک حکومت کره شمالی هستیم.»
ادامه اعتراض‌ها به سفر ترامپ
در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به فیلیپین، مردم این کشور هم مثل مردم ژاپن و کره جنوبی با تجمع در خیابان‌های پایتخت، به این سفر اعتراض کردند. به گزارش رویترز، شرکت‌کنندگان در این تجمع که روز سه‌شنبه در شهر مانیل برگزار شد، دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که در آن خواستار لغو سفر دونالد ترامپ به کشورشان بودند. معترضان همچنین پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند. یکی از فعالان شرکت‌کننده در این تجمع گفت، سفر ترامپ هیچ کمکی به ما نمی‌کند، وی نشان داده است که هیچ کار خوبی نمی‌کند. وی فقط برای این از کشور ما بازدید می‌کند که ببیند چه چیزی نیاز دارد و کجا را می‌خواهد تخریب کند. تظاهرات علیه سفر دونالد ترامپ به کره جنوبی که دو روز پیش از ورود رئیس‌جمهور آمریکا به سئول آغاز شده بود، روز گذشته نیز ادامه یافت و هزاران شهروند کره جنوبی در اعتراض به این سفر به خیابان‌های سئول آمدند. سفر ترامپ به شرق آسیا از 14 آبان با ورود به ژاپن آغاز شد که مردم این کشور به این سفر معترض شدند و با حضور در خیابان‌های توکیو، ناخرسندی خود را از این سفر ابراز کردند. او قرار است در ادامه این سفر 12 روزه، به کشورهای چین، ویتنام و فیلیپین نیز سفرکند که مواجه شدن با اعتراض‌های مشابه، دور از انتظار نیست.