kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

پیکر پاک 11 شهید در6 شهر میهن اسلامی تشییع شدند


 
 پیکرهای پاک 11 تن از شهدای گرانقدر ایران اسلامی در شهرهای کوهدشت در استان لرستان، گمیشان در استان گلستان، شهرکرد، اصفهان و بجنورد با حضور پرشور مردم و مسئولان تشییع و به خاک سپرده شد.
  پیکر شهید محمد حسین‌زاده از شهدای مرزبانی که 12 آبان ماه در منطقه مرزی چالدران آذربایجان غربی توسط اشرار ضدانقلاب به شهادت رسید، دیروز در کوهدشت لرستان تشییع شد.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر شهید محمد حسین‌زاده با حضور مسئولان استان و خانواده‌های معظم شهدا از شهر کوهدشت به سمت زادگاهش روستای شیرز برگزار شد.
همچنین پیکر پاک مرزبان شهید مهدی کلته روز دوشنبه با حضور مردم گمیشان و جمعی از مسئولان استان گلستان در این شهرستان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
بنابراین گزارش، شهید مهدی کلته از اهالی شهرستان گمیشان گلستان عصر جمعه 12 آبان ماه در منطقه مرزی چالدران در استان آذربایجان غربی در درگیری با گروه‌های تروریستی به همراه هفت تن دیگر از سربازان و مرزبانان این منطقه به شهادت رسید.
دیروز پیکر پاک شهید مهدی کلته با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت گمیشان و شهرهای اطراف تشییع و در گلزار شهدای گمیش تپه این شهرستان به خاک سپرده شد.
در این مراسم باشکوه که از مقابل ستاد فرماندهی انتظامی گمیشان آغاز شد، پس از تشییع پیکر پاک این سرباز رشید اسلام، حاج آخوند نبوی‌نژاد امام جمعه اهل سنت شهرستان بر پیکر شهید نماز اقامه کرد.
به گزارش ایرنا: پيکرهاي پاک 2 شهيد هنگ مرزباني که آخرين روزهاي دفاع مقدس در تک دشمن بعثي در منطقه عملياتي زبيدات به شهادت رسيده بودند، دیروز در اصفهان تشييع شد.
 شهيدان «محسن ملکيان» و «سعيد شکريان» از نيروهاي مرزباني ژاندارمري سابق (نيروي انتظامي) در سال 67 همزمان با پذيرش قطعنامه 598 در منطقه عملياتي زبيدات عراق به شهادت رسيده و همراه 50 همرزم شهيد خود دسته‌جمعي دفن شده بودند.
پيکرهاي اين شهيدان که به تازگي از سوي گروه‌هاي تفحص پيدا شده پس از تشييع و اقامه نماز به امامت آيت‌الله طباطبايي‌نژاد امام جمعه اصفهان در گلستان شهيدان در جوار ساير شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.
همچنين به طور همزمان پيکرهاي شهيدان «رمضان محبي» و «صفر سيفي» عضو تيپ فاطميون که در درگيري با گروه هاي تکفيري در سوريه به درجه رفيع شهادت نائل شده بودند تشييع و در گلستان شهيدان اصفهان آرام گرفتند.
به گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد، پیکرهای سه شهید نیروی انتظامی چهارمحال وبختیاری که در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند، دیروز تشییع و به خاک سپرده شد.
 پیکرهای شهیدان علیرضا روشن، محمدرضا توکلی زانیانی و علیمراد ناصری در آستانه اربعین سالار شهیدان، از میدان 12محرم تا میدان امامزاده شهرکرد بر روی دستان مردم این استان تشییع شد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد پس از تشییع، بر پیکر این شهیدان نماز خواند.
پیکرهای این سه شهید نیروی انتظامی، شنبه شب ازطریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد این استان شده بود و یکشنبه شب نیز در مصلای شهرکرد آیین وداع با آنان برگزار شد.
این سه شهید از جمله شهدای ژاندارمری سابق بودند که در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیدند و پس از گذشت 29 سال شناسایی و به میهن اسلامی بازگشتند.
 پیکر پاک شهید تازه تفحص شده، محمود نیستانی هم روز دوشنبه پس از تشییع باشکوه این شهید در قطعه 2 مزار شهدای شهر بجنورد آرام گرفت.
به گزارش ایرنا پیکر پاک این شهید روز یکشنبه وارد فرودگاه بجنورد شد و مورد استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی و شمار دیگری از مسئولان و مردم قرار گرفت.
پیکر این شهید دیروز طی مراسم باشکوه از مقابل مسجد انقلاب بجنورد تا میدان کارگر این شهر تشییع شد و پس از آن برای تدفین به مزار شهدا در جوار حرم امامزاده سلطان سید عباس(ع) منتقل شد.
پیکر پاک شهید محمود نیستانی از نیروهای ژاندارمری سابق (ناجا) که در دوران دفاع مقدس در منطقه زبیدات عراق به درجه رفیع شهادت نائل شده بود توسط نیروهای سختکوش تفحص شهدا شناسایی شده بود.