kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کار برای پس‌مانده داعش سخت شد

نیروهای عراقی و سوری در جنوب غرب «بوکمال» به هم رسیدند

علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا، نیروهای مسلح عراق و سوریه در مرزهای مشترک به هم رسیدند و کار را بر پس‌مانده‌های تروریست‌ها و حامیان آنها، سخت کردند.



دیروز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت این کشور و نیروهای مسلح عراق در خط مرزی جنوب غرب شهر «البوکمال» به هم رسیدند و با هم دست دادند. شهر مرزی «البوکمال» در استان «دیرالزور» سوریه قرار دارد و شهر مهم «دیرالزور» نیز به تازگی آزاد شده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در پیشروی‌های خود به سمت مرزهای عراق، در بخش جنوبی استان دیرالزور، به مرز رسید و خود را به اطراف میدان نفتی «عکاش» رسانده‌اند.
اتفاق مهمی که افتاده، به هم پیوستن نیروهای سوریه و عراق است و این اتفاق، پیروزی دو کشور بر تروریست‌ها در خط مرزی و شهرهای «البوکمال»، «المیادین» در سوریه و «راوه» در عراق را سرعت می‌دهد. اینها تنها نقاطی هستند که در این دو کشور در اشغال تکفیری‌ها باقی ‌مانده است.
نکته جالب توجه در ارتباط با اتفاقات دیروز این بود که همزمان با پیشروی ارتش سوریه به سمت شهر البوکمال، بالگردهای ارتش عراق هم تحرکات داعش را در نزدیکی البوکمال (در داخل اراضی سوریه) هدف قرار می‌دادند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز با ایجاد استحکامات، مانع حرکت عناصر داعش به سمت شهر القائم عراق شدند. القائم اخیرا از کنترل داعش خارج شده است. القائم آخرین دژ داعش در عراق بود.
هم‌اکنون نیروهای ارتش سوریه در 30 کیلومتری شهر البوکمال مستقر هستند و احتمال می‌رود که این شهر که «دژ داعش» در سوریه خوانده می‌شود، به زودی آزاد شود.
سایر رویدادها
* وزیر حمل و نقل سابق فرانسه که با «بشاراسد» رئیس‌جمهور سوریه، دیدار کرده، گفته بشار اسد مصمم به ادامه نبرد علیه تروریسم تا برقراری ثبات و امنیت در سوریه است.
* سوریه و عمان یادداشت‌تفاهمی را مربوط به حوزه‌های نفت و گاز امضا کردند.
* «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفته، اوضاع نابسامان کنونی کشورهای عربی، نتیجه پشت کردن این کشورها به مسئله فلسطین است.
* روزنامه «جمهوریت» ترکیه گزارش داده که «ریموند توماس» فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در سوریه، حزب کارگران کردستان ترکیه را «دموکرات» خوانده و به همکاری آمریکا با این حزب، اذعان کرده است.