kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء تأکید کرد

آمریکا در عراق دست از پا خطا کند هدف قرار می‌گیرد

دبیرکل مقاومت اسلامی «نجبا» وابسته به بسیج مردمی عراق، هشدار داده که آماده است به هرگونه خطای آمریکا، واکنش نشان دهد.


شیخ «اکرم الکعبی» در گفت‌وگو با شبکه «المنار» لبنان، ضمن اشاره به شیطنت‌های آمریکا در منطقه، اظهار داشته که «آنها (آمریکایی‌ها)، مواضع بسیج مردمی را در شمال تکریت بمباران کردند و سپس، مدعی شدند که این حمله، به اشتباه صورت گرفته است. (در آن زمان) ما خود را آماده کرده بودیم که اگر حملات و مانع‌تراشی‌های آمریکا در روند آزادسازی تکریت، ادامه یابد، آنان را هدف قرار دهیم، اما آنها خودشان عقب‌نشینی کردند.»
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء در ادامه با انتقاد از «نقش مخرب ائتلاف غربی- عربی در تحولات عراق»، هشدار داد آماده است تا در صورت تخلف آمریکایی‌ها، پاسخ آنها را بدهد.
«الکعبی» در ادامه تصریح کرد: «بسیج مردمی نقشه‌های آمریکا را در عراق ناکام گذاشت و به همین خاطر است که از جانب آمریکایی‌ها، «عنصر نامطلوب» شناخته می‌شود. گروه‌های مقاومت وابسته به بسیج مردمی کاملاً آماده‌اند در صورت حمله جنگ‌طلبان آمریکا، با آنها مقابله به مثل کنند.»
دبیرکل نجبا سپس به پیروزی‌های بزرگ کنونی نیروهای مسلح عراق در استان الانبار اشاره کرد و گفت: «(عناصر داعش) در «راوه» و «القائم» تحت محاصره کامل قرار گرفته و از لحاظ نظامی، به نفع مقاومت سقوط کرده‌اند. همزمان (با این تحولات مثبت در عراق)، آمریکایی‌ها نیز آشکارا در حال جابه‌جایی تروریست‌های داعش از شهر «رقه» و سایر مناطق هستند.
شیخ اکرم الکعبی ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش را «مشکوک» و «عامل نابودی عراق خواند و درباره پشت‌پرده بحران‌آفرینی سران اقلیم کردستان عراق هم گفت، «مسعود بارزانی» با حمایت آمریکا و اسرائیل تلاش کرد مفهوم میهن‌پرستی را به تبعیت از آمریکا و اسرائیل تبدیل کند. وی که سابقه همراهی با صدام در قتل‌عام ملت کرد را در کارنامه دارد، می‌کوشد به کردها چنین القا کند که عرب‌ها دشمن آنان هستند. این همان چیزی است که عربستان و آمریکا به دنبال آن هستند و تلاش می‌کنند مفهوم میهن‌پرستی را نزد مردم کرد این‌گونه تغییر دهند.
وی همچنین، ضمن قدردانی از موضع افتخارآمیز احزاب میهن‌پرست منطقه کردستان عراق، که با پشتیبانی از دولت مرکزی، مانع از تحقق نقشه استعمارگران شدند، افزود: «ملت اصیل کرد گرفتار دو نوع دیکتاتوری از جانب صدام و بارزانی شده است. آنان بخشی از ملت غیور عراق هستند و خطای بارزانی و حزب متبوعش به پای همه کردها نوشته نخواهد شد. بارزانی و نخست‌وزیرش به صراحت اعلام کرده‌اند که دولتشان هم‌پیمان اسرائیل خواهد بود و هم‌اکنون فرماندهان داعش و حزب بعث در «اربیل» در کنار سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت می‌کنند.»
سایر رویدادها
* کابینه دولت عراق با برگزاری انتخابات پارلمان این کشور در 15 مه 2018 (16 اردیبهشت آینده) موافقت کرده است.
* «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، اعلام کرده که هرگونه مذاکره میان بغداد و اربیل براساس قانون اساسی عراق و در چارچوب عراقی واحد و یکپارچه خواهد بود.