kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

جنگنده‌های سعودی دیروز مردم کوچه و بازار صعده را وحشیانه به خاک و خون کشیدند

همزمان با ایامی که سعودی‌ها از «اسلام میانه‌رو»، «اصلاحات اجتماعی» و آزادی ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی می‌گویند خبر رسیده جنگنده‌های این رژیم مردم بی‌گناه بازاری در صعده را به خاک و خون کشیدند.

سرویس خارجی-

آل سعود همچنان مردم بی‌گناه یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهد. در واقع اکنون مردم یمن در مثلث مرگ شامل گرسنگی، وبا و بمباران قرار گرفته‌اند و عربستان با وحشی‌گری و بدون توجه به این مسئله همچنان غیرنظامیان بیشتری را به کام مرگ می‌فرستد. این جنایات همزمان با اصلاحات اجتماعی و تبلیغات گسترده آل سعود در این‌باره رخ می‌دهد! به گزارش فارس، جنگنده‎های سعودی صبح دیروز بازار «علاف» در منطقه سحار استان صعده واقع در شمال یمن را به شدت بمباران کردند. منابع محلی یمن می‌گویند جنگنده‎های سعودی در این حمله دستکم 26 نفر را به شهادت رسانده و  9 نفر دیگر را زخمی کردند. منابع بیمارستانی  یمن هم بیان داشتند که وضعیت جسمانی برخی از زخمی‎ها وخیم است و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. بر اساس تصاویر منتشر شده بسیاری از اجساد سوخته یا تکه‌تکه شده‌اند.
ائتلاف سعودی همچنین غروب سه‏‎شنبه منطقه «بلاد الروس» واقع در جنوب صنعا را هدف حملات هوایی خود قرار داد. شبکه «المیادین» در این‌باره گزارش داده که در این حمله هوایی، هشت شهروند بی‌گناه یمنی شهید و ۲۵ نفر نیز زخمی شدند. این حملات آل سعود در حالی صورت می‌گیرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در هفته های اخیر با اعلام برخی اصلاحات اجتماعی اعلام کرده به دنبال «مدرن» کردن کشورش است. در صورتی که یکی از نمادهای مدرنیزاسیون این است که احترام به همنوع بیشتر شود و تمام تلاش‌ها برای توقف جنگ به‌کار گرفته شود. همین مسئله شعاری بودن اصلاحات بن سلمان را تایید می‌کند. برخی معتقدند این اصلاحات با هدف سرپوش گذاشتن روی همین جنایات است. همین چند روز پیش  بود که مقامات سعودی تاکید کردند که طرفدار راه حل سیاسی در یمن هستند!
انتقام شهدا گرفته شد
اما نیروهای انقلابی یمن هم در واکنش به حملات وحشیانه آل سعود، ده‌ها تن از مزدوران مسلح سعودی را به هلاکت رساندند. طبق گزارش المیادین، 180 نفر از عناصر مسلح طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن در عملیات مقاومت نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «جبل یام» در منطقه «نهم» استان صنعا از پای درآمدند. یک منبع نظامی ارتش یمن و انصارالله اعلام کرده که ۳۹ نفر از عناصر طرفدار منصور هادی نیز در این عملیات زخمی شده‌اند.