kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف تانکر حامل 16 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمود سعادتی» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در محورهای مواصلاتی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تانکر سوختکش مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
وی در پایان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این رابطه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.
سارقان آرایشگاه زنانه
تبریز- خبرنگار کیهان: دو سارق که قصد سرقت از یک آرایشگاه زنانه در تبریز را داشتند با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.
رئیس پلیس تبریز گفت: سارقان پس از ایجاد سر و صدا از سوی صاحب آرایشگاه و حضور همسایه‌ها متواری شدند.
سرهنگ فرهنگ نوروزی افزود: سارقان با حضور به موقع پلیس کمتر از 7 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
زندان جریمه حامل مرغ
ساری- خبرنگار کیهان: فردی در شهرستان بابلسر به دلیل حمل مرغ زنده فاقد گواهی حمل دامپزشکی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: حمل‌و‌نقل دام و طیور زنده منوط به اخذ گواهی حمل بهداشتی است و متخلفان به حبس محکوم می‌شوند.
ناصر دستوریان افزود: مرغداران در زمان تخلیه مرغ از سالن برای حمل به کشتارگاه‌های صنعتی طیور باید ضمن مراجعه به دامپزشکی، نسبت به اخذ گواهی حمل مرغ زنده اقدام  کنند.
قرص نیروزای تقلبی
کرج- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد استان البرز گفت: بیش از 10 تن قرص نیروزای تقلبی که با برچسب اصلی تولید می‌شد در شهرک صنعتی سپهر این شهرستان کشف شد.
محمد قیومی افزود: این قرص‌های نیروزای تقلبی برای توزیع در باشگاه های بدنسازی تولید شده بود.
وی با اشاره به اینکه قرص‌های مکشوفه فاقد پروانه تولید و درشکل و بسته‌بندی‌ مارک‌های معتبر تولید می‌شد اظهار داشت: ارزش ریالی این اقلام تقلبی حدود چهار میلیارد ریال است.
قیومی درباره جزئیات بازداشت عوامل تولید این داروها گفت: در این زمینه یک نفر تولیدکننده دستگیر و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.
وی از قصد تولیدکننده برای پرداخت رشوه نیز خبر داد و افزود: این فرد در حین کشف اقلام تقلبی قصد داشته با پرداخت رشوه 500 میلیون ریالی ماموران نیروی انتظامی را تطمیع کند که با هوشیاری ماموران، وجه رشوه نیز توقیف و برای وی به دلیل پرداخت رشوه پرونده جداگانه تشکیل شده است.
برخورد مرگبار با تیر برق
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو با تیر برق 3 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
سرهنگ حسین محمدپور افزود: در این حادثه خودروی پژو پارس حین تردد درمحور لیسار- حویق شهرستان تالش پس از انحراف از مسیر اصلی به تیر برق حاشیه جاده برخورد کرده که بر اثر آن راننده که زنی 33 ساله بود در دم جان باخت.
وی اضافه کرد: در این حادثه یک دختر 16 ساله و یک پسر 7 ساله نیز به شدت مجروح شدند.
دستگیری جاعل
گرگان- ایرنا: رئیس دادگستری کل گلستان از شناسایی و دستگیری جاعل حرفه‌ای در استان خبر داد و گفت: این فرد اوراق قضایی، سند زمین، شناسنامه و گذرنامه جعل و به افراد می‌فروخت.
هادی هاشمیان افزود: این فرد با جعل امضای دادستان یکی از شهرهای استان دستورهای قضایی جعلی نیز برای افراد صادر می‌کرد.
به گفته وی: این متهم در پی گزارش‌های مردمی به سامانه تلفنی 1580 شناسایی و توسط حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان دستگیر شد.
وی اظهار کرد: پرونده این فرد که پیش‌تر هم سابقه جعل داشت در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی (غرب گلستان) در حال رسیدگی است.
حمل مواد مخدر از پاکستان به ایران
جیرفت- ایرنا: فرماندار کهنوج در استان کرمان از متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر و کشف تعدادی اسلحه و 570 کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در این شهرستان خبر داد.
ابوذر عطاپور افزود: این باند بین‌المللی که قصد انتقال مقادیری موادمخدر را در جاده فاریاب- کهنوج (حدفاصل کل‌کسورک) داشت با همت سربازان امام زمان(عج) ناکام ماند.
رئیس شورای تأمین شهرستان کهنوج گفت: قاچاقچیان قصد داشتند مواد مخدر بارگیری شده از کشور پاکستان را پس از عبور از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به استان‌های مرکزی کشور ترانزیت کنند.
قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس آگاهی دو دستگاه کامیون حامل دام قاچاق را توقیف کردند.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی افزود: این دو دستگاه کامیون حامل 180 رأس دام بدون مجوز قانونی و قاچاق بوده است.
وی ارزش ریالی این تعداد دام قاچاق را بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد.
کالای قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف بیش از 24 میلیارد و 236 میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.
سرتیپ غلامعباس غلامزاده گفت: مأموران در بازرسی از دو خودرو تعداد 7 هزار و 411 قطعه خودرو، یک هزار و 500 تخته پتو، 40 دستگاه لوازم خانگی، 7 قوطی روغن موتور، 100 ثوب البسه کشف و پنج نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.
کشف سلاح جنگی
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: پاسداران گمنام امام‌زمان(عج) موفق به شناسایی و انهدام یکی از باندهای بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای استان کرمانشاه شدند.
سازماندهی این باندهای قاچاق سلاح با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و با هدف ایجاد ناامنی در داخل صورت می‌گیرد.
نیروهای ضدتروریست سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه در این عملیات 259 قبضه سلاح کمری، 2 قبضه سلاح جنگی و 3 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.
دستگیری اتباع خارجی
ارومیه- ایرنا: مدیرکل گمرک بازرگان در آذربایجان غربی گفت: 9 تبعه یکی از کشورهای همسایه ایران شامل 6 کودک، 2 زن و یک مرد که قصد خروج غیرمجاز از کشور را داشتند، توسط مأموران این گمرک دستگیر شدند.
علی معصومی افزود: یک تریلر حامل کالاهای صادراتی قصد داشت این تبعه‌های خارجی را به صورت غیرمجاز از ایران به ترکیه منتقل کند.
به گفته وی تمام دستگیرشدگان به همراه راننده تریلر به مراجع قضایی تحویل داده شدند و این خودرو سنگین نیز ضبط شد.
4 کشته تصادف
تبریز- باشگاه خبرنگاران جوان: مسئول روابط عمومی اورژانس استان آذربایجان شرقی از برخورد پژو با پراید در محور بستان‌آباد- سراب خبر داد.
وحید شادی‌نیا گفت: در این برخورد که حوالی کردکندی در مسیر بستان‌آباد- سراب رخ داد 4 نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
وی اضافه کرد: کشته شده‌ها شامل دو مرد، یک زن و کودک می‌باشد.