kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* زبان حال و قال مسئولان نشان از پوچ بودن برجام برای کشور دارد. متأسفانه دولتی‌ها نمی‌خواهند اشتباه خود در اعتماد بی‌جا به آمریکا را علناً بپذیرند و هرچه جلوتر می‌رویم بدتر می‌شود.
8895---0919
* وزیر خارجه کشورمان گفته احتمال می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند. سؤال از ایشان این است که چرا برجام  نمی‌تواند جلوی زیاده‌طلبی و زورگویی آمریکا را بگیرد. مگر تا چند وقت پیش نمی‌گفتند برجام دشمنان را به زانو درآورد. پس چه شد؟
2770---0919 و 6406---0912
* آقای روحانی قبل از اجرای برجام، منتقدان را با توهین‌های مکرر ترسو، بزدل، برو به جهنم، بیسواد تکریم می‌کرد! ولی پس از برجام و اجرای تمامی تعهدات آن از سوی کشورمان و عهدشکنی‌های مکرر شیطان بزرگ و شاخ و شانه کشیدن ترامپ، رئیس‌جمهورمان و دولت مدعی تدبیر قادر نیستند واکنش عملی و جدی نشان دهند! حال پیدا کنید ترسو و بزدل را؟!
حسامی- تهران
* برای دولت و دولتمردان مهم نیست که در برجام آمریکا چه کلاه گشادی بر سرشان گذاشته است. چرا که هزینه‌های سنگین این توافقنامه یک طرفه را ملت باید بپردازند.
8313---0919
* دولتی که به اکثر نصایح بزرگان در برجام بی‌توجهی کرد و حالا بعد از4 سال به اولین پیش‌بینی‌های منتقدان رسیده چطور از حالا 6 ماه آینده را پیش‌بینی می‌کند که تورم کاهش می‌یابد؟
2470---0919
* به هنگام پذیرش برجام، دلار حتی به زیر سه هزار تومان رسید ولی دولت با اظهارات نسنجیده مانع کاهش آن شد. حال این روزها که زمزمه خروج از برجام مطرح است برجامیان سعی می‌کنند با جوسازی، هم به صعود دلار دامن بزنند و هم دلیل این اتفاق را توقف برجام نشان دهند؟! دولت برای حفظ برجام حتی به قیمت له شدن قشر ضعیف در زیر بار گرانی دلار پیش خواهد رفت! آیا مجلس به نمایندگی از مردم فقط نظاره‌گر است؟!
3104---0912
* آقای رئیس‌جمهور و رئیس مجلس برای مردم توضیح بدهند از برجام چه چیزی به کشور ایران رسیده که دنبال حفظ آن هستند؟ آیا جز این است که کارخانه‌های کشور یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن هستند و واردات بی‌رویه کالا از خارج اقتصاد کشور را نابود کرده است.
7345---0912
* چگونه است که وزیر خارجه کشورمان با کوچکترین اتفاق ناگوار برای غربی‌ها دست به قلم برده و پیام تسلیت می‌فرستد ولی در خصوص مصائب کشورها و ملت‌های مسلمان مثل نسل‌کشی عربستان با حمایت آمریکا در یمن و... این حساسیت را ندارد.
1377---0918
* در کشور پسران جوان که باید تشکیل خانواده داده و نان‌آور خانواده باشند بیکار هستند و به جای آنها دخترخانم‌ها که الزاما این تکلیف را در خانواده ندارند اشتغال دارند. مسئولان کشور هم این وضع را می‌بینند و گویا به همین وضعیت راضی‌اند. چرا؟
5364---0912
* در حالی که رکود، بیکاری، گرانی و مشکلات اقتصادی و... مردم را از پا درمی‌آورد، برای برخی‌ها لغو کنسرت، حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها و... شده بود همه مشکلات! البته عاقلان می‌دانند که اینها برای دور کردن ذهن مردم از مسائل اصلی بود؛ کاری که با مهارت هرچه تمام‌تر انجام شد!
1713---0915
* در آموزش و پرورش شهرستان[...] استان آذربایجان شرقی تفکر خاصی حاکم شده که نیروهای ارزشی و کاری بومی را قلع و قمع می‌کنند. رشته ریاضی فیزیک را به کلی از شهرستان جمع کرده‌اند. دستگاه تعلیم و تربیت به ابزار و جولانگاه سیاسی تبدیل شده و مدیر پروازی یا حضور ندارد یا با خودروی دولتی دیر می‌آید و زود می‌رود! وضعیت آموزشی نگران‌کننده است. چه مسئولی می‌خواهد به این وضعیت رسیدگی کند؟!
یکی از فرهنگیان شهرستان[...]
* یک کارآفرین آملی هستم که درخواست «طرح توسعه» کارخانه را از مبادی ذی‌ربط نموده‌ام. پس از سیر مراحل، پرونده از آمل به ساری ارسال شد و به علت انتخابات و بعد از آن هم به علت عدم معرفی استاندار و... کمیسیونی که هر هفته برگزار می‌شد با گذشت 4 ماه متأسفانه هنوز برگزار نشده است و پرونده طرح  توسعه ما در اداره امور اراضی استان خاک می‌خورد. این است حمایت از مراکز تولیدی؟! الآن 35 کارگر دارم که در صورت موافقت با طرح توسعه 50 کارگر دیگر را به کار خواهم گرفت. از مسئولان امر تسریع در امور را خواستارم.
حجتی- آمل
* علی‌رغم اینکه بسیاری از بازنشستگان حقوق دریافتی زیر خط فقر دارند چطور دولت با این تورم، بیکاری، گرانی و سیل جوانان فارغ‌التحصیل بیکار که وبال گردن بازنشستگان هستند، سخن از افزایش 5 درصدی حقوق می‌زند؟! آیا با این افزایش‌ها قرار است حقوق افراد زیر خط فقر که 3 میلیون است از 500 تا 600 هزار تومان به بالای 3 میلیون برسد؟! چند سال چشم‌انتظاری؟!
فراهانی- بازنشسته وزارت کشور
* طبق مواد 28 و 29 قانون اساسی، دولت موظف است برای بیکاران شغل ایجاد کند. من که مرداد 97 به سن 60 سالگی می‌رسم با 17 روز حقوق و دریافت ماهانه فعلی‌ام 620 هزار تومان که 250 هزار آن را بابت اجاره یک مخروبه پرداخت می‌کنم. چگونه می‌توانم ادامه حیات دهم؟! دولت مدعی تدبیر آیا نمی‌خواهد ما را از زیر خط مطلق فقر برهاند؟!
حسین صارمی- یزد
* هفتم  مهرماه سال 97 شصت ساله می‌شوم. مدت 17 سال سابقه بیمه دارم. از اسفند 92 بیکارم. نتوانستم سابقه خدمت را به 20 سال برسانم که در ماه حداقل 20 روز حقوق بگیرم لذا با 17 روز حقوق بازنشسته می‌شوم در حالی که با اجاره‌نشینی و مشکلات زندگی بیش از حد زیر خط فقرم. از حقوق‌دانان متعهد به استناد مواد 28، 29 و 31 قانون‌اساسی، درخواست می‌کنم کمک کنند تا بتوانم حقوق خود را از دولت بگیرم!
4799---0918
* شرکت ... که در کار تولید تلویزیون می‌باشد در طول این چند ماه در اکثر مشکلات اقتصادی دو بار دست به تعدیل نیرو زده و در کار تولید هم پا در هوا شده است. متأسفانه وضع کارخانه‌ها هر روز بدتر می‌شود ولی دولت تکان نمی‌خورد.
م- ش
* خانه بهداشت روستای کرشت بومهن تنها مرکز بهداشت این منطقه با هزار نفر سکنه است. بنویسید ارائه خدمات در ساعت اداری پاسخگوی نیاز منطقه نیست. چرا باید در 20 کیلومتری تهران مردم مشکل بهداشت و درمان داشته باشند و هیچ مسئولی توجه نکند؟
8949---0912