kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
سناتور ارشد روس:

آمریکا به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست و حاضر است با شیطان هم همکاری کند

یک سناتور روس با اشاره به همکاری نیروهای آمریکایی با تروریست‌های «داعش» در سوریه، تأکید کرده که آمریکا اگر به نفعش باشد، با شیطان هم همکاری می‌کند.


«کنستانتین کاساچوف» رئیس کمیته امور بین‌المللی سنای روسیه گفته: همکاری آمریکا با گروه‌های تروریستی در سوریه، خبر جدیدی نیست. وی با اشاره به تصاویری که اخیراً وزارت دفاع روسیه از همزیستی آمریکایی‌ها با داعش در دیرالزور منتشر کرد و همزیستی نیروهای آمریکایی با عناصر داعش را نشان می‌داد، تصریح کرد: این گروه‌ها (داعش و دیگر گروه‌های تروریستی) در حقیقت، شرکای آمریکا برای سرنگونی اجباری دولت قانونی سوریه هستند. البته، این نخستین بار است که نظامیان روسی موفق شده‌اند دلایل و شواهد واضح و متقاعدکننده و غیرقابل انکار را در این زمینه، به جهان ارائه دهند.
وی گفت: هر نوع همکاری با تروریست‌ها، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت و حتی بیانیه‌های خود واشنگتن در مورد پایبندی به قوانین مبارزه با تروریسم است.
این مقام پارلمانی روسیه افزود: همه این موارد گویای افزایش اعتماد به این نظریه است که اتهامات مطرح شده علیه مقامات دمشق در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی و شدت عمل بیش از اندازه دمشق در برخورد با گروه‌های مسلح مخالف، تنها پوشش و بهانه‌ای برای پنهان کردن اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی خود آمریکایی‌هاست.
به گزارش تسنیم، «فرانس کلینتسویچ» نایب رئیس کمیته امور دفاعی و امنیت سنای روسیه نیز گفت، جامعه بین‌الملل، از جمله شورای امنیت سازمان ملل، باید ارزیابی مناسبی از مشارکت آمریکا با داعش در سوریه ارائه دهد.
این سناتور بلندپایه تصریح کرد: همکاری آمریکا و داعش در سوریه دیگر تنها یک فرضیه نیست، بلکه یک حقیقت غیرقابل انکار است. تصاویر هوایی وزارت دفاع روسیه همان چیزی را مورد تأیید قرار داده که من بارها از آن صحبت کرده‌ام. آمریکایی‌ها نه‌تنها در سوریه، بلکه در سراسر جهان هم با گروه‌های تروریستی همکاری داشته و دارند. آمریکایی‌ها حاضر هستند با خود شیطان نیز اگر این اقدام به نفعشان باشد، همکاری کنند.