kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

اخبار کوتاه از فوتبال



ساعت بازی ایران و روسیه مشخص شد
فدراسیون فوتبال روسیه ساعت و زمان دقیق دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با ایران را اعلام کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مهرماه سال جاری دو دیدار دوستانه در کشور میزبان جام جهانی یعنی روسیه برگزار خواهد. بازی نخست ایران ۱۳ مهرماه برابر تیم ملی توگو است که سایت فیفا، این بازی را در تقویم خود قرار داد اما هنوز ساعت و مکان دقیق بازی مشخص نشده است.بازی دوم ایران مقابل روسیه است. پیش از این اعلام شده بوده که این بازی، ۱۸ مهرماه در ورزشگاه کازان برگزار خواهد شد. این بازی ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران (۱۹ به وقت کازان) برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال روسیه در آستانه این بازی قیمت بلیت‌های این بازی را اعلام کرد که ارزان‌ترین آن ۲۰ هزار تومان و گران‌ترین آن هم ۴۸ هزار تومان برای علاقمندان به فوتبال عرضه خواهد شد.
فاجعه جدید در راه فوتبال ایران!
تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیرواقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد.
پرونده شکایت آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی از باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است کار دست این باشگاه بدهد و تبعات بد و سنگینی به همراه خود داشته باشد.هرچند اخیرا مدیران تیم بحران‌زده استقلال در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند مشکل پرونده تیموریان و رضایی را با پرداخت حق‌وحقوق آنها حل کردند اما منابع موثق اطلاع دادند احتمال اینکه AFC تصمیم بگیرد تحقیقاتی گسترده از اسناد و مدارک و گزارش‌های ارائه شده از سوی این باشگاه انجام بدهد زیاد است!
ماجرا از این قرار است که در جریان شکایت رضایی و تیموریان به نهاد حاکم بر فوتبال آسیا، AFC در مرحله اول نامه‌نگاری خود موضوع شکایت این دو بازیکن و عدم پرداخت حقوق آنها را با استقلال در میان می‌گذارد. در همان مقطع گویا استقلال در واکنش اولیه هرگونه بدهی به این دو بازیکن را رد می‌کند اما با سخت‌گیری وکلای تیموریان و رضایی، مسئولان AFC جزئیات قرارداد دو بازیکن ایرانی را بررسی می‌کنند و سپس از مدیران باشگاه استقلال می‌خواهند اگر مدرکی دال بر تسویه حساب کامل با این دو فوتبالیست مشهور دارند ارائه دهند. در این میان کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی متوجه می‌شود که ادعای دو بازیکن ایرانی کاملا درست بوده عملا با استناد به مفاد قانون استقلال را مجبور با پرداخت بدهی‌اش به رضایی و تیموریان می‌کند. به همین ترتیب رایزنی‌هایی با وکلای تیموریان و رضایی انجام می‌شود و در نهایت باشگاه استقلال مجبور می‌شود که پول آنها را پرداخت کند. بعد از این کار روابط بین‌الملل استقلال و وکلای حقوقی باشگاه فیش واریزی و اسناد تسویه حساب با شاکیان داخلی خود در شرایطی به AFC ارسال می‌کنند که در ابتدا هرگونه بدهی به کاوه و آندو را تکذیب کرده بودند! همین رفتار البته باعث شک مسئولان مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا به پشت پرده فعالیت‌های باشگاه استقلال شده است.
مسئله نگران‌کننده اما جایی است که اخیرا در حاشیه اجلاسی که در کوالالامپور توسط AFC برگزار شده، مسئولان این نهاد عملا به تیم مدیریتی ایران نسبت به رفتار مدیران باشگاه انتقادی جدی و با صراحت استقلال را متهم به کتمان حقایق کرده‌اند!
مدیران AFC حتی به نمایندگان ایران تاکید کرده‌اند حتما این موضوع را به جدیت بررسی و پیگیری خواهند کرد و در صورت لزوم حتی از کمیته انضباطی نهاد حاکم بر فوتبال آسیا هم کمک خواهند گرفت تا تحقیقاتی گسترده درباره راستی شرایط و مدارک ارائه شده از سوی استقلال در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد.با توجه به اتفاقی که سال گذشته برای باشگاه استقلال افتاد و آنها از یک پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم شدند، تکرار یک گاف دیپلماسی مدیریتی به هیچ عنوان برای هواداران استقلال قابل توجیه نخواهد بود!
سرمربی، مدیرعامل را برکنار می‌کند!
 سرمربی تیم فوتسال هیئت فوتبال قم می‌خواهد، مدیرعامل و کادرفنی را برکنار کرده و تمام امور را به دست گیرد.
 تیم فوتسال هیئت فوتبال قم که در لحظات آخر حضورش در لیگ برتر فوتسال قطعی شد،‌ از ابتدای مسابقات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده و با وجود گذشت دو هفته از تعطیلات نیم فصل، هنوز تمرین‌هایش شروع نشده است. اما در کنار این مشکلات، اتفاقات عجیبی درون تیم در حال رخ دادن است.مدیرعامل باشگاه بدون اطلاع سرمربی، بازیکنان را به تمرین دعوت و جانشینش را هم انتخاب کرده است. از طرفی سرمربی تیم می‌گوید با آوردن اسپانسر، مدیرعامل و کادرفنی را برکنار کرده و تمام امور را به دست خواهد گرفت!ابوالفضل ثانی، سرمربی تیم فوتسال هیئت فوتبال قم درباره این وضعیت توضیح داد: بنده بعد از بازی با تاسیسات دریایی خواستار جذب سه بازیکن یعنی قاسمی، تقی‌زاده و کوهستانی شده بودم اما باشگاه امروز و فردا کرد تا این بازیکنان جذب تیم دیگری شدند. من هم اعلام کردم اگر خواسته‌هایم برآورده نشود استعفا می‌دهم. تیم تا امروز هیچ تمرینی نداشته اما مدیرعامل به بازیکنان گفته در تمرین‌ها حاضر شوند و آقای غیاثی نیز مدیرفنی شده است.او افزود: با یک اسپانسر صحبت کرده‌ام که در صورت عملی شدن توافق، امتیاز تیم را از هیئت فوتبال خواهیم گرفت و ارکان تیم را هم خودم تعیین می‌کنم. آقایان بلاهایی سرمان آوردند که به‌زودی در موردش افشاگری خواهم کرد.
تکذیب اختلاس یک خانم از باشگاه سایپا
رضا درویش مدیرعامل سایپا درباره خبری مبنی بر اختلاس یک خانم از باشگاه سایپا که این خبر توسط چند فرد نزدیک به این باشگاه تایید شده، گفت: ما چنین اختلاسی نداشته‌ایم. تنها در یک نامه‌ای دست برده شده بود که آن هم توسط یک خانم نبود. این مسئله را ما از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم. جالب این است که مبلغ جا به جا شده بزرگ نبوده. در این شهر مبالغ زیادی دزدی می‌شود اما کسی انعکاس نمی‌دهد. با این حال ما از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم. این اتفاق حتی ربطی به باشگاه هم نداشته است.