kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
تاکید وزارت ورزش به هیئت مدیره و مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت

استقلال نیاز به مربی بزرگ و باتجربه دارد

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید وزارت ورزش از مدیران استقلال خواسته برای این باشگاه یک مربی باتجربه و قوی انتخاب کند تا خیال هوادارانش راحت شود.



درحالی که اوضاع مالی استقلال به هیچ عنوان خوب نیست و این تیم بحران‌زده در بدترین شرایط مالی وارد بازار خرید مربی بزرگ خارجی شده است‌، وزارت ورزش تاکید دارد آبی‌ها باید به دنبال یک مربی اسمی خارجی باشند تا شاید مثل تیم ملی و پرسپولیس از این بحران فنی خارج
 شوند.
محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این باره عنوان داشت: مدیرعامل و هیئت مدیره استقلال ماموریت دارند سر مربی با تجربه و قوی را  برای این تیم به‌زودی معرفی کند وزارتخانه کاملا پیگیر مسایل استقلال است و به هیئت مدیره و مدیرعامل تاکید کرده با تعیین یک سرمربی با تجربه و قوی‌، خیال هواداران را آسوده کند‌. دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ملی هستند و تمام مسایل و مشکلات آنها مورد نظارت و پیگیری و توجه مدیران وزارتخانه است.»
او همچنین از تغییرات مدیریتی در استقلال خبر داده‌، چیزی که هواداران تیم آبی‌پوش به شدت از پی انجامش هستند: «‌امیدوارم بزودی با ترمیم و تکمیل هیئت مدیره استقلال‌، این باشگاه با قدرت بیش‌تری در ادامه لیگ برتر ظاهر شود و هواداران از بابت نتایج تیم‌شان  نگرانی نداشته باشند.»
او در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که احتمال بازگشت قریب به عنوان مدیرعاملی استقلال وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: قریب منع قانونی داشت و از سوی دستگاه‌های نظارتی به دلیل دو شغله بودن او سوالاتی مطرح شد و او ترجیح داد که استعفا بدهد.
فوتبال ایران بیش از 50 پرونده در فیفا دارد
داورزنی که در حاشیه افتتاحیه تخصصی ژیمناستیک با خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره محرومیت اخیر پرسپولیس نیز گفت: این موضوع فقط برای باشگاه پرسپولیس نیست، مجموعه باشگاه‌ها باید نسبت به تعهدات بین‌المللی پیگیر باشند و فدراسیون باید تعهدات را رصد کند و قبل از اینکه این موضوعات اساسا به فیفا و محاکم بین‌المللی کشیده شود، با کمک باشگاه‌ها باید مسئله را حل و فصل کنند. وزارت ورزش و جوانان نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 50 و خرده‌ای پرونده در فیفا در مورد این موضوع وجود دارد که نباید اجازه دهیم این تعداد افزایش پیدا کند.
دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی است
معاون وزیر ورزش در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر شرایط فدراسیون تیراندازی و رای جدید دیوان عدالت اداری و نقض سخنان خادم، در این باره توضیح داد: این گونه نیست. روابط عمومی دیوان عدالت اداری بحثی را مطرح کرده‌اند همان‌طور که ما پیش‌بینی می‌کردیم اعتراض وارده بر رای دیوان را که دادگر مطرح کرده بود، برای انتخابات اول رد کرد. در آخرین تصمیم‌گیری که ابلاغ شد، به ما گفته شد که زودتر اقدامات عملی را انجام دهیم و وزارت ورزش  و جوانان بر مبنای دستور دیوان فرد جدیدی را برای سرپرست انتخاب و به صورت قانونی انتخابات را برگزار کرد، اما مجددا دیوان عدالت اداری به این موضوع ورود کرده و شعبه سوم رایی را صادر کرده است و شکایت دادگر را در (سال 93) رد کرده است، اما در همین رای گفته شد که اقدام عملی ندارد و عملا این نیست که هاشمی رئیس فدراسیون است و چیزی که اعلام شده است، اقدام عملی ندارد. بحثی که بر مبنای دیوان عدالت اداری رخ داده است، دادگر رئیس است و کارهای فدراسیون پیش می‌رود.