kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

واکنش ایرانی‌ها به اراجیف رئیس‌جمهور آمریکا؛ ترامپ! خفه شو

اظهارات وقیحانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان از تریبون سازمان ملل واکنش‌های گسترده شخصیت‌ها و فعالان سیاسی را در پی داشت، فعالان و کاربران فضای مجازی نیز در صفحات خود با هشتک «ترامپ خفه شو» به این سخنان واکنش نشان دادند.


سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان سخیف و اتهام زنی‌های وقاحت بار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در حرف‌های ترامپ چیز جدیدی وجود نداشت گفت: آنچه تازگی داشت اینکه آمریکا چهره واقعی خود را برای جهانیان آشکار ساخته و امروز دنیا همان تصویری از آمریکا مشاهده می‌کند که ایران سالهاست در تلاش است آن را آشکار سازد و در واقع این تهمت‌ها به ایران، زیبنده آمریکا و دولت فاسد و قلدر آن است.
فرمانده کل سپاه افزود: با شکست‌های پی‌در‌پی و خرد‌کننده‌ای که آمریکایی‌ها بویژه در منطقه از ایران دریافت کرده‌اند طبیعی است که سیستم عصبی و انسجام فکری آنها به هم ریخته باشد. وی با‌ اشاره به اینکه باید از ترامپ بابت برداشتن نقاب از چهره واقعی آمریکا تشکر کرد، گفت:سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نباید بی‌جواب بماند...موضعگیری قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهمیت راهبردی دارد این است که آمریکا پاسخ‌های دردناک‌تر را در عمل و در رفتار و تصمیماتی که ایران ظرف ماه‌های آینده خواهد گرفت، مشاهده کند. به گزارش فارس فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه زمان آن رسیده است که محاسبات غلط آمریکا را تصحیح کنیم ،گفت: اکنون که ماهیت آمریکا کاملا روشن شده، دولت باید از همه گزینه‌های خود برای دفاع از منافع ملت ایران استفاده کند.
سخنان ترامپ حاکی از ضعف و درماندگی
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان رئیس‌جمهور آمریکا حاکی از ضعف و درماندگی دولتی است که در رویای ابرقدرتی، به مالیخولیا مبتلا شده است.
سردار سیدمسعود جزایری خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که ترامپ، ایالات متحده را صاحب قدرت «رهبری عظیم» می‌داند، استنادات دهه‌های اخیر، همگی حاکی از بی‌ظرفیتی دولت و حاکمیت آمریکا در مواجهه با حوادث و رویدادها به خصوص در منطقه غرب آسیاست که از آن جمله به جنایات کم‌نظیر برنامه‌ریزان و نظامیان آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن می‌توان‌اشاره کرد. به تعبیر دیگر آمریکا با هر کشوری که برخلافش، کاری انجام دهد، بدون صبر و تحمل، برخورد قهرآمیز می‌کند، مگر آنکه توان برخورد نداشته باشد.
جزایری در ادامه افزود: اینکه ترامپ در مورد برجام می‌گوید «ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم»، به خودش مربوط است، لیکن این را بداند که با این بلوف‌ها نخواهد توانست از جمهوری اسلامی ایران امتیازگیری کند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران از داشته‌هایش و به خصوص توان دفاعی و موشکی‌اش، پاسداری می‌کند، تأکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا و امثال او هرگز قادر نیستند در اراده این مردم خللی وارد کنند و آنچه فهم ترامپ از درک آن عاجز مانده، این است که عنصر بازدارندگی جامعه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها و دیکتاتوری‌های آمریکا، پدیده‌ای نیست که با داد و فریاد و بازی‌های کابوئی رئیس‌جمهور این کشور، میدان مقابله و مبارزه را ترک کند.
جزایری در پایان اظهارداشت: در برابر کشوری که رئیس‌جمهورش آشکارا و از تریبون سازمان ملل فریاد می‌کشد که «از طریق نظامی سایر کشورها را نابود می‌کند»، راهی جز تقویت بنیه‌های دفاعی نیست و ما در این راه وارد مراحلی شده‌ ایم که از آمریکا کاری جز عصبانیت دیوانه‌کننده و هذیان گویی برنمی‌آید.
به ملت آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت می‌گوییم
سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به این اظهارات طی یادداشتی نوشت: این شرم‌آورترین و بی‌محتواترین سخنرانی خطابه در سازمان ملل بود. من به ملت آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت عرض می‌کنم و برای بشریت آزادی از شر شیطان بزرگ مظهر استکبار جهانی را خواهانم و برای تمامی ملت‌های آزاده و مردم معترض ایالات متحده از خدای بزرگ آرزوی پیروزی می‌کنم.
نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و نایب‌رئیس‌کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه مواضع ترامپ در سازمان ملل نشان می‌دهد آمریکا در آستانه فروپاشی و شکست بزرگی در دنیاست، گفت: مسئولان به جای امید بستن به لبخند آمریکا، به خواست ملت توجه کنند.
پژمان‌فر تصریح کرد: ملت ایران سالهاست با جمله معروف حضرت امام(ره) آشنا هستند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آمریکا ببرکاغذی است و چیزی در برابر ایران اسلامی ندارد، وقتی آمریکا برخورد قاطعانه کشوری مانند کره شمالی را دید، تسلیم شد و عقب‌نشینی کرد، جمهوری اسلامی ایران خیلی بیشتر از کره شمالی دارای ظرفیت، توانمندی و قدرت است و طبعاً آمریکا هرگز قدرت ایستادگی در برابر جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.
ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شیشه عمر آمریکا و اسرائیل در بیان همین گزافه‌گویی‌ها و یاوه‌گویی‌های ترامپ است، گفت: رئیس‌جمهور دروغگویی و خلق و خوی خون‌آشامی‌ آمریکایی‌ها را به دنیا اعلام کند و صدای مظلومیت جهان اسلامی را به گوش آنان برساند.
ایرانیان : ترامپ خفه شو
به دنبال اظهارات وقیحانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان ، هشتگ #shutup trump (ترامپ خفه شو) در شبکه اجتماعی توئیترترند شده است و سرعت نوشتن توئیت‌ها با این هشتگ بسیار بالاست.
علیرضا زاکانی در صفحه شخصی خود با این هشتگ نوشت : پاسخ ایرانی‌ها به تهدیدات آمریكا همواره كوبنده بوده؛ و بین كلينتون، بوش، اوباما و یا ترامپ تفاوتی قائل نیستند.
یک فعال دیگر فضای مجازی نوشت : «از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» در بین دیوار‌‌نوشت‌هایی که با آنها بزرگ شدیم این یکی همیشه به نظرم خیلی جاندار بود.
یک کاربر دیگر با ‌اشاره به سخنان ترامپ نوشت‌: ترامپ داره در سخنرانی سازمان ملل، #لاف_در_غربت می‌زنه! طبیعتاً ما هم خیلی مؤدبانه بهش میگیم؛ #ShutupTrump
یک فعال دیگر فضای مجازی این جملات اخیر رهبر معظم انقلاب را منتشر ساخت که فرموده‌اند « دروغگو شمایید!دروغگو سردمداران نظام سلطه‌اند؛ دروغگو آن کسانی هستند که خوشبختی هیچ ملتی را نمی‌خواهند ببینند.»
کاربر دیگری می‌نویسد « توهین ترامپ به ملت ایران شرم‌آور بود. از آن شرم‌آورتر اینکه حرفهایش را کلمه به کلمه اپوزیسیون خائن ایرانی در دهانش گذاشته بود.» و یک فعال دیگر فضای مجازی با ‌اشاره به فساد عالمگیر ترامپ نوشته است: «یک مرد زن باره و هرزه که حتی به دختر خودش هم با نگاه هوس‌آلود نگاه می‌کنه ما رو یک کشور فاسد خونده چه افتخاری از این بالاتر؟»
و یک کاربر دیگر می‌نویسد « در این روزها خیلی راحت‌تر از قبل همه دلیل مرگ بر آمریکا گفتن رو متوجه می‌شوند».