kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند

آماده‌باش صددرصدی پلیس در اول مهر

رئیس‌پلیس پایتخت از آماده‌باش صددرصدی پلیس تهران در روز اول مهر برای ایجاد ایمنی، آرامش و امنیت برای شهروندان و دانش‌آموزان خبر داد.


به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در نشست طرح استقبال از مهر اظهار داشت: امسال شروع سال تحصیلی مقارن با آغاز محرم شده است و این ویژگی، کار پلیس را طبیعتاً سنگین‌تر و سخت‌تر کرده است.
رحیمی افزود: پلیس تهران بزرگ در طرح استقبال از مهر، از تمام توان انتظامی و راهنمایی و رانندگی خود استفاده خواهد کرد و تمام توان پلیس در روز اول مهر در حال آماده‌باش خواهند بود تا ایمنی، آرامش و امنیت را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.
وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد افزایش بار ترافیک را در مهرماه شاهد خواهیم بود، گفت: با حضور هیئت‌ها و تکایا، قطعاً بار ترافیک بیش از 30 درصدی را خواهیم داشت.
به گفته رئیس‌پلیس پایتخت، از 25 شهریور لغایت 20 مهر هرگونه اقدام عمرانی در شهر تهران ممنوع است، چرا که می‌تواند بار ترافیک را افزایش دهد.سردار رحیمی ادامه داد: 17 هزار سرویس مدرسه با کمک استانداری، فرمانداری، شهرداری و آموزش و پرورش ساماندهی شده‌اند؛ بنابراین به خانواده‌ها تأکید می‌کنیم که سرویس‌هایی را انتخاب کنند که مورد تأیید آموزش و پرورش، ناجا و شهرداری باشند، چرا که تمام مباحث ایمنی، امنیت و آموزش برای سرویس‌ها لحاظ شده است. وی از ارائه آموزش به 8200 راننده سرویس مدرسه خبر داد و گفت: به آنها آموزش داده شده تا چگونه سرعت و ایمنی را رعایت کرده و چه برخوردی با کودکان داشته باشند.فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص برچسب سرویس مدارس گفت:‌ پلیس به راحتی می‌تواند صحت و سقم سرویس مدرسه، راننده و صلاحیت وی را بررسی کند.
برخورد با خودروهای دودزا و تخلفات شبانه
رحیمی از طرح‌های ضربتی پلیس تهران خبر داد و اعلام کرد: برخورد با خودروهای دودزا در شش ماهه دوم سال با قاطعیت انجام خواهد شد، همچنین طرح برخورد با تخلفات شبانه که متأسفانه به طور میانگین شبانه یک مورد واژگونی به وقوع می‌پیوندد نیز احیا شده و با قدرت دنبال می‌شود، همچنین طرح برخورد با توقف حاشیه‌ای که یک معضل جدی ترافیک تهران است، با بهره‌گیری از ده‌ها جرثقیل به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با انتقاد از ابتر ماندن طرح ساماندهی بار مسافر اظهار داشت: باید مسافربرهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ساماندهی شوند؛ اینها هیچ صاحب و مسئولی ندارند تا بتوان از این طریق به آنها آموزش داد یا بازخواست کرد؛ آنها انضباط اجتماعی و حتی در برخی موارد امنیت را زیرسؤال می‌برند و از شورای شهر و شهرداری می‌خواهم که این مطلب را جدی بگیرند.رئیس‌پلیس تهران بزرگ با‌اشاره به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، گفت: چرا از موتورسیکلت‌های برقی استفاده نمی‌کنیم؟ از ادارات شهرداری و نیروی انتظامی باید شروع کنیم؛ این همه پیک موتوری در خیابان‌ها تردد می‌کنند که باید با کمک اماکن و شهرداری ساماندهی کنیم؛ اگر از موتور برقی استفاده شود، هم در جلوگیری از آلودگی هوا نقش مثبت دارد و هم در انضباط ترافیکی مؤثر است.
برخورد پلیس با سرویس‌های غیرمجاز
رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته هیچ حادثه‌ای برای سرویس‌های مدارس پایتخت رخ نداد که این مهم نتیجه تلاش همه دستگاه‌ها در این حوزه است.
سردار محمدرضا مهماندار افزود: 150 دستگاه ون و اتوبوس برای سرویس مدارس به صورت پایلوت در منطقه چهار پیش‌بینی شده است.
مهماندار با بیان اینکه بعد از احراز صلاحیت فردی راننده و عدم سوپیشینه و تخلفات حادثه‌ساز و همچنین سلامت فنی خودرو، برچسب سرویس مدرسه به سرویس‌ها داده شد، اظهار داشت: پلیس با خودروهایی که فاقد برچسب سرویس مدارس باشند و به صورت غیرمجاز فعالیت کنند برخورد می‌کند؛ همچنین جریمه نیز در دستور کار است و اگر حس کنیم که فرزندان مردم در خطر هستند با مرجع قضایی برای توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.
به گفته وی، برخورد و کنترل‌ سرویس‌های مجاز مدارس نیز با دقت و شدت انجام خواهد شد، بررسی معاینه فنی دوره‌ای، بیمه و... انجام می‌شود؛‌ همچنین در صورت نبستن کمربند ایمنی توسط دانش‌آموزان، عدم رعایت سرعت و سبقت مجاز با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.
رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص تردد خودروهای توزیع‌کننده کالا و خدمات در تهران در روزهای ابتدایی مهرماه، گفت: در دو هفته اول مهر از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 5:30 تا 10:30 صبح اجازه تردد به خودروهای توزیع‌کنند کالا و خدمات در تهران داده نمی‌شود به خصوص در محدوده زوج و فرد؛ بنابر این، این دسته از خودروها باید خارج از بازه زمانی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی محدوده زمانی طرح ترافیک و زوج و فرد را غیرقابل تغییر دانست و اعلام کرد: طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح آغاز و در ساعت 17 خاتمه می‌یابد؛ همچنین طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح آغاز و تا ساعت 19 در معابر پیش‌بینی شده ادامه خواهد داشت.
تهران جزو 5 شهر پر استرس منطقه
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در نشست رسانه‌ای طرح استقبال از مهر گفت: مجموعه ناجا بازوی موثر در مسائل شهر تهران هستند و خوشبختانه همکاری بین پلیس و شهرداری در اوج هماهنگی است و امیدواریم با این همکاری، شهر را به محل قابل سکونت تبدیل کنیم.محسن پورسید آقایی با‌اشاره به مشکلات ترافیک برای شهروندان تهرانی، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده تهران از نظر استرس پنجمین شهر منطقه است که بخشی از آن ناشی از ترافیک است.
ارسال پیامک سوار شدن دانش‌آموز
درسرویس مدارس به اولیا
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با جشن شکوفه‌ها از 73دستگاه مینی‌بوس ویژه سرویس مدارس که مقرر شده در دو منطقه 4 و 8 تهران به صورت آزمایشی ارائه خدمات داشته باشند بهره‌برداری کرد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم پورسیدآقایی با‌اشاره به کارت بلیت دانش‌آموزی گفت: سیستمی پیش‌بینی شده است که براساس آن دانش‌آموزی که دارای کارت‌بلیت‌ دانش‌آموزی است، به محض ورود به مینی‌بوس مدرسه، حضورش به خانواده پیامک می‌شود.
وی افزود: 73 دستگاه مینی‌بوس جدید وارد سرویس شده و اگر طرح سرویس مدرسه موفق شود این مسئله را به تمام تهران توسعه می‌دهیم، البته در حال حاضر 62 مدرسه که عمدتا در مقطع دبیرستان هستند تحت پوشش این سرویس قرار گرفته‌اند.
مترو در اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان شد
به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مترو برای دانش‌آموزان در روز اول مهرماه رایگان خواهد بود، ضمن آنکه قیمت بلیت دانش‌آموزان دارای کارت بلیت‌ دانش‌آموزی در تمام طول سال نیم‌بها حساب می‌شود.