kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

چرا در مقابل حضور شهردار قبلی در جلسات دولت کارشکنی کردند؟(خبر ویژه)

حالا که دولت شهردار جدید تهران را به جلسات‌ خود دعوت کرده، درباره عدم دعوت از شهردار قبلی توضیح ارائه کند.


پس از انتصاب نجفی به عنوان شهردار پایتخت، برخلاف گذشته شاهد حضور شهردار در جلسه هیئت دولت بودیم که موضوع قابل تاملی است و سؤالات زیادی را در پس خود دارد.
به نوشته مشرق، موضوع عدم حضور شهردار تهران در جلسه هیئت دولت در دوره محمدباقر قالیباف تقریبا از جمله موارد انتقادی همیشگی بود که با انتصاب یک نیروی اصلاح‌طلب یعنی محمدعلی نجفی به عنوان شهردار جدید تهران این مسئله مرتفع شد.
نجفی هفته گذشته پس از حضور در جلسه هیئت دولت درباره این موضوع گفت: «شروع هماهنگی‌ها بین دولت و شهرداری‌ها این است که شهردار در جلسات و کمیسیون‌های تخصصی دولت حضور داشته باشد تا در جریان تصمیمات دولت قرار بگیرد، بنابراین حضور بنده در جلسات دولت به عنوان نماینده همه شهرداران و شهرنشینان کشور است که معتقدم فرصت مغتنمی  برای بنده و شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور است.»
با توجه به سخنان نجفی در زمان شهرداری قالیباف در تهران نه تنها مردم پایتخت بلکه مردم شهرهای دیگر نیز از مزایای حضور شهردار در جلسه هیئت دولت بی‌بهره ماندند. کما اینکه شهرداری تهران در دوره قبل همواره مطالباتی از دولت داشت و گفته می‌شد که شهرداری از دولت در حدود 19 هزار میلیارد تومان طلبکار است.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست اخیر خود با خبرنگاران درباره اینکه حضور شهردار در کابینه دولت چقدر در حل مشکلات ترافیکی و بلندمرتبه‌سازی موثر خواهد بود، گفت: «بدون تردید حضور شهردار در دولت این فرصت را ایجاد می‌کند که از سیاست‌های دولت مطلع شود و از طرفی مشکلات و مسائل خود را بیان کند و در این ارتباط دوسویه دو طرف برای ارائه خدمات بهتر از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند».
با این حال دولت که از مزایای تعامل شهرداری با خبر بود چرا از حضور شهردار تهران در چهارسال گذشته در جلسه خود جلوگیری کرده است؟