kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری عوامل خرید و فروش گندم
شیراز- تسنیم: مدیرعامل شرکت غله منطقه 3 فارس، گفت: 5 نفر از عوامل مرتبط با خرید و فروش خارج از شبکه گندم در این استان بازداشت شدند.
لطیف رستاد، افزود: در همین رابطه 4 سیلو در استان فارس پلمب شد که 3 تا از این سیلوها انبارهای ملکی افرادیست که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی گندم می‌کردند.
وی ادامه داد: این گروه علاوه بر استان فارس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان نیز فعالیت می‌کردند.
سرقت از طلافروشی
گچساران- ایرنا: فرمانده انتظامی گچساران گفت: در سرقت مسلحانه از جواهرفروشی شهر دوگنبدان یک تن کشته و 2 نفر زخمی شدند.
سرهنگ سیدمحمد موسوی افزود: دزدان مسلح به قصد سرقت وارد جواهرفروشی در خیابان بلادیان مرکز شهر دوگنبدان شدند که این سرقت با حضور به موقع پلیس و همکاری مردم ناکام ماند.
وی اضافه کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح ادامه دارد.
مسمومیت با گاز کلر
مشهد- فارس: تعدادی از افراد با گاز کلر در مجتمع ورزش‌های آبی موج‌های خروشان شاندیز مشهد دچار مسمومیت شدند.30 نفر از مصدومین این حادثه از مراکز درمانی ترخیص شدند اما 2 نفر از مصدومین این حادثه با دستور متخصصان در اورژانس یکی از بیمارستان‌ها بستری شدند.
دستگیری کلاهبرداران میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری 7 کلاهبردار حرفه‌ای با 72 میلیارد و 130 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.سرتیپ «علیرضا مظاهری» در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام هفت مورد شکوائیه مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.وی با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی از قبیل فروش خودرو، لوازم منزل، جعل رسید و تسویه حساب و... اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در نهایت در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.
کشف تجهیزات چاپ اسکناس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف تجهیزات چاپ اسکناس خبر داد.
سرتیپ «منوچهر امان‌اللهی» اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به دنبال دریافت اخباری مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط یکی از خرده‌فروشان حرفه‌ای در شهر کرمانشاه، شناسایی مخفیگاه متهم را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به کشف مقادیری مواد مخدر از منزل متهم، گفت: در بررسی‌های دقیق‌تر از منزل این فرد، تجهیزات و دستگاه‌های چاپ اسکناس تقلبی نیز کشف شده است.
سرتیپ امان‌اللهی تصریح کرد: متهم به همراه خواهرش که متهم اصلی پرونده است، اقدام به جعل اسکناس می‌کرد و بیش از 87 میلیون ریال اسکناس 500، 100 و 50 هزار ریالی جعلی از این متهمان به دست آمده است.
جاسازی حشیش
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ماهشهر از کشف 196 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «جلیل زبیدی» در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در این ارتباط با انجام تحقیقات گسترده، مخفیگاه دو سوداگر مرگ را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.
سرهنگ زبیدی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار 196 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد، همچنین 2 سوداگر مرگ راهی زندان شدند.
دستگیری جاعل عناوین دولتی
کرمان- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که با جعل عنوان از مردم کلاهبرداری کرده است، خبر داد.یدالله حسن‌پور افزود: این کلاهبردار با اعمال متقلبانه خود ضمن تماس تلفنی با افراد و رؤسای بانک‌ها «قوامین، انصار، دی،‌پارسیان و...» در استان‌های مختلف خود را پزشک،‌ رئیس اورژانس، مدیر بیمارستان معرفی و با اعلام اینکه اکنون در جاده تصادف کرده و برای انجام عمل جراحی نیازمند مبالغی پول نقد است، فرد مخاطب را مجاب به واریز پول به حساب‌های از قبل افتتاح شده، می‌کرده است.
وی اضافه کرد: از این رو مأموران پلیس آگاهی با انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
قاتل در دام پلیس
گرگان- فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر گفت: قاتل، فردی که جنازه‌اش دیروز در آزادشهر پیدا شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
رضا بذری با بیان اینکه این فرد پس از تحقیقات بازپرس از مطلعین و بررسی‌های فنی و پلیسی، شناسایی و دستگیر شد، اظهار کرد: متهم به قتل اعتراف کرده و آلت قتل نیز کشف و ضمیمه پرونده شده است.
وی گفت: متهم در بازجویی، مسائل اخلاقی مقتول نسبت به یکی از اعضای خانواده قاتل را انگیزه قتل عنوان کرده است.
ناکامی قاچاقچیان
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: مأموران پلیس، قاچاقچیانی را که با ورود یک محموله تریاک به یزد قصد انتقال آن به شمال کشور را داشتند، دستگیر کردند.
سرهنگ محمدحسین ستوده‌نیا، افزود: در این ارتباط 3 قاچاقچی دستگیر و 203 کیلوگرم تریاک نیز کشف و ضبط شد.
2 کشته در واژگونی خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: براثر واژگونی یک دستگاه کشنده به علت تخطی از سرعت مطمئنه در محور «جکیگور- ایرانشهر» راننده و یکی از سرنشینانش جان باختند.
سرهنگ «یداله ستوده» رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: در این حادثه، یک دستگاه کشنده ایویکو به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد، که به علت شدت ضربه وارده راننده و یک سرنشین در محل فوت و سرنشین دیگر نیز مجروح و به مرکز امدادی انتقال داده شد.
هتک حیثیت در فضای مجازی
سنندج- تسنیم: رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با ایجاد اکانت در شبکه‌ای اجتماعی و استفاده از تصاویر مستهجن اقدام به هتک حیثیت افراد می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ فرامرز شاکری، گفت: در پی مراجعه شاکیه که خانمی اهل و ساکن شهرستان مریوان بود، ‌اظهار نمود، اخیراً شخصی ناشناس با ایجاد اکانت و صفحه در شبکه اجتماعی و گذاشتن تصویر اینجانب در کنار تصاویر مستهجن، باعث هتک حیثیت اینجانب شده است، حال بنده از سازنده اکانت مذکور شاکی بوده و تقاضای رسیدگی دارم.رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد اکانت شبکه اجتماعی مذکور در اختیار شخصی اهل و ساکن شهرستان مریوان بود و نامبرده به پلیس فتا احضار و در اظهارات خود بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مستندات، اتهام خود را قبول و انگیزه خود را از بارگذاری تصاویر مستهجن و نسبت دادن آن را به شاکیه، وجود اختلافات شخصی خواند.
6 ماه زندان برای مزاحم تلفنی
کرج- فارس: رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز از صدور رأی دادگاه به مدت 6 ماه حبس برای فردی که به صورت مکرر برای مرکز فوریت‌های پلیس 110 مزاحمت ایجاد کرده و موجب اخلال در مأموریت‌های پلیس می‌شد، خبر داد.
مصطفی نگهبان با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران، متهم شناسایی شد؛ گفت: بلافاصله خط تلفن نامبرده قطع و با برگزاری جلسات متعدد قضائی پس از صدور رأی نهایی دادگاه، متهم به مدت 6 ماه حبس محکوم شد.