kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
وزیر آموزش و پرورش:

‌محتوای کتاب‌های درسی باید با نیازهای زندگی منطبق شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان باید با نیازهای بیرون مدرسه انطباق یابد و مطالبی به آنها آموخته شود که در زندگی اجتماعی به آن نیاز دارند.


به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی دوشنبه شب در نشست روسای آموزش و پرورش خراسان رضوی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مشهد افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درس ملی به عنوان برنامه تراز آموزشی تدوین شده که در آن به تغییر محتوایی مذکور توجه شده است.
وی گفت: با توجه به انتقاد مردم و بسیاری از متخصصان از حافظه محوری و تمرکز بیش از حد نظام آموزشی بر محفوظات، باید به اصلاح این روند در برنامه‌های درسی بپردازیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از طرف دیگر باید تمرکز را در مجموعه آموزش و پرورش کاهش دهیم و از نیروی عظیم معلمان در تصمیم سازی استفاده کنیم به گونه‌ای که بتوانند در طراحی و تدوین برنامه آموزشی و تربیت دخالت کنند.
بطحایی به مشکلات 40 ساله آموزش و پرورش از جمله مسائل آموزشی و معیشتی معلمان‌اشاره کرد و گفت: ما به عنوان داعیه‌دار مدیریت آموزش و پرورش در سطوح مختلف، مسئولیت حل این مسائل را داریم، چرا این مسائل در این مدت حل نشده است؟ گاهی برای حل مسئله باید جای خود را عوض کرد و از زاویه‌ای دیگر آن را دید.
وی گفت: همه کسانی که در این مجموعه هستند باید به هدف پیش رو توجه کرده و باور داشته باشند آموزش و پرورش به شرطی می‌تواند از حلقه توسعه نیافتگی آموزشی رها شود که به راه‌های جدید بیاندیشد.