kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
مشاور ترامپ می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید نیز منزوی است

منزوی، حتی در کاخ سفید

مشاور سابق ترامپ که اخیراً در اعتراض به سیاست‌های کاخ‌سفید استعفا کرده است، می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا حتی در کاخ سفید هم منزوی شده و اعتبار رهبران جمهوری‌خواه کنگره نیز از بین رفته است.

سرویس خارجی-

ترامپ تنها و منزوی شده است. این جمله کلیدی مشاور سابق تروریسم کاخ سفید در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی «هیل» وابسته کنگره آمریکا است. «سباستین گورکا» یکی از 15 مقام ارشدی است که در طول 7 ماه گذشته یکی پس از دیگری از دولت ترامپ یا استعفا داده‌اند یا برکنار شده‌اند.
«گورکا» در این مصاحبه با ‌اشاره به «تغییرات زیادی که اخیراً درکاخ سفید رخ داده است» و برشمردان سیاستمدارانی که ترامپ آنها را برکنار کرده است گفت: «تغییرات عمده در کاخ سفید که در تابستان سال جاری میلادی رخ داده است، موجب شده که ترامپ احساس انزوا کند.»
وی که جمعه گذشته و یک هفته بعد از اخراج «استیو بنن»، استراتژیست ارشد ترامپ کاخ سفید را ترک کرده در ادامه گفت: «ترامپ احساس انزوای بیشتری در کاخ سفید می‌کند و از تمامی تغییراتی که جان کلی رئیس‌ستاد کارکنان کاخ سفید بنیان نهاده است، راضی و خشنود نیست. «کلی» در اقدامی دسترسی به رئیس‌جمهور آمریکا را محدود کرده تا نظم بیشتری در کاخ سفید و دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا برقرار کند.»
وی در ادامه تصریح کرد:‌ «افراد همچون گذشته به ترامپ دسترسی ندارند. بنابراین ما می‌دانیم که ژنرال کلی می‌خواهد نظام خاصی را به این سیستم تحمیل کند اما رئیس‌جمهور از جنبه‌هایی از این نظام جدید راضی نیست. بگذارید همین جا مسئله را تمام کنم». «گورکا» درباره علت استعفای خود نیز چنین گفت: برکناری بنن یکی از دلایل کناره‌گیری وی از سمت خود در کاخ سفید بوده است اما دلیل اصلی آن سخنرانی ترامپ درباره راهبرد  جدید واشنگتن در افغانستان بود که در آن‌اشاره‌ای به «اسلام افراطی» نشد.
هرچند «گورکا» در این مصاحبه مدعی شده که از سمت خود در کاخ سفید استعفا داده اما بیانیه کاخ سفید به شکلی تنظیم شده که گویا چنین نیست. بسیاری معتقدند «جان کلی»، «گورکا» را که به عنوان دستیار معاون ترامپ در مسائل امنیت ملی فعالیت می‌کرد از کاخ سفید بیرون انداخته است. «گورکا» در بسیاری از مصاحبه‌های خود تصریح کرده تعداد زیادی از کارکنان کاخ سفید علیه ترامپ کار می‌کنند و به طرح ترامپ که می‌گوید «آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم» اعتقادی ندارند.