kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

تحویل پیکر شهید حججی به تعویق افتاد

خبر دیگر اینکه با بدعهدی تروریست‌های خارج شده از لبنان، تحویل پیکر شهدای مقاومت به تعویق افتاد.


برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند با وجود خروج کاروان تروریست‌های داعش از الجرود لبنان و حضور در محل تعیین شده در شرق سوریه برای انجام مبادله شهدا و اسرای مقاومت، خلف وعده تروریست‌ها مانع از انجام کامل مبادله شده است.
 به گزارش شبکه خبر، بر اساس توافق، قرار بود تروریست‌ها در ازای دریافت اجازه از حزب‌الله برای خروج از خاک لبنان و انتقال به بخش‌های تحت ‌اشغال داعش در دیرالزور، یک اسیر لبنانی و پیکرهای سه شهید از جمله شهید محسن حججی را تحویل دهند. انتقال تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان از منطقه مرزی بین سوریه و لبنان به شرق سوریه از روز دوشنبه آغاز شده بود و حتی ارتش سوریه اتوبوس‌های حامل آنها را همراهی می‌کرد.
 اما تروریست‌های مستقر در دیرالزور، با «خائن» خواندن هم‌کیشان خود و اعلام اینکه نباید تسلیم حزب‌الله می‌شدند، نه دوستان تروریستشان را می‌پذیرند و نه حاضرند اجساد شهدا و اسیر لبنانی را مبادله کنند.
با خروج این 600 تروریست از لبنان و انتقالشان به بوکمال دیرالزور، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله عملا به وجود داعش در قلمون غربی پایان دادند و لبنان پس از سال‌ها کنترل تمامی مرزهایش با سوریه را به دست گرفت.