kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
دبیر انجمن داروسازان ایران خبر داد

بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها

دبیر انجمن داروسازان ایران با انتقاد از دیرکرد پرداخت مطالبات داروسازان از بیمه‌ها گفت: سازمان‌های بیمه‌گر طی ۸ ماه گذشته حدود چهار هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها بدهکار هستند.


به گزارش فارس،‌ سیدمهدی سجادی در نشست خبری به مناسبت روز داروساز گفت: صادرات دارو 30 درصد افزایش داشته است که لازم است به موضوع صادرات توجه بیشتری داشته باشیم و موضوع کیفیت و بسته‌بندی داروها باید بیشتر مورد توجه همکاران ما در صنعت قرار گیرد.
سجادی درخصوص مشکلات حوزه دارو اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات این حوزه بحث مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر است، باید توجه کنیم داروخانه‌ها 80 درصد سرمایه خود را دراختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌دهند تا مردم جامعه در تهیه دارو هزینه سنگینی را متقبل نشوند.
وی افزود: آخرین دریافتی داروخانه‌ها از بیمه سلامت مربوط به آذرماه سال 95 و آخرین دریافتی از سازمان بیمه تأمین اجتماعی مربوط به بهمن ماه سال 95 است.
دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ها، زنجیره تأمین دارو توسط داروخانه‌ها را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد، به همین دلیل در استان‌های مختلف انجمن داروسازان با صدور اطلاعیه‌ای به مردم اطلاع دادند که در صورت عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها، ارائه خدمات و پذیرش نسخه توسط داروخانه‌ها متوقف خواهد شد.
سجادی ادامه داد: مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر هر ماهه حدود 500 میلیارد تومان است که برای 8 ماه گذشته، سازمان‌های بیمه‌گر حدود چهار هزار میلیارد تومان بدهکار به داروخانه‌ها هستند.
وی درخصوص داروخانه‌های گیاهی گفت: ما با شعار توسعه طب سنتی که در تاریخ کشور ما قدمت طولانی دارد مخالف نیستیم، اما با فعالیت داروخانه‌های گیاهی به صورت مجزا مخالفیم، به دلیل اینکه داروخانه‌ها از سراسر دنیا یک تعریف خاص دارند. در سطح شهر شاهد فعالیت عطاری‌ها هستیم که برای فروش داروهای خود تبلیغات گمراه‌کننده‌ای ارائه می‌دهند که لازم است بر فعالیت این مکان‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد.