kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

رویدادها


تصاویر دیده نشده از شهید آوینی در یک مجموعه مستند
تصاویر ضبط شده توسط شهید سید مرتضی آوینی که تا به حال نمایش داده نشده در یک مجموعه مستند به نمایش درخواهد آمد.
امیر سبحان جعفری سعادتمند از مستندسازهای موسسه روایت فتح، در گفت وگو با خبرنگار کیهان از تولید مجموعه مستندی با عنوان «آن» خبر داد و گفت: این مجموعه مستند، روایتی است از حضور شهید آوینی در خرمشهر تا شهادت او در فکه.
وی ادامه داد: در این مستند علاوه بر پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سید مرتضی آوینی طی این مقطع زمانی، راش‌های ضبط شده توسط این شهید که قبلا جایی پخش نشده‌اند نیز تدوین شده و به نمایش در می‌آید.
این مستندساز ادامه داد: این تصاویر عمدتا به عملیات‌های والفجر مقدماتی و والفجر یک و بخشی نیز به فتح خرمشهر مربوط می‌شود که در آرشیو موسسه روایت فتح موجود بودند.
جعفری سعادتمند درباره زمان پخش این مجموعه توضیح داد: مجموعه «آن» در 25 قسمت تهیه شده است که قسمت‌های نخست آن قبلا به مناسبت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی پخش شده بودند. اما کل این مجموعه به احتمال زیاد، همزمان با ماه محرم به نمایش درخواهد آمد. چون عملیات والفجر شباهت زیادی به کربلای سال 61 هجری دارد و حتی از آن به عنوان کربلای ایران یاد می‌شود.

پخش سری جدید برنامه «اسرا» از شبکه قرآن
سری جدید برنامه اسرا از شنبه تا پنجشنبه مانند سری‌های قبل در بخش‌های مختلف هر شب ساعت 21  به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه «اسرا» کاری از گروه مسابقات و سرگرمی شبکه قرآن ومعارف سیما، مسابقه تلویزیونی است  که مورد استقبال مخاطبان این شبکه قرار گرفته است و همچنین سری جدید این برنامه از 31 فروردین روی آنتن رفته است.
 مرحله مقدماتی مسابقه تلویزیونی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته با این موضوعات پخش می‌شود: شنبه با موضوع اذان با کارشناسی استاد سعید طوسی، یکشنبه دعا و مداحی با حضور حاج سعید حدادیان، دوشنبه قرائت تقلیدی سبک استاد مصطفی اسماعیل با حضور استاد محمد عباسی، سه شنبه قرائت  تقلیدی یک هفته در میان سبک استاد عبد الباسط و استاد منشاوی با کارشناسی استاد امین پویا و چهارشنبه ‌ها  با محوریت حفظ 10 جزء قرآن کریم با حضور  استاد حاج ابو القاسم به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
 همچنین روز‌های پنجشنبه  گلچین برنامه‌هایی که در طول هفته پخش می‌شود تقدیم بینندگان محترم اسرا می‌شود.
 لازم به ذکر است  به این برنامه  بخش جدیدی اضافه شده که قرائت‌های آزاد نام دارد  یعنی  هر شرکت کننده می‌تواند به مدت 2 دقیقه با لحن و صوت  خاص خود بخش‌هایی از قرآن کریم  را قرائت  کند.
علی اکرمی مانند قسمت‌های قبل  تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد و مجری برنامه نیز سید وحید مرتضویی می‌باشد.
مرحله مقدماتی اسرا هر شب ساعت 21 به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

حضور دست اندرکاران یک شبکه ماهواره‌ای در مناطق نظامی انگلیس
آغاز فعالیت شبکه من و تو در لندن پس از سال 88 و بهره‌برداری از آرشیو بی‌بی‌سی کارشناسان را بر آن داشت تا این تلویزیون لندنی را مرتبط با بی‌بی‌سی فارسی معرفی نمایند.
براساس گزارش مشرق، انتقال تعداد چشمگیری از نیروهای بی‌بی‌سی به من و تو، ورود آنان به مناطق محافظت شده نظامی- دولتی بریتانیا و شرکت در مهمانی‌های مشترک پرده از ارتباط معنادار بی‌بی‌سی فارسی با من و تو بر می‌دارد. ارتباطی که صادق صبا به عنوان مدیر بخش فارسی بی بی سی و کیوان عباسی مدیر من و تو در این سال‌‌ها نتوانستند مخفی کنند و با گاف‌هایی، ناخواسته از آن پرده برداشتند.

افزایش روزافزون شبکه‌های فارسی زبان
شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که اغلب علیه نظام اسلامی حاکم بر کشورمان فعالیت کرده و به تخریب نهاد خانواده مشغول هستند، همچنان رو به افزایش اند.
بر اساس گزارش سایت جهان، در سال ۱۳۹۱، ۱۱۹ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای وجود داشته است که این تعداد در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۶ شبکه افزایش یافته است. همچنین شبکه‌های فارسی زبان در ایام نوروز امسال در مقطع ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین حدود ۵۴۰۰ ساعت برنامه نوروزی پخش کردند.
این شبکه ‌ها امسال اغلب سریال‌های ایرانی از جمله پایتخت و کلاه قرمزی را با کپی برداری از صدا و سیما پخش می‌کردند و ساعات پخش برنامه‌های اصلی خود را با کنداکتور صداوسیما تنظیم می‌کردند به این معنا که در زمان پخش برنامه ‌ها و سریالهای پربیننده سیما، برنامه‌های اصلی خود را پخش نمی‌کردند.

امین حیایی و شبه روشنفکرها
بازهم بشنوید از ادا و اصول شبه روشنفکر‌ها و اپوزیسیون باز‌ها که همواره برای دلخوشی خودشان، مستعد‌ها را محکوم به وابستگی و امثالهم می‌کنند.
در سینمایی که به تایید همه بیش از 90 درصد تولیداتش دولتی است و قریب به اتفاق عواملش مزدبگیر دولت هستند، زدن برچسب حکومتی به یک بازیگرتنها نشانه بغض و ضعف است مثلا امین حیایی گفته است: «من که روزی‌ام را همیشه از خدا گرفته‌ام و تا ابد از لطف او ممنونم. چندی پیش در محافل خبری پخش شده بود که‌ امین حیایی بازیگر حکومتی است‌ اما به خدا قسم من متعلق به همه مردم هستم. کسانی که در دولت و حکومت هستند هم برآمده از همین مردم هستند. من با همه مدل از آدم‌‌ها کار کرده‌ام و همه انسان‌‌ها از هر دسته و نژاد و رنگ و قومیتی برایم عزیز و محترم هستند و اهل هیچ دسته بندی‌ای نیستم و من همه را دوست دارم. من یک بازیگر ملی هستم و تک تک مردم ایران را دوست دارم.»