kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
بعد از گذشت 31 سال

پیکر پاک شهید مهدی اندرواژ شناسایی شد

بعد از 31 سال پیکر پاک شهید مهدی اندرواژ از شهدای مفقودالاثر شهر بردستان شناسایی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، ظهر جمعه جمعی از مسئولان شهرستان با حضور در منزل مادر شهید اندرواژ خبر شناسایی پیکر مطهر شهید را به وی اعلام کردند.
 مادر شهید اندرواژ در واکنش به خبر شناسایی پیکر فرزندش با شکر به درگاه خداوند گفت:  تمام شهدایی که پیکرشان به میهن ما برگشت فرزندان من هستند و من این شهید را در راه خدا دادم و با او معامله کردم.
شهید حجت‌الاسلام مهدی اندرواژ فرزند غلام‌حسین در خانواده‌ای متعهّد و متدیّن در شهرستان دیر دیده به جهان گشود. وی در کنار تحصیل علوم متداول، با عشق  خدمت به اسلام به فراگیری علوم حوزوی همت گماشت.
در طول دوران دفاع مقدس و روزهای خدایی عشق و حماسه و شهادت و ایثار بارها به جبهه رفت و در کنار تبلیغ و ارشاد به عنوان رزمنده و مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر به انجام وظیفه پرداخت.
سرانجام در تاریخ 65/10/4 در منطقه‌ عملیاتی «ام‌الرصاص» هنگام عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و به خیل عاشقان الله پیوست.
بنابر این گزارش پیکر مطهر این شهید روز 31 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) در گلزار شهدای بردستان خاکسپاری می‌شود.
گفتنی است شهیدان سید محمد پوزش، حجت‌الاسلام مهدی اندرواژ و سید عبدالحسین موسوی کراماتی، سه شهید مفقودالاثر شهر بردستان بوده‌اند که از این سه، پیکر مطهر شهید اندرواژ شناسایی شده است.