kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
انتقاد رئیس جشنواره فیلم سلامت از وزارت ارشاد:

تبلیغ دخانیات در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی مغایر قانون است(اخبار ادبی و هنری)

معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس ‌جشنواره فیلم سلامت، گفت: به رغم درخواست از وزیر ارشاد و رئیس‌ سازمان سینمایی، همچنان در برخی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، مصرف دخانیات تبلیغ می‌شود که مغایر با قانون و عرف است.


به گزارش خبرنگار کیهان، دومین دوره جشنواره فیلم سلامت درحالی از اول تا پنجم شهریور در مجموعه چارسو برگزار می‌شود که جشنواره زدگی و برگزاری جشنواره‌های متعدد اما با تأثیرگذاری پایین همواره با انتقاد کارشناسان مواجه بوده است. محمد‌هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس ‌جشنواره فیلم سلامت روز گذشته در نشستی خبری در پاسخ به این انتقادات گفت: جشنواره‌های موضوعی در همه جای دنیا برگزار می‌شود. مهم است که ما بتوانیم به تهیه‌کنندگان و فیلمسازان کمک کنیم تا فیلم‌هایی با مضمون سلامت بسازند. به همین دلیل ما از 10 فیلم در حوزه سلامت تا سقف 200 میلیون تومان حمایت خواهیم کرد. اما متأسفانه طی چند ماه گذشته به دلیل محدودیت‌های موجود موفق به انجام این کار نشدیم اما مصمم هستیم تا در شش ماهه دوم سال این امر تحقق پیدا کند.
کیفیت پایین و وجود ‌اشتباهات پزشکی در فیلم‌ها و سریال‌هایی که با مشارکت وزارت بهداشت ساخته می‌شوند هم موضوع دیگری بود که درباره آن از قائم‌مقام وزیر بهداشت پرسیده شد و وی در پاسخ، خواستار تذکر و مطالبه‌گری رسانه‌ها در این زمینه شد.
رئيس دومين جشنواره فيلم سلامت تصریح کرد: برخى آثار سينمايى و شبكه‌هاى خانگى متاسفانه مروج استفاده از دخانيات هستند و آنها خلاف قانون و عرف مردم عمل مى‌كنند و ما اين موضوع را به گوش سازمان سينمايى و وزير ارشاد رسانده‌ايم. در این زمینه، صدا و سيما بسيار كمك كرده و در سريال‌ها ديگر مصرف دخانيات دیده نمی‌شود و تبليغ كالاهاى آسيب‌رسان ممنوع شده است.
ایازی، ترویج تغذیه سالم، دوری از دخانیات، سلامت روان، خودمراقبتی، ترویج مصرف صحیح دارو، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا و محیط زیست، اهدای عضو و... را برخی از موضوعات این جشنواره معرفی کرد و تعداد آثار ارسالی را 553 عدد عنوان کرد.