kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

۴ سهمیه انفرادی ایران در مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان

ایران براساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری توانست برای حضور در مسابقات جاده قهرمانی جهان یک سهمیه در رده بزرگسالان و سه سهمیه در رده امید به دست آورد.



اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری پس از اعلام رنکینگ جهانی رکابزنان در ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد)، اکنون تعداد سهمیه‌های هر کشور را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرد. ایران بر اساس رنکینگ جهانی توانست یک سهمیه در رده بزرگسالان و سه سهمیه در رده زیر ۲۳ سال به دست آورد. دو تیم شهرداری تبریز و پیشگامان هم مجوز حضور ماده تیم تایم‌تریل را به دست آوردند. ایران در رنکینگ جوانان و بانوان جایی نداشت و از این رو موفق به کسب سهمیه نشد.
طبق اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هر کشور در ماده تایم تریل انفرادی می‌تواند دو نفر را در خط استارت داشته باشد. بر این اساس ایران در رده بزرگسالان می‌تواند دو نفر را معرفی کند که هر دو در ماده تایم تریل رکاب می‌زنند اما تنها یک نفر از آنها می‌تواند در استقامت جاده شرکت کند.
در رده زیر ۲۳ سال هم ایران با توجه به سه سهمیه به دست آورده شش نفر را می‌تواند ثبت‌نام کند که از این تعداد، سه نفر در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند که دو نفر از آنها در تایم تریل انفرادی رکاب می‌زنند اما هر سه نفر در استقامت جاده شرکت خواهند کرد.
مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان از ۱۶ تا ۲۴ آگوست ( ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در نروژ) برگزار می‌شود.