kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
واکنش ژنرال صهیونیست به حملات تروریستی بارسلون:

روزهای بدتر اروپا هنوز فرا نرسیده / حملات شیمیایی داعش در راه است

رئیس‌سابق بخش مبارزه با تروریسم رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات تروریستی اسپانیا اعلام کرده «روزهای بدتر اروپا هنوز در راه است و تروریست‌های داعش به حملات شیمیایی مبادرت خواهند ورزید.»


واکنش‌های جهانی به عملیات تروریستی عصر پنج شنبه تکفیری‌های داعش در شهر بارسلون اسپانیا که طی آن 14 شهروند بی‌گناه کشته و 130 نفر زخمی شدند، همچنان ادامه دارد؛ اما در این میان واکنش توام با هشدار مقامات رژیم صهیونیستی به این حمله قابل تامل است. چراکه صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها هر دو در یک جبهه قرار دارند و طی چند سال گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی از روابط پیدا و پنهان این دو جرثومه شیطان منتشر شده است.
پایگاه اینترنتی «تایمز آو اسرائیل»، در گزارشی نوشته، نیتزان نوریل، ژنرال صهیونیست و رئیس‌سابق «اداره مبارزه با تروریسم اسرائیل»، روز جمعه ضمن هشدار درباره اینکه گروه تکفیری تروریستی داعش دست به حملات شیمیایی خواهد زد، گفت: «من متاسفانه، در میان کسانی بودم که می‌گفتند در سال 2017 در اروپا، سال پر از خونریزی و کشتار خواهد بود.»
رئیس‌سابق بخش مبارزه با تروریسم اسرائیل در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم روزهای بدتر هنوز در راه است. آنچه ما شاهد آن هستیم، روند سخت نابودی زیرساخت‌های فیزیکی (داعش) در منطقه است و این مسئله متاسفانه با بسیاری از حوادث از این نوع و بدتر همراه خواهد بود. من معتقدم که یک حمله تروریستی شیمیایی در انتظار ما است. گروه داعش دانش، توانایی و ابزار آن (انجام حملات شیمیایی) را دارد. من فکر می‌کنم آنها قبلا این تصمیم را گرفته‌اند. تنها چیزی که باقی مانده، عملیات است که آن نیز اتفاق خواهد افتاد.»
مظنون اصلی زنده یا مرده؟
اما با وجود گذشتن 2 روز از این جنایت تروریستی اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت عامل اصلی این حملات  منتشر می‌شود.«جوزف لوئیس تراپیرو» رئیس‌پلیس منطقه «کاتالونیا» واقع در شمال شرقی اسپانیا اعلام کرده که راننده خودروی ونی که به سمت جمعیت «بارسلون» حمله کرد، احتمالاً‌ زنده و فراری است.وی همچنین گزارشات رسانه‌ها مبنی بر اینکه عامل حمله بارسلون در تفریحگاه ساحلی کاتالان کشته شده است را رد کرد. پلیس اسپانیا به دنبال «یونس ابویعقوب» مراکشی الاصل است که رسانه‌های اسپانیا او را به عنوان راننده خودروی ون معرفی کرده‌اند. «موسی الکبیر» که رسانه‌ها روز پنجشنبه وی را به عنوان متهم اصلی این جنایت معرفی کرده بودند یکی از 5نفری است که در غرب بارسلون به دست پلیس کشته شد و عامل اصلی حمله نیست. پلیس همچنین اعلام کرده «هسته عملیاتی داعش در اسپانیا قصد داشته حملات گسترده‌تری ترتیب دهد، اما با انفجار مخزن‌های گاز در یکی از مخفیگاه‌های این گروه در جریان ساخت بمب، برنامه آنها تغییر کرده و به حمله با خودرو روی آورده‌اند.»
پلیس کاتالونیا نیز اعلام کرده: «ما پنج تروریست را در کمبریلز (جنوب بارسلونا) شناسایی کرده و به هلاکت رساندیم.» از سوی دیگر خبر رسیده چهار تن نیز در ارتباط با این حملات بازداشت و سه تن دیگر هم شناسایی شده‌اند.
 تمام این پنج مظنون تروریست «مراکشی» بودند. طبق این گزارش ، لیست مظنونان کشته شده شامل «عمر هشامی» ۲۱ ساله متولد مراکش،‌ «حسین ابویعقوب» ۱۹ ساله متولد مراکش، «سعید علاء» و «محمد هشامی» ۲۴ ساله متولد مراکش و «موسی الکبیر» ۱۷ ساله اهل مراکش است.بازرسان نیز معتقدند که حملات در «بارسلونا» و «کمبریلز» از سوی شبکه‌ای با دست کم ۱۲ تروریست سازماندهی شده بود. پنج تن از آنان در کمبریلز کشته شده و چهار تن دیگر بازداشت شدند. پلیس اسپانیا همچنین می‌گوید؛ سه تن دیگر را شناسایی کرده که دو تن از آنان احتمالا در «آلکانار» کشته شده‌اند؛ این مسئله هنوز در دست بررسی است.
آخرین گزارش‌ها از این حوادث حاکی است شهروندانی از ۲۴ کشور دنیا در میان زخمی‌شدگان و کشته‌ها هستند. نام شهروندان ایرلند، فرانسه، استرالیا، پاکستان، پرو، هلند، تایوان، چین، ونزوئلا، یونان، تایوان و هنگ کنگ در میان قربانیان دیده می‌شود.بلژیک می‌گوید یک نفر از شهروندانش کشته شده است. فرانسه اعلام کرده ۲۶ نفر از زخمی‌ها فرانسوی هستند و استرالیا هم زخمی شدن ۴ نفر را تایید کرده است. گفتنی است اسپانیا یک کشور توریستی است و احتمالا دلیل انتخاب این کشور ازسوی تروریست‌ها همین مسئله است.