kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
با حضور والدین شهید صورت گرفت

بزرگداشت شهید فرانسوی دفاع مقدس «کمال کورسل» در قم

مراسم بزرگداشت شهید کمال کورسل شهید فرانسوی دوران دفاع مقدس با حضور پدر و مادر شهید که برای نخستین بار بر مزار پسرشان حاضر شده بودند برگزار شد.


پدر و مادر شهید فرانسوی دفاع مقدس شهید کمال کورسل پس از 30 سال جدایی از فرزند‌شان بر سر مزارش حاضر شده و قبر او را در آغوش خود گرفتند.
پدر شهید کورسل بر سر مزار پسر شهیدش تاکید کرد: کاری که فرزندم کرده یک وظیفه بود و من افتخار می‌کنم که فرزندم درد دین داشت و در این راه جان خود را فدا کرد.
وی ادامه داد: آرزو می‌کنم ایران بر دشمنان خود پیروز شود و انقلاب اسلامی سراسر عالم را درنوردد و عالم‌گیر شود.
وی با تاکید بر ارادت فرزند خود به امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: فرزندم ارادت خاصی به امام‌خمینی(ره) داشت و به عشق آرمان‌ها و ارزش‌هایی که امام به ‌آنها قائل بود راهی کشور ایران و جبهه‌های جنگ شد.
مسئول امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در ادامه تاکید کرد: شهید کورسل تا سن 15 سالگی مسیحی بود و در اوایل سال 62 با آرمان‌های امام آشنا و شیفته راه امام شد.
وی با حضور در دعاهای کمیل دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه عاشق و شیفته امام ‌علی(ع) شد.
تاجگردون ادامه داد: وی پس از آشنایی با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) برای تحصیلات حوزوی به قم سفر کرد و در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد و با شروع جنگ با اصرار زیاد از طریق لشکر فتح راهی جبهه‌ها شد و در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش گلوله آرپی‌جی به شهادت رسید.
شهید کمال کورسل در سن 15 سالگی از طریق پدرش به اسلام روی می‌آورد و در سال 62 به واسطه گوش دادن به ترجمه نوارهای سخنرانی امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام آشنا و شیفته ایشان و راه امام می‌شود.
شهید کورسل با حضور در دعاهای کمیل دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به امام علی(ع) علاقه‌مند و شیعه می‌شود و بلافاصله به ایران عزیمت و در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل حوزوی می‌شود.
وی در سال 63 به رغم تمام محدودیت‌های امنیتی که برای اعزام افراد غیرایرانی به جبهه وجود داشت به هر ترفند و با اصرار فراوان از طریق لشکر بدر به جبهه رفت و در عملیات‌های کربلای 3، کربلای 5، والفجر و مرصاد حضور داشت و در عملیات مرصاد به شهادت رسید. شهید کمال چند ساعت قبل از شهادت به همراه همرزمانش در محاصره دشمن بودند و گرسنگی و تشنگی بر آنها فشار آورده بود که شهید برای همرزمانش سخنرانی کرد و به آنها می‌گوید که اکنون امام حسین(ع) را درک کردیم و حسینی شدیم. وی پس از این زمزمه‌ها با اصابت گلوله آرپی‌جی به شهادت رسید.