kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
تراکتورسازی و سپاهان پیروز شدند، ترمز پرسپولیس کشیده شد

ادامه نتایج ضعیف استقلال؛ 4 بازی و تنها کسب 4 امتیاز!

توقف پرسپولیس، شکست استقلال، ثبت نخستین پیروزی به نام تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان و در نهایت ادامه شگفتی‌های پارس جنوبی جم، مهم‌ترین اتفاقات هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

روز دوم از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر پنجشنبه بیست و ششم مردادماه با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی پنجشنبه استقلال در ورزشگاه تختی تهران با یک گل مغلوب سایپا شد. محمد عباس‌زاده در دقیقه ۵۷ از روی نقطه پنالتی برای سایپا گل زد. در این دیدار که تماشاگران استقلال هم استقبال خوبی از آن داشتند شاگردان علیرضا منصوریان در نیمه اول نمایش خوب و جذابی داشتند و موقعیت‌های زیادی را هم روی دروازه حریف انجام دادند.
هر چند سایپا هم نمایش خوبی داشت اما درصد مالکیت توپ استقلال و موقعیت‌های خطرناک روی دروازه این تیم بیشتر بود و حتی یک بار هم شوت محکم ورویا غفوری به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. شاگردان علی دایی یک بار در موقعیتی مطلوب قرار داشتند و می‌توانستند دروازه استقلال را باز کنند اما سیدمهدی رحمتی در موقعیتی تک به تک توپ علی قلی‌زاده را مهار کرد. در دقایق پایانی نیمه اول سجاد شهباززاده مهاجم استقلال به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت.
در نیمه دوم بازی جذاب و تماشایی دو تیم ادامه داشت که سهم سایپا در این زیبایی بیشتر بود و بخش عمده زمان بازی در اختیار شاگردان علی دایی بود. نتیجه این برتری آن بود که در دقیقه ۵۷ این دیدار مهدی رحمتی روی مهاجم حریف مرتکب خطا شد که محمد عباس‌زاده این ضربه را به گل تبدیل کرد.بعد از این گل استقلال حملات زیادی را روی دروازه سایپا پی‌ریزی کرد و بارها تا پشت محوطه جریمه حریف هم پیش رفت اما در نهایت نتوانست دروازه شاگردان علی دایی را باز کند و شکست را پذیرا شد. روزبه شاه‌علی‌دوست مدافع تیم فوتبال سایپا در دقیقه ۹۱ این دیدار با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.
علی دایی که مدتها نتوانسته بود با تیم‌های مختلف استقلال را شکست دهد پس از ۸ سال موفق شد در این دیدار با یک ضربه پنالتی طلسم را شکست و با ۱۰ امتیاز به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرد.
در دقایق پایانی بازی دو تیم سایپا و استقلال تهران هواداران استقلال که از نتیجه به دست آمده مقابل سایپا رضایت نداشتند و می‌دانستند که در لحظاتی دیگر بازی را به حریف و خصوصا علی دایی واگذار می‌کنند علیه علیرضا منصوریان شعار داده و خواستار برکناری او شدند البته بین هواداران اختلاف شدیدی به وجود آمده بود یک عده خواستار برکناری منصوریان بودند و تعدادی دیگر او را تشویق می‌کردند.
در بوشهر تیم پارس جنوبی جم به شگفتی‌سازی خود ادامه داد و این بار صنعت نفت آبادان را با نتیجه دو بر یک شکست داد. در این دیدار حامد نورمحمدی (۶۳) و آلویس نانگ (۶۹) برای پارس جنوبی و لوسیانو پریرا (۳) برای صنعت نفت گل‌زنی کردند. با این نتیجه پارس جنوبی ۱۰ امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند و صنعت نفت آبادان با ۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.
در اصفهان دربی این شهر با برتری دو بر صفر سپاهان به پایان رسید تا طلایی‌پوشان اصفهانی به نتایج بد خود در لیگ پایان دهند. از سوی دیگر نخستین شکست ذوب‌آهن نیز با امیر قلعه‌نویی ثبت شد. در این بازی برای سپاهان ساسان انصاری در دقیقه ۷۲ و جلال‌الدین علی محمدی در دقیقه ۹۴ گلزنی کردند.
در تبریز هم تراکتورسازی به نخستین پیروزی خود در لیگ دست یافت و نفت تهران را با نتیجه دو بر یک شکست داد. در این دیدار محمد ایران پوریان روی پاس محمدرضا آزادی در دقیقه ۲۱ توانست تراکتورسازان را پیش بیندازد. در ادامه هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که استفاده نکردند تا اینکه در دقیقه ۸۲ حامد آقایی روی غفلت مدافعان تبریزی توانست گل تساوی را برای نفت و شاگردان حمید درخشان به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود و در دقایق پایانی محمد ایران پوریان از روی نقطه پنالتی گل پیروزی تراکتورسازی را به ثمر رساند تا طلسم نبردن‌های شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان برسد.
سیاه‌جامگان ترمز پرسپولیس را کشید
چهارشنبه شب و در نخستین بازی هفته چهارم نیز پرسپولیس در ورزشگاه بزرگ آزادی با تساوی یک – یک برابر سیاه‌جامگان متوقف شد. شروع این بازی با یک شوک به پرسپولیس همراه بود که سیاه‌جامگان موفق به بازکردن دروازه میزبان نشد. در دقیقه سوم این دیدار حسین بادامکی کاپیتان سیاه‌جامگان در موقعیتی تک به تک و عالی می‌توانست دروازه میزبان را باز کند اما ضربه آرام او را علیرضا بیرانوند گرفت تا سرخپوشان نفس راحتی بکشند. پس از هدر رفتن این موقعیت پرسپولیسی‌ها نبض بازی را در اختیار گرفتند و خیلی زود تیم حریف را به خاطر استفاده نکردن از آن موقعیت طلایی تنبیه کردند. در دقیقه ۶ فرشاد احمدزاده از دفع ناقص دروازه‌بان و مدافعان سیاه‌جامگان استفاده کرد و دروازه خالی را باز کرد.
پس از این گل پرسپولیس بازهم مالک توپ و زمین بود و دو بار دیگر هم توسط علیپور و طارمی دروازه حریف را باز کرد اما هر دو گل آفساید اعلام شد. در دقیقه ۴۰ علیپور درون محوطه جریمه سیاه‌جامگان سرنگون شد که حاج ملک داور این بازی برخلاف پرسپولیسی‌ها اعتقادی به پنالتی نداشت. در ثانیه‌های پایانی نیمه اول همکاری خوب امیری و طارمی یک فرصت ایده‌ال دیگر برای سرخپوشان ایجاد کرد که ضربه طارمی را در آستانه ورود توپ به دروازه دروازه بان سیاه‌جامگان مهار کرد.
نیمه دوم اما پرسپولیس افت محسوسی داشت و بیشتر به فکر حفظ نتیجه بود. با این حال چند موقعیت خطرناک را هم ایجاد کرد. در دقایق میانی نیمه دوم برانکو دست به تعویض زد و گادوین منشا را به جای علیپور به میدان فرستاد تا قدرت تهاجمی تیمش را بیشتر کند. در ۱۰ دقیقه پایانی این بازی سیاه‌جامگان به فکر جبران گل خورده افتاد و تلاشش را برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس بیشتر کرد و در فاصله پنج دقیقه مانده به پایان بازی بالاخره دروازه بیرانوند باز شد و امیرمحمد پناهی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. در دقیقه 91 این دیدار مهدی طارمی می‌توانست دروازه حریف را باز کند و گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند اما او توپ را به بدن دروازه‌بان حریف زد.
در ادامه رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر، شب گذشته نیز سه دیدار برگزار شد که نتیجه آن در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید. لازم به یاد آوری است که جدول رده‌بندی لیگ بدون احتساب سه بازی جمعه شب تنظیم شده است.