kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
سرمربی تیم ملی: بازیکنان تیم ملی مقابل لبنان باغیرت بازی کردند

جدال ایران و کره جنوبی برای رسیدن به فینال بسکتبال کاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال ایران که بدون باخت به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا راه یافته، برای صعود به فینال این رقابت‌ها امروز به مصاف کره جنوبی شگفتی‌ساز می‌رود.



مسابقات بسکتبال کاپ آسیا شنبه با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی در بیروت لبنان پیگیری می‌شود. نیوزلند و استرالیا دو تیم حاضر در این مرحله از مسابقات هستند که برای صعود به فینال رو در روی هم قرار می‌گیرند. پیش از این دیدار اما، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیداری تعیین‌کننده به مصاف کره جنوبی می‌رود.
ملی‌پوشان بسکتبال ایران که پس از پیروزی برابر هند، سوریه و اردن در مرحله مقدماتی و صعود مستقیم به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، موفق شدند لبنان میزبان را در حضور تماشاگرانش شکست دهند و راهی نیمه نهایی کاپ آسیا شوند، در حالی باید در این مرحله به میدان بروند که حریف از شگفتی‌سازان مسابقات به حساب می‌آید.
کره جنوبی اگرچه در مرحله مقدماتی بعد از کره جنوبی و لبنان در رده سوم ایستاد اما در مرحله یک چهارم نهایی دست به کار بزرگی زد و با غلبه بر فیلیپین که عنوان نایب قهرمانی دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا را در اختیار دارد، به نیمه نهایی رسید. کره‌ای‌ها پیش از این یازده بار با ملی‌پوشان بسکتبال ایران دیدار داشته‌اند و اتفاقا در اکثر دیدارها صاحب برتری شده بودند.
از مجموع رقابت‌هایی که تا به امروز میان تیم ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی برگزار شده، کره‌ای‌ها در هفت بازی صاحب برتری شده بودند اما طی سال‌های اخیر برتری از آن بسکتبال ایران بوده است. تیم کشورمان طی این مدت در چهار دیدار برگزار شده برابر کره جنوبی پیروز بوده است. در هر صورت دوازدهمین رقابت تیم ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی امروز در چارچوب مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا برگزار می‌شود. این دیدار از ساعت ۲۰ به وقت ایران آغاز می‌شود.
کره جنوبی تیم خطرناکی است
اما مهران حاتمی پیش از دیدار برابر کره ‌جنوبی اظهار کرد: قطعا دیدار بسیار سختی برابر این تیم داریم. کره از ابتدای تورنمنت نشان داده که تیم بسیار خوبی است. بسکتبالی تیمی بازی می‌کنند و هر بازیکنی که دارند با برنامه وارد میدان می‌شود.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: رقابت با این تیم بسیار دشوار است و باید در دفاع عملکرد خوبی داشته باشیم و اجازه ندهیم که آنها برنامه‌هایشان را عملی کنند. فرصت خوبی داشتیم تا در این دو روز هم بازیکنان استراحت کنند هم برنامه‌هایمان را مرور کنیم و ان‌شاءالله در بازی امروز هم مردم کشورمان را شاد خواهیم کرد.
او همچنین گفت: ما بازی بسیار دشواری برابر لبنان داشتیم و توانستیم میزبان را شکست بدهیم اما آن مسابقه تمام شده است و ما رقابتی بسیار حساس و مهم‌تر پیش‌رو داریم. سعی کردیم بازیکنان را از فضای آن دیدار خارج کنیم تا بچه‌ها از نظر روانی آماده دیدار نیمه نهایی بشوند. این مسابقه بسیار مهم است و نباید غافلگیر شویم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره رقابت با لبنان نیز بیان کرد: دیدار با لبنان بسیار دشوار بود و بازیکنان ما نشان دادند که ایرانی و باغیرت هستند. ما با شناخت کامل از لبنان وارد زمین شدیم و توانستیم آنها را در حضور 5 هزار تماشاگر شکست بدهیم. من واقعا از عملکرد تیم در آن مسابقه راضی بودم و از تمام بازیکنان هم تشکر می‌کنم. اما معتقدم که دیدار با کره دشوارتر خواهد بود و باید خیلی مراقب این تیم باشیم. در مجموع رقابت با تیمی که بسکتبال گروهی بازی می‌کند بسیار دشوار است.