kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    3 کشته واژگونی اتوبوس
شاهرود - ایرنا: معاون اورژانس 115 شاهرود گفت: بر اثر واژگونی  یک دستگاه اتوبوس در کمربندی این شهرستان، سه تن کشته و 36 تن از مسافران مصدوم شدند.
ناصر سلمانپور زمان وقوع این حادثه را ساعت سه و 28 دقیقه بامداد جمعه اعلام کرد و افزود: در این حادثه راننده و شاگرد راننده اتوبوس در دم و یک نفر هم در بیمارستان جان باختند.
وی اظهار داشت: 2 تن از مصدومان واژگونی اتوبوس قطع پا شدند که  حالشان وخیم گزارش شده است.
در 24 ساعت گذشته 9 حادثه رانندگی در محورهای شرق استان سمنان روی داد که سه تن کشته و 16 تن مصدوم شدند.
کشف  3 تن مواد نیروزا
آبادان-مهر: فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از کشف و ضبط 3 هزار کیلوگرم مواد نیروزا و سم کشاورزی قاچاق از یک شناور در اروندرود خبر داد.
محمدعلی موسیوند گفت: در بازرسی از یک فروند لنج‌باری حامل کالای ملوانی 100 هزار قرص نیروزا هزار کیلوگرم پودر مکمل و مقدار قابل توجهی لوازم آرایشی کشف شد.
وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و 200 کیلوگرم سم کشاورزی قاچاق از این شناور ضبط شد.
موسیوند، با اشاره به اینکه ارزش این محموله 3 میلیارد ریال است، گفت: در این رابطه 4 نفر دستگیر شدند.
انفجار مرگبار در معدن
کرمانشاه- مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، گفت:  در حین عملیات انفجار معدن دالاهو پسرصاحب معدن کشته شد.
سرهنگ محمدرضا آمویی، افزود: پیش از انجام عملیات انفجار عوامل انتظامی تذکرات لازم را به افراد حاضر در منطقه دادند، همچنین مسیر تردد به سمت معدن را نیز مسدود کردند اما پسرصاحب معدن به تذکرات پلیس توجه نکرد وی اضافه کرد: پسر صاحب معدن برای فیلمبرداری از صحنه انفجار رفته بود که به سر وی سنگی اصابت کرد و کشته شد.
2 کشته و مجروح در حادثه رانندگی
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: حادثه رانندگی جان تکنسین فوریت‌های پزشکی اورژانس الیگودرز را در هنگام مأموریت گرفت.  مهرداد شهبازی هنگام انجام مأموریت بر اثر واژگون شدن آمبولانس  واحد اعزام بیمارستان شهید ولیان الیگودرز بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد.
در این حادثه اسدالله جمشیدی دیگر تکنسین فوریت‌های پزشکی بر اثر جراحات وارده به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.
کشف کالای قاچاق
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بندرانزلی از کشف 21 هزار و 313 قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال از انبار یک شرکت تولیدی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ هرمز عشقی اظهار داشت: مأموران انتظامی این فرماندهی در پی اطلاع از دپوی انواع کالای قاچاق در انبار یک شرکت تولیدی در شهرستان بندر انزلی، موضوع را بررسی و پس از اطمینان از صحت گزارش، انبار مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که طی آن موفق شدند تعداد 21 هزار و 313 قلم انواع کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند.
تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی
اهواز - ایسنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای  پزشکی  خوزستان گفت: بر اثر تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی در بهشت زهرای شهرستان هفتکل 4 نفر مصدوم شدند.
شهریار میرخشتی، افزود: در این حادثه دو پسر جوان 25 و 30 ساله، یک دختر 18 ساله و یک مرد 62 ساله مجروح شدند.
کشف نوشابه‌های تریاکی
اصفهان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان خور و بیابانک از کشف 7 کیلو و 900 گرم تریاک که در بسته‌های نوشابه جاساز شده بود خبر داد.
نعمت خلیلی با اشاره به کشف محموله مواد مخدر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خور و بیابانک حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری به یک سواری پژو 405 مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 7 کیلو و 900 گرم تریاک که در 14 بطری نوشابه به طرز حرفه‌ای جاساز شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خور و بیابانک بیان داشت: دراین خصوص یک سوداگر مرد و یک سوداگر زن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
توقیف خودرو حامل محموله قاچاق
بوشهر - خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از توقیف محموله قاچاق در یک دستگاه خودرو ایسوزو حمل بار به ارزش 900 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ رهام‌رضایی افزود: پس از توقیف خودرو در پاسگاه انتظامی شیرینو  در بازرسی از خودرو انواع لوازم التحریر و لاستیک خودرو بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.
وی گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر و به همراه کالاهای کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
دستگیری سارق
شهریار - مهر: فرماندهی انتظامی شهریار از دستگیری سارق در پوشش مسافرکش خبر داد.
سرهنگ فریدون مکرمی اصل گفت: در پی وقوع یک سرقت به عنف که توسط راننده مسافرکش در این شهرستان صورت گرفت مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی در تحقیقات گسترده موفق به شناسایی خودرو سارق شدند که پس از دستگیری در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه گوشی همراه، مقداری وجه نقد شدند.
وی افزود: متهم به 15 فقره سرقت اعتراف کرد که مورد شناسایی مالباختگان قرار گرفت.
 سرقت مسلحانه
دهلران - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: فردی که پس از ارتکاب چندین فقره سرقت مسلحانه در شهرهای مختلف استان خوزستان متواری شده بود در این شهرستان دستگیر شد.
منوچهر مکی اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شهرهای دزفول، اندیمشک از استان خوزستان و متواری شدن سارق از محل وقوع جرم و اعلام پلیس خوزستان مبنی بر احتمال ورود سارق به حوزه استحفاظی شهرستان دهلران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه سارق را شناسایی و با دستور دادستان دهلران او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
کلاهبرداری 50 میلیاردی
قم- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار در قم خبر داد.
احمد کرمی گفت: متهم با تاسیس یک شرکت و تبلیغات گسترده پرداخت سود 43 درصد از 800 نفر بیش از 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
وی اضافه کرد: متهم بیش از 10 مرحله گزارش تخلفات و 3 فقره سابقه کیفری داشته که پس از دستگیری حسابهای بانکی وی مسدود و املاک ایشان توقیف شد.
دستگیری عاملان نزاع و درگیری
ساری - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ساری از شناسایی و دستگیری 2 نفر از افراد شرور و عاملان نزاع و درگیری در کوی - دخانیات ساری خبر داد.
زیدالله کاظمی گفت: متهمان از افراد شرور و دارای سوابق متعددی از جمله نزاع و درگیری، فروش مواد مخدر، سرقت و ... هستند که به مراجع قضایی معرفی شدند.