kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

کوتاه از سراسر جهان


فلسطین اشغالی
رای‌الیوم: رسانه‌های رژیم صهیونیستی ترس جوانان اسرائیلی از پیوستن به یگان‌های جنگی را افشا کرده و نوشتند که محافل نظامی این رژیم از بی‌رغبتی جوانان در ملحق شدن به ارتش خصوصاً واحدهایی مثل تیپ گولانی نگرانند. ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با این وضعیت، به دنبال تعیین پاداش‌های ویژه و اولویت دادن بازنشستگی برای افرادی است که به تیپ‌هایی مثل «گولانی» می‌پیوندند.
روسیه
ایتارتاس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه طرح اتهامات محافل سیاسی آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یک وسواس و عقده دانست و آن را بی‌معنی عنوان کرد. چندی پیش آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد. از جمله بهانه‌های این تحریم‌های جدید، متهم شدن روسیه به دخالت در انتخابات آمریکا است. مسکو نیز در واکنش به این اقدام طرح کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه را مطرح کرده است.
پاکستان
ایسنا: دیوان عالی پاکستان از اداره حسابرسی ملی این کشور خواسته است پرونده فساد علیه نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده این کشور، دخترش، دو پسر و دامادش و اسحاق ‌دار، وزیر دارایی کابینه‌اش تشکیل دهد. تیم مشترک تحقیقاتی در پاکستان مشخص کرده که نواز شریف تعدادی شرکت در لندن تأسیس کرده و حسن شریف، فرزند 41 ساله‌اش نیز به نیابت از خانواده، این شرکت‌ها را اداره می‌کند.
شیلی
روسیا الیوم: تظاهرکنندگان شیلیایی به نشانه همبستگی با ونزوئلا و در اعتراض به سفر «مایک پنس» معاون ترامپ به کشورشان، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. این تظاهرات با حضور فعالان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر برای اعلام مخالفت با هرگونه مداخله آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین برگزار شد.
کره شمالی
«آمریکن پراسپکت آنلاین»: «بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید خواستار فراموش کردن راه حل نظامی برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی شد و تأکید کرد که این مشکل، راه حل نظامی ندارد.
 بنن درباره تلاش دونالد ترامپ به منظور تحت فشار قراردادن پکن برای کاهش تنش از ترامپ خواست به جای کره شمالی، چین را تحت فشار قرار دهد.
قدس
الیوم السابع: دبیرکل اتحادیه عرب، قدس را خط قرمز عرب‌ها دانست و تأکید کرد که همبستگی بهترین راه مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است. «احمد ابوالغیط» در نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در دفتر این اتحادیه طی یک سخنرانی با بیان اینکه قدس خط قرمز اعراب است، خواستار حمایت‌های بین‌المللی از مسجدالاقصی شد.