از هفته آینده
برندهای پوشاک بدون مجوز«پلمب»میشوند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران میگوید با اتمام فاز اول شناسایی برندهای پوشاک غیرمجاز در شهر تهران، از هفته آینده برندهای فاقد مجوز که بر عرضه کالاهای مجهولالهویه در قالب «برند» اصرار داشته باشند، پلمب خواهند شد.
علیاکبر پوراحمدنژاد در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به ساماندهی برندها در سطح شهر تهران اظهار داشت: طی هفتههای اخیر نخستین فاز پالایش برندها و ساماندهی تابلوها در سطح شهر تهران انجام شد و اخطارهای قانونی به برندهای فاقد مجوز و کسبهای که بدون داشتن مجوزهای لازم تابلوهای برندهای مطرح را نصب کرده بودند داده شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه در اجرای این طرح کسبهای که مبادرت به اخذ مجوزهای قانونی در این بخش هستند برای ما محترم هستند، ادامه داد: با توجه به تکمیل فاز اول این طرح، طی هفته آینده فاز دوم آن به اجرا در خواهد آمد و کسبهای که علیرغم اخطارهای قبلی، بر رفتار غیرقانونی خود مصر بوده و مبادرت به عرضه کالاهای مجهولالهویه در قالب برند بوده و خسارات زیادی را به مردم وارد کرده و به نوعی کلاهبرداری میکنند، پلمب خواهند شد.
وی گفت: در فاز اول اجرای این طرح در یک ماه گذشته، تابلوهای زیادی از برندهای فاقد مجوز جمعآوری و پوشانده شد و در فاز دوم این طرح با واحدهایی که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نکرده باشند برخورد میشود.
به گفته پوراحمدنژاد، 50 درصد واحدهای صنفی شناسایی شده در فاز اول این طرح که اخطارهای لازم را گرفتهاند به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، خاطرنشان کرد: اولویت ما در اجرای این طرح ساماندهی برندهای پوشاک است و در مراحل بعد برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز ساماندهی خواهند شد.
به گزارش تسنیم، این طرح در مناطق بسیاری از شهر تهران نیز به اجرا درآمده و واحدهای صنفی عرضه پوشاک برند در خیابانهای شمال پایتخت را هم شامل میشود.
گفتنی است برنامههایی که در جهت پالایش برندها و ساماندهی تابلوها در دست اقدام قرار گرفته است، ممکن است آثار مثبتی داشته باشد و شاید از این پس تعداد مغازههایی که با قیمتهای گزاف، کالاهای معمولی را به نام نشانهای تجاری معروف به مردم میفروختند کاهش یابد، اما از سوی دیگر ممکن است بازار کشور به طور رسمی در اختیار خارجیها قرار گیرد. بازار پوشاک که پیش از این با طرح تعرفه ترجیحی بین ایران و ترکیه از واردات ارزان کالاهای ترکیهای آسیب دیده، ممکن است این بار هم با رسمی شدن واردات نشانهای تجاری خارجی دوباره آسیب ببیند.