kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
دربی اصفهان امروز در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود

آزمون دشوار استقلال مقابل سایپا

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز پیگیری می‌شود که استقلال در مهم‌ترین بازی هفته مهمان سایپا است.



روز دوم از رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی میزبان استقلال تهران است. این دیدار را می توان مصاف دایی و منصوریان قلمداد کرد.
سرمربی آبی‌پوشان که هفته گذشته مقابل تراکتورسازی نخستین پیروزی خود را دشت کرد، این هفته می‌خواهد سه امتیاز را از چنگ دیگر مربی پرسپولیسی یعنی علی دایی در بیاورد. استقلالی‌ها برخلاف انتظارات، در دو هفته ابتدایی نتایج خوبی نگرفتند و با رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس پنج امتیاز فاصله گرفتند اما پیروزی برابر تراکتورسازی در هفته قبل کمی به اوضاع تیم منصوریان در جدول، سر و سامان داد. آبی‌پوشان پایتخت با چهار امتیاز در رده نهم قرار دارند و انگیزه زیادی برای برتری مقابل سایپا دارند.
در سوی دیگر میدان‌، سایپای علی دایی است که بدون شکست و با کسب هفت امتیاز و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به پارس جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد. نارنجی‌پوشان که هفته گذشته موفق شدند استقلال خوزستان را شکست دهند، به دنبال پیروزی مقابل پایتخت‌نشینان هستند تا ضمن گرفتن انتقام نتایج چند سال اخیر، از کورس بالانشینان عقب نیفتند و بتوانند با پرسپولیس برانکو رقابت کنند. محمد عباس‌زاده پدیده سابق پرسپولیس که هفته گذشته نخستین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند، انگیزه زیادی برای گلزنی مقابل استقلال دارد تا بتواند علاوه بر کسب عنوان «آقای گل»، ارزش‌های خود را بار دیگر به رخ بکشد.
در دیگر بازی مهم امروز تیم های ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با یکدیگر دیدار می‌کنند. نخستین دربی فصل در حالی میان دو تیم اصفهانی برگزار می‌شود که دو تیم شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. ذوبی‌ها با امیر قلعه‌نویی در سه هفته ابتدایی شکستی را تجربه نکرده‌اند و به دنبال پیروزی در دربی اصفهان هستند. البته ذوب‌آهن مصدومان زیادی دارد؛ مهم‌ترین آنها قاسم حدادی‌فر است که در دیدار با سیاه جامگان رباط صلیبی پاره کرد و شش ماه از میادین دور شد. شاگردان قلعه‌نویی در سه بازی قبلی خود یک پیروزی و دو تساوی کسب کرده‌اند و با پنج امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند.
اما سپاهانی‌ها که با تمدید قرارداد کرانچار به فکر برگشتن به جمع مدعیان جدول بودند و خریدهای پر سر و صدایی نیز انجام دادند، نتوانستند درخشان ظاهر شوند. آنها از سه بازی قبلی خود تنها دو امتیاز کسب کردند و در جایگاه چهاردهم به سر می‌برند. همچنین سپاهانی‌ها داربی پیش فصل را نیز با دو گل به همشهری خود باخته بودند و می‌خواهند در نخستین داربی لیگ انتقام خود را بگیرند. طلایی‌پوشان اصفهان در این دیدار می‌توانند از بازیکن جدید خود یعنی مروان حسین نیز استفاده کنند.برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به این شرح است:
پنج‌شنبه 26 مرداد 96‏
* سایپا تهران ........................... استقلال تهران- ساعت 20:45‏
* تراکتورسازی تبریز ..................... نفت تهران- ساعت 19:45‏
* ذوب آهن اصفهان ............................ سپاهان- ساعت 20:15‏
* پارس جنوبی جم ........... صنعت نفت آبادان- ساعت ۲۰:۴۵
جمعه 27 مرداد96‏
*فولاد خوزستان ........... گسترش فولاد تبریز- ساعت 20:30‏
*پدیده خراسان .................. استقلال خوزستان- ساعت 18:45
*سپیدرود رشت .......................... پیکان تهران- ساعت 19:30‏
لازم به یادآوری است که جدول رده‌بندی بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی تیم های پرسپولیس و سیاه جامگان که شب گذشته برگزار شد، تنظیم شده است.