kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷

عقده حقارت خود را با ملت ایران جمع نزنید(خبر ویژه)

مدیریک سایت اجاره‌‌ای با جمع زدن عقده حقارت امثال خود، رفتار حقارت‌آمیز چند نماینده برای گرفتن عکس با خانم موگرینی را به ملت ایران نسبت داد.


مدیرعصر ایران با اشاره به این ماجرا مدعی شد: واقعیت این است که ما ایرانی‌ها(!) - اعم از اینکه نماینده مجلس باشیم یا نباشیم - هنوز خود را بخشی از جامعه جهانی نمی‌دانیم، احساس انزوا یا بی‌نظیر بودن می‌کنیم، بین خود و خارجی‌ها فاصله‌ای عجیب و غریب احساس می‌کنیم و نسبت به آنها یا حس وادادگی داریم یا ترس و نگرانی.
علت نیز مشخص است؛ ما ایرانی‌ها سال‌های سال در مدرسه و دانشگاه زبان انگلیسی می‌خوانیم ولی نمی‌توانیم دو کلمه با یک انگلیسی زبان خوش و بش کنیم. از کتاب‌ها، رسانه‌ها و سایت‌های خارجی هم طبیعتاً بی‌نصیب هستیم، جز عکسهایشان!
وی می‌افزاید: آنقدر درگیر رتق و فتق معیشتی هستیم که اغلب‌مان فرصت نمی‌کنیم از لاک خود بیرون بیاییم و به سفرهای خارج از کشور برویم و مدام فضای بیرون از ایران را تجربه کنیم. بسیاری از ما ایرانی‌ها کل دوران حیات‌مان را در ایران که تنها یک درصد از مساحت کل کره زمین است سپری می‌کنیم و هیچ تصوری درباره آنچه بیرون از این خانه می‌گذرد نداریم.
نویسنده توضیح نداده که چرا 200 نماینده دیگر، از خود رفتار حقارت‌آمیز نشان ندادند و حدود 10 نفر بودند که ادای آدم ندیده‌ها را درآوردند؟