kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* تصمیم 16 بندی هیئت نظارت برجام اگر مبتنی بر خردورزی و عزت و اقتدار ایران اسلامی است چرا باید محرمانه باشد!؟ با افتخار تصمیمات را علنی کنید تا مورد حمایت قاطعانه ملت قرار گیرد و دشمن، حساب کار دستش بیاید.
نیک‌طبا
* آمریکا به طور علنی به تحریم ایران می‌پردازد اما در ایران حتی تصمیم 16بندی محرمانه است! چرا از همان ابتدای توافق تا نقض برجام و اقدام متقابل ایران مردم نامحرم محسوب شده‌اند؟
مهدیانیان و 2914---0912
* وقتی دولت به رغم نقض مکرر برجام توسط آمریکا به کمیسیون مشترک برجام برای احقاق حق و حقوق ضایع شده ایران در برجام شکایت نمی‌کند یعنی در برجام همه چیز علیه ماست به گونه‌ای که نه راه پیش داریم نه راه پس.
2914---0990 و 3104---0912
* مذاکره‌کنندگان ما توافقی را امضا کرده‌اند که در آن نه راه پیش دارند و نه راه پس و تنها باید نظاره‌گر باشند! در برابر نقض مکرر شیطان بزرگ نه می‌توانیم شکایت کنیم و نه می‌توانیم اقدام خاصی انجام دهیم چون نقض برجام تلقی  می‌شود و اجماع بین‌المللی علیه ما شکل خواهد گرفت! این دقیقا همان چیزی بود که آقای رئیس‌جمهور گفتند فتح‌الفتوح! برد برد! مشکل آب خوردن ما حل شد و...!
6406---0912
* نمایندگان قوای سه‌گانه که بر برجام پر از خسارت، مهر تایید زده بودند، اینک بر برجام گازی پرخسارت مهر تایید زدند! تا کی باید شاهد پذیرش چنین خسارت‌آفرینی‌هایی باشیم؟!
دولابی- مشهد مقدس
* عکس‌العمل برخی از مسئولان کشورمان از جمله در مجلس نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا بیشتر از اینکه حساب شده و دارای کارایی و اثرگذاری باشد، جنبه رفع تکلیف و نمایشی دارد در حالی که نمایندگان آمریکای جنایتکار ساعت‌ها برای تحریم ظالمانه علیه جمهوری اسلامی وقت گذاشتند. واقعا چرا؟
6416---0913
* کاسبان برجام دقیقا همان کاسبان تحریم هستند زیرا ماندن برجام، ادامه تحریم‌ها و شدیدتر شدن آنها را در پی داشته و از این وضعیت، دلالان و واردکنندگان کالاهای بنجل، از کشورهایی مثل هند، چین و غیره سود می‌برند. همان‌طوری که عده‌ای، نانشان در نیاوردن سرور شبکه‌های مجازی به داخل ایران است.
3214---0914
* کارگری هستم که 2 سال حقوقم عقب افتاده و با مشقت و با یارانه به امرار معاش می‌پردازم. کدام یک از مسئولان می‌توانند مثل من کارگر زندگی کنند؟! قبوض آب، برق و گاز هم از یک طرف و مستأجری از سوی دیگر! چه قشری به دنبال ارث خواهی از انقلاب است؟! محرومان که امام آنها را ولی نعمت می‌دانستند یا اشراف؟
4300---0913
* پاسخ به شیطان بزرگ آن است که کره شمالی داد و اعلام کرد تمام خاک آمریکا در تیررس ماست، نه پاسخی که دولت و برخی نمایندگان می‌دهند. نقض برجام هست ولی نقض فاحش نیست! عکس‌العمل متناسب خواهیم داشت! شعار کافی است لطفاً عمل کنید!
9654---0937 و 6960---0936
* واقعاً از اظهارات آقای نوبخت در مورد فتنه‌گران متأسفم که درباره عملکرد پادوهای شیطان بزرگ که نظام را به چالش کشیدند و مورد تقدیر رئیس‌جمهور خبیث وقت آمریکا قرار گرفتند کدورت را به کار می‌برد! نکند ایشان هم در آن ایام فتنه با آن پادوهای غرب به «فالوده‌خوری» مشغول بوده‌اند که آنان را «عزیزان» و خیانت و جنایت آنها را «کدورت» می‌دانند!
شکیبا
* آقای نوبخت، عوامل کدورتی که شما از آن سخن می‌گویید در سال 88 حتی شعارهایشان را جبهه استکبار و رسانه‌های مشهورش طراحی می‌کرد. این یک دلیل از میان صدها سند دیگر است تا به این کودتای آمریکایی- اسرائیلی لقب کدورت ندهید. لازم است صدا و سیما فیلم‌های مستندی را که از حمایت غربی‌ها از فتنه‌گران وجود دارد پخش کند تا معلوم شود نباید کودتا را کدورت نامید.
3767---0919 و 2811---021
* از فتنه 88 به بعد تحریم‌ها با درخواست فتنه‌گران و حامیان فتنه شدت گرفت و تحریم‌های ضد مردم ایران یکی از موارد ثابت در سناریوهای آمریکا بود. حال چگونه می‌توان این خیانت نابخشودنی فتنه‌گران را کدورت نامید؟
0244---0313
* واقعاً از برخورد فیزیکی زشت نماینده مجلس شورای اسلامی با یکی از نیروهای ناجا متأسفم. وقتی کسانی که باید پایبندی بیشتری به قانون داشته باشند،‌ قانون‌شکنی می‌کنند دیگر چه توقعی از دیگران می‌توان داشت.
قدمی- قم
* از آن نماینده ضارب مأمور راهنمایی و رانندگی می‌پرسم مگر قانون برای همه یکسان نیست؟! در یک نظام دینی به فرض اینکه مأمور حتی اهانت کرده باشد آیا مجوزی برای برخورد فیزیکی با پلیس وجود دارد؟! اگر فرد دیگری این حرکت زشت را مرتکب می‌شد شما چه قضاوتی درباره او می‌کردید؟!!
8834---0911
* پیاز که مدتی است اشک بیشتری درمی‌آورد کیلوئی 4-5 هزار تومان شد یعنی از موز پیشی گرفت، گوشت از 20 و چند هزار به چهل هزار رسید و داروها اغلب تا 50 درصد گران‌تر شدند ولی در این بین یارانه‌ها همچنان ثابت مانده است. چرا؟!
2753---0918
* باغداران در حلقه دلالان مجبورند میوه‌ها را با قیمت اندک معامله کنند اما حالا که راه صادرات به کشور قطر هموار شده است چرا دولت همکاری لازم را در جهت صادرات میوه با تجار ایرانی انجام نمی‌دهد؟
خوانساری
* به یاد داریم آقای رئیس جمهور در مناظره‌های انتخاباتی و نطق‌های پس از انتخاب خود اعلام کردند با برجام تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود. برداشته که نشد هیچ تحریم‌ها را بیشتر هم کرده‌اند در کمال تعجب شاهدیم که ایشان تحریم‌های 98 درصدی جدید آمریکا را لاپوشانی می‌کنند.
5530---0936
* من برای کسانی که با وقاحت به دنبال سهم‌خواهی در سیطره بر دستگاه اجرائی هستند می‌خواهم نشان بدهم سهم ما جانبازان چه بوده است. 15 سال پیش زمینی را به صورت مشاع به ما داده‌اند و با گذشت این مدت هنوز آماده نشده است، در حالی که پول آن را 15 سال قبل گرفته‌اند! یا لایحه خدمت‌رسانی به جانبازان بعداز سی‌سال هنوز اجرائی نشده است!
نوروزی اسدآباد همدان
*برای دریافت وام از بانک صادرات رشتیان رشت مبلغ 4 میلیون سپرده‌گذاری کردم و 20 میلیون وام گرفتم. علی‌رغم پرداخت 14 قسط از وام دریافتی، بانک از عودت مبلغ 4 میلیون سپرده‌ام سر باز می‌زند آیا این کار قانونی است؟ مسئولان امر پاسخ دهند.
پورصادق- رشت
* بخش کوچصفهان رشت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بازار محلی دارد و تنها سرویس بهداشتی این بخش در 50 متری شهرداری مدت یک ماه است که تعطیل است و فروشندگان در سختی قرار دارند. از مسئولان امر درخواست می‌شود نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نمایند.
صادقی- کوچصفهان رشت
* با توجه به اینکه عمر دولت یازدهم به اتمام رسید پیشنهاد می‌کنم با گذشت 6 سال از انتظار ما برای مسکن مهر (پردیس فاز 11) و ناامیدی از دولت مدعی تدبیر و نمایندگان مجلس، آن را به میراث فرهنگی تحویل دهند تا پس از تبدیل شدن به آثار باستانی در صورت صلاحدید به متقاضیان واگذار نمایند!
فرهادی
* دولت 2 سال است که کارت مرزنشینی به ما تحویل داده است ولی طی این مدت این کارت هیچ خاصیتی برای ما نداشته است. به مسئولین امر پیشنهاد می‌کنم با توجه به وضعیت فقر منطقه حداقل ماهانه پنجاه هزار تومان به دارندگان این کارت پرداخت نمایند.
قلعه‌شاهینی