kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کارنامه ارتش یمن در تیرماه منتشر شد

انهدام 113 خودروی نظامی و هلاکت 203 سرباز سعودی

آمار اعلام شده از عملکرد ارتش و انقلابیون یمن در برابر تجاوز سعودی‌ها در تیرماه نشان از دست بالای ارتش یمن دارد.


انتشار کارنامه یک ماه گذشته نبرد یمن نشان از این دارد که آل‌سعود با تمام تبلیغات رسانه‌ای و با داشتن آن همه سلاح و دلار نفتی همچنان در حال تحمل شکست در برابر انقلابیون یمن است. به گزارش تسنیم به نقل از المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ماه گذشته، 113 خودروی نظامی ائتلاف متجاوز سعودی و سه انبار سلاح این ائتلاف را منهدم کرده‌اند.
یک منبع نظامی به خبرگزاری یمنی سبأ گفت که یگان موشکی ارتش یمن در ماه گذشته 15 موشک کوتاه برد و ساخت داخل به سمت مرکز تجمع مزدوران و متجاوزان شلیک کرد. وی افزود: «یگان موشکی ارتش یمن تعدادی موشک بالستیک از نوع برکان 1 و برکان 2 به سمت مرکز تجمع متجاوزان شلیک کرد.» این در حالی است که در ماه گذشته میلادی نیز نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی جنگی اماراتی و یک قایق جنگی متجاوزان در سواحل غربی را هدف قرار داد و پدافند هوایی ارتش یمن نیز یک هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کرد. یگان تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز اعلام کردند در ماه گذشته 26 نظامی سعودی را در مناطق جیزان، نجران و عسیر و 177 تن از مزدوران را در جبهه‌های مختلف از پای در آوردند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در ماه جولای گذشته(تیرماه) موفق شدند 36 حمله ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش را دفع کنند.
18 زندان مخفی امارات در جنوب یمن!
از سوی دیگر، روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی از تعدادی زندان‌های مخفی که امارات متحده عربی در یمن تاسیس کرده است، پرده برداشت. این روزنامه اعلام کرد در تحقیقاتی که به زودی آن را در پنج بخش منتشر خواهد کرد، مشخص شده امارات دارای 18 زندان مخفی در یمن است که در آن بازداشت‌شدگان یمنی حضور دارند. طبق اعلام این روزنامه، بازجویانی از آمریکا بر بازجویی و تحقیق از برخی بازداشت‌شدگان که شماری از آنها به عربستان و امارات منتقل شده اند، نظارت داشته‌اند. بارها گزارش‌هایی از زندان‌های مخوف امارات در یمن که به «گوانتانامو» مشهور هستند منتشر شده است. در این زندان‌ها کودکان نیز به شکل وحشیانه شکنجه می‌شوند.
خبر دیگر اینکه، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرده «شیوع وبا در یمن به دلیل راهبرد ائتلاف سعودی است که غیرنظامیان را هدف قرار داده است. در این گزارش همچنین آمده است؛ «در حالی که هیچ قدرت بین‌المللی برای محکوم کردن عملیات عربستان وجود ندارد، این شرایط سخت انسانی در یمن به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت»