kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

حوادث کوتاه از کشور


    گرما جان پاکبان بندرعباسی را گرفت
ایسنا - بندرعباس: «سیدعلی حسینی» پاکبان شهرداری منطقه دو بندرعباس بر اثر گرمازدگی جان باخت.
این پاکبان پنجم مرداد حوالی ساعت 15 در حال نظافت بازار روز بندرعباس دچار گرمازدگی شد و به کما رفت.
این پاکبان بندرعباسی از نیروهای شرکتی شهرداری بندرعباس (شرکت حامی صادق) بود که پس از شش روز کما، درگذشت. از این پاکبان 36 ساله، یک دختر 9 ساله به یادگار مانده است.
دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فردی که باعث آبروریزی و هتک حیثیت پسر جوانی در شبکه‌‌های اجتماعی شده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار شماره تلفن همراه او همراه با درج مطالب توهین‌آمیز کرده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند عامل درج کننده این مطالب را شناسایی و دستگیر کنند.
سارق مسلح تلفن همراه
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق مسلح و کشف 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حیدر علی کیخا‌مقدم» گفت: در پی  وقوع چند فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه در سطح شهرستان کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های هدفمند به حرکات راکب یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک که پس از تحت کنترل قرار دادن وی را در یک اقدام ضربتی حین سرقت تلفن همراه دستگیر و در بازدید بدنی از این سارق یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب کشف شد.
سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم در بازجویی تخصصی به 12 فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه و موتورسیکلت با همکاری یکی از دوستانش اعتراف کرد.
انهدام باند مواد مخدر
فارس - همدان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انهدام باند تهیه و توزیع ماده روانگردان شیشه در همدان خبر داد.
هادی قزوینه اظهار کرد: در این راستا چهار نفر دستگیر شده‌اند.
وی با اشاره به کشف یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه، تصریح کرد: در این انهدام دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.
جمع‌آوری 12 تن گوشت فاسد
ایسنا - رشت: معاون سلامت دامپزشکی گیلان گفت: بیش از 12 تن و 300 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف از فروشگاه‌های عرضه استان ضبط و معدوم شد.دکتر حراجی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 13 هزار و 440 مورد بازرسی از مراکز عرضه بعمل آمد که بیش از 12 تن و 300 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف از فروشگاه‌های عرضه استان ضبط و معدوم شد و تعداد 128 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
توقف اتوبوس حامل قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی بیجار از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رسول کرمی چگینی» با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان یک دستگاه اتوبوس در محور دیواندره - بیجار را متوقف کردند که پس از بازرسی از آن تعداد 200 عدد کارتن خالی گوشی موبایل، 580 عدد لوازم جانبی موبایل، 6 هزار و 193 عدد انواع لوازم آشپزخانه، دو دستگاه کولر گازی، سه دستگاه جاروبرقی، 264 ثوپ انواع البسه، 351 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و 5 هزار و 610 عدد لوازم ورزشی کشف کردند.
آتش در جنگل
یزد - ایرنا: جنگل طبیعی زرشک در منطقه داربند بخش خرانق شهرستان اردکان یزد طعمه آتش شد. بخشدار خرانق گفت: به علت کوهستانی و سخت‌گذر بودن جاده خاموش کردن آتش در منطقه داربند از راه زمینی امکان‌پذیر نیست.
مجتبی خالفی افزود: برای اعزام بالگرد از اصفهان به منظور اطفای حریق هماهنگی شده است.وی ادامه داد: وسعت جنگل طبیعی زرشک در منطقه داربند حدود 2 هکتار است.
قاچاق 30 هزار لیتر بنزین
تسنیم - خرم‌آباد: فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: بیش از 30 هزار لیتر بنزین قاچاق در دلفان کشف و یک دستگاه تریلی توقیف شد.
سرتیپ محمد قنبری عنوان کرد: پس از کشف این میزان سوخت یک نفر دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
قصاص قاتل
ساری - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از اجرای حکم قصاص نفس یک قاتل در ملأعام در شهرستان جویبار خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: محکوم‌علیه(ح.س) که به اتهام قتل عمد به قصاص نفس در ملأ عام محکوم شد، با درخواست و حضور اولیای دم به دار مجازات آویخته شد.این فرد در فروردین سال 93 جوانی را در نزاع و درگیری به قتل رسانیده بود.
سارق درون خودرو
سرویس شهرستانها: سرپرست پلیس آگاهی استان فارس گفت: سارق درون خودرو و اماکن خصوصی با اعتراف به 45 فقره سرقت در شهرستان شیراز با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «محسن سروقد» بیان کرد: ماموران کلانتری «22 آزادگان» شهرستان شیراز یک سارق درون خودرو و اماکن خصوصی را حین سرقت دستگیر که پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی استان ابتدا سوابق کیفری آن استعلام و مشخص شد وی دارای چند فقره سابقه به اتهام سرقت است.
سرپرست پلیس آگاهی استان اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده از این سارق سابقه‌دار درون خودروی اماکن خصوصی وی به سرقت اقرار کرد و تاکنون 24 نفر از شکات شناسایی و تحقیقات جهت کشف سایر سرقت‌ها ادامه دارد.
دستگیری کلاهبردار
ساری - خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار 30 میلیارد ریالی که با خرید و  فروش خودرو طی 23 فقره از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
مهراب ریاحی گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت افرادی از نقاط مختلف کشور مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی فردی به نام جعلی «مهدی-الف» که خود را مامور اطلاعات معرفی کرده بود، موضوع پیگیری و فرد مزبور دستگیر شد.وی افزود: متهم به کلاهبرداری به نام واقعی «علی-ح» 36 ساله پس از اخذ وجه مورد معامله از افراد با تنظیم مبایعه‌نامه جعلی خرید و فروش خودرو، خود را مالک واقعی خودرو معرفی و از مالباختگان کلاهبرداری می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: متهم به کلاهبرداری پس از دستگیری در اظهارات خود عنوان داشت با این ترفند تاکنون 23 نفر در مناطق مختلف کشور بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
کشف 33500 لیتر مواد سوختی
زنجان - تسنیم: مدیر شرکت نفت زنجان با اشاره به انجام 240 مورد بازرسی از مجاری فرآورده‌های نفتی گفت: 33 هزار و 500 فرآورده نفتی قاچاق کشف شده است.
آقا محمدیان افزود: در تیرماه امسال 143 مورد بازدیدهایی در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های متولی و سه مورد کشف و ضبط سوخت انجام پذیرفته است.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان به بازدیدهای انجام گرفته از فروشندگی‌های شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: شش مورد بازدید نیز در ماهی که گذشت توسط کارشناسان مربوطه این منطقه انجام شده است.وی به میزان مکشوفه کشف شده در تیرماه اشاره کرد و گفت: میزان 18 هزار و 200 لیتر نفت سفید و 15 هزار و 300 لیتر نفت در تیرماه امسال کشف و ضبط و در انبار شهید تندگویان منطقه تخلیه و به چرخه رسمی توزیع بازگشته است.