kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم تحليف رئيس‌جمهور در تهران

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امروز به منظور برگزاری مراسم تحليف رياست جمهوری تمهيدات و محدودیت‌های ترافیکی پيش‌بينی شده است.


سرهنگ حسن عابدی با بیان اینکه امروز عوامل پليس به صورت 100 درصد در آماده‌باش به سر می‌برند، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کسانی که امروز قصد تردد در شهر تهران را دارند از وسایل نقليه عمومی استفاده كنند، چرا كه با توجه به تردد سران كشورهای خارجی در معابر بزرگراهی هم به صورت مقطعی تا 12 شب و تا پایان روز مراسم محدوديت اعمال می‌شود.
عابدی با اشاره به ممنوعيت تردد در برخی معابر شهر تهران طی امروز، افزود: از ساعت 12 در مسير غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع استانبول محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین فردوسی به شمال و خیابان انقلاب خواهد بود، همچنين از ساعت 12 در خیابان مجاهدین از تقاطع خیابان ایران به سمت غرب محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان زرین‌خامه خواهد بود. از ساعت 12 در مسیر شمال به جنوب خیابان ابن سینا در تقاطع فخر‌آباد محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان شهید مشکی خواهد بود. همچنین در مسیر جنوب به شمال خیابان دیالمه در خیابان امیرکبیر محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان امیر‌کبیر به سمت غرب خواهد بود. همچنين تمامی معابر منتهی به خیابان دیالمه و آجانلو از مسیر شرق به غرب از ساعت 12 مسدود خواهد شد و تردد هرگونه خودرو و موتورسیکلت از ساعت 12 در مسیرهای اعلامی ممنوع است.
به گفته وی، از ساعت 20:30 امروز مسیر جنوب به شمال خیابان یمن مسدود و مسیر جایگزین بزرگراه چمران به غرب و کچویی خواهد بود، همچنین از ساعت 20:30 مسیر غرب به شرق خیابان رشید‌الدین فضل‌اله از ابتدای خیابان جدید‌الاحداث‌(خیابان غربی پارکینگ طبقاتی نمایشگاه) مسدود و مسیر جایگزین چمران و کچویی خواهد بود.
گفتنی است، قبل از این ساعت شروع این محدودیت‌های ترافیکی 14 اعلام شده بود که طبق اعلام سرهنگ عابدی به ساعت 12 تغییر کرده است.
 پیش از این هم جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواسته بود، با توجه به تردد مقامات و مهمانانی از کشورهای سراسر جهان برای حضور در مراسم تحلیف از تردد غیرضروری به ویژه با خودروی شخصی در سطح شهر و به خصوص معابر مرکزی و شمالی پایتخت خودداری کنند.
اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران
سرهنگ عابدی با بیان اینکه امروز طرح ترافیک و زوج و فرد همچون دیگر ایام سال و از ساعت 6:30 صبح آغاز می‌شود، گفت: طرح ترافیک در ساعت 17 و طرح زوج و فرد در ساعت 19 به پایان می‌رسد و تعطیلی ادارات در روز شنبه باعث تعطیل شدن اجرای این طرح‌ها نشده، بنابراین دارندگان وسایل نقلیه توجه داشته باشند که در صورت ورود به این محدوده، مشخصات خودروشان توسط دوربین‌ها ثبت و آنان جریمه خواهند شد.
تعطیلی ایستگاه مترو بهارستان
همچنین طبق اعلام شرکت مترو تهران، ایستگاه مترو بهارستان  امروز به دلیل مراسم تحلیف ریاست جمهوری از ساعت 14 تا 20 تعطیل است. سایر ایستگاه‌های مترو طبق برنامه به مسافران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
تغییرات در  مسیر حرکت خطوط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
همچنین بنا بر اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، امروز به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و اعمال محدودیت تردد از سوی پلیس راهور، تغییراتی در مسیر رفت و برگشت یا بخشی از مسیر خطوط اتوبوسرانی زیر اعمال خواهد شد:خطوط 315 (کوهسار- بهارستان)، 345 (بلوار ابوذر-بهارستان)، 278(محلاتی- هفت تیر)، 277 (کلانتری – هفتم تیر)، 309 (ائمه اطهار- بهارستان)، 317 (شوش- بهارستان)، 276(میدان خراسان-انقلاب )، 204(پاسدار گمنام- سعدی جنوبی)، 319(پایانه جنوب سعدی جنوبی) ، 353(پارک ولی عصر- سعدی جنوبی)،344 (بلوار ابوذر – ناصرخسرو)،351 (هاشم‌آباد –سعدی جنوبی)، 211 (خیابان معلم – بهارستان)،304 (سید خندان- پایانه امام خمینی)، 381 (خیابان معلم- پایانه امام خمینی)،407 (میدان جمهوری- میدان بهارستان)، 308 (میدان امامت- پایانه امام خمینی)، 310 ( پایانه شهید براری- میدان ولیعصر) و 312 ( میدان رسالت- میدان قیام) که اطلاعات کامل‌تر در سایت  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در دسترس می‌باشد.