kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری:

صنعت حمل‌و‌نقل در کشور دچار‌ بیماری بسیار مزمن است

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه صنعت حمل و نقل دچار بیماری بسیار مزمنی است، بیشترین کاهش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در سال 94 عنوان کرد.

 

‌به گزارش وزارت راه و شهرسازی‌، حمیدرضا شهرکی ثانوی در بازدید از وضعیت پایانه‌های مسافربری برون استانی شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد، اظهار داشت: صنعت حمل‌و‌نقل در کشور دچار‌ بیماری بسیار مزمن است و مردم به هر علتی از این مجموعه قهر کرده‌اند به طوری که در یک وضعیت پایدار هفت ساله شاهد شیب منفی پنج درصدی در استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هستیم.
وی از خروج یکصد میلیون تقاضای صندلی از بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: این در حالی است که تعداد سفرها برابر آمار ترددشمارهای جاده‌ای به‌شدت افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ادامه داد: بیشترین کاهش استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در سال 94 و کمترین آن در سال 92 به ثبت رسیده که درصد تغییرات آن به طور متوسط پنج درصد منفی است.
شهرکی ثانوی با تاکید بر اینکه براساس شاخص نفر-کیلومتر باید مبدا و مقصد سفر کاملا مشخص باشد، افزود: در بحث نفر-کیلومتر همواره کاهش مشاهده شده است؛ ‌کمترین کاهش این شاخص سال گذشته با 1/2 درصد به ثبت رسید‌ و با تغییرات روی جاده‌ها می‌توان نفر-کیلومتر را جابه‌جا کرد.
وی افزود: ایجاد مسیرهای جدید و تقاضای کدگذاری برای مقاصدی که دارای کد نیستند می‌تواند در افزایش نفر-کیلومتر موثر واقع شود.
مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با تاکید بر اجرای شبکه سیر به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در حوزه حمل‌و‌نقل مسافر، تصریح کرد: شبکه سیر همنام، با سه هدف افزایش ایمنی، ارتقای کیفیت و ارزیابی خدمات  سفر در کشور اجرایی شده و در واقع شبکه سیر بدون ارزیابی خدمات از بین خواهد رفت.
شهرکی ثانوی اضافه کرد: نوسازی ناوگان مینی‌بوسی کشور آغاز شده است که در قالب این طرح، ون، مینی‌بوسِ هیوندا و سواری کرایه‌ از طریق پرداخت تسهیلات با نرخ سود شش درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان واجدشرایط واگذار می‌شود.