kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد ۳ هزار هکتار گلخانه در سواحل مکران با انرژی خورشیدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از تصویب طرح ایجاد گلخانه ۳ هزار هکتاری با استفاده از انرژی خورشیدی در سواحل مکران خبر داد.


رضا نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، با مشارکت و سرمایه‌گذاری متخصصین و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، قرار است این طرح در منطقه «لیپار» چابهار اجرایی شود.وی ادامه داد: برق مورد نیاز گلخانه و آب‌ شیرین‌کن‌های این طرح در بستر دریای عمان، با نصب 300 هکتار آینه انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.
نجفی از کلنگ‌زنی این طرح ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و زمینه‌ ایجاد شغل برای 31 هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین از کشت محصول استراتژیک آناناس در سواحل مکران خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده، 5 هزار پاجوش آناناس از کشور هند وارد استان شده و عملیات پرورش و تکثیر این نهال‌ها از اسفندماه سال گذشته آغاز شد.
وی افزود: این محصول هم‌اکنون به صورت آزمایشی در منطقه «باهوکلات» چابهار کشت شده که در صورت انطباق با شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان، به شکل وسیع در جنوب استان کشت می‌شود.