kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

نرخ جدید بنزین، گازوئیل و سی‌ان‌جی اعلام شد

در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، نرخ جدید بنزین، گازوئیل و گاز سی‌ان‌جی تعیین شد.

دولت با اجرای رسمی گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها نرخ جدید حامل‌های انرژی را تعیین کرد.
در این راستا از بامداد دیروز قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و هر لیتر بنزین آزاد 1000 تومان تعیین شد.
همچنین گازوئیل 250 تومان، بنزین سوپر آزاد 1100 تومان، هر متر مکعب سی‌ان‌جی 450 تومان و بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر 800 تومان و هر لیتر بنزین خودروهای دولتی با نرخ آزاد و معادل 1000 تومان محاسبه می‌شود. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرد: سهمیه‌های 400 تومانی باقی‌مانده در کارت‌های سوخت خودروهای سواری شخصی aو موتورسیکلت‌ها کماکان معتبر بوده و دارندگان کارت‌های سوخت می‌توانند این سهمیه‌ها را با همان نرخ 400 تومانی قبلی از جایگاه‌ها دریافت کنند.
بر اساس اطلاعیه این شرکت، میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال گذشته خواهد بود و از ساعت 24 روز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت، سهمیه کامل اردیبهشت‌ماه خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها به کارت‌های سوخت آنها تخصیص یافته است.
همچنین سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقی‌مانده اردیبهشت‌ماه با نرخ‌های جدید به کارت‌های آنها تخصیص داده می‌شود.
مردم دقت کنند
بر اساس گفته‌های بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین هم اکنون مشکلی که در جایگاه‌های بنزین وجود دارد بحث شمارش‌گرهای تعبیه شده در دستگاه‌های سوخت‌گیری است.
اگرچه تا روز گذشته قیمت بنزین که در این شمارش‌گرها نمایش داده می‌شد به صورت ریال بود اما به دلیل اینکه قیمت بنزین آزاد در واقع 10000 ریال در هر لیتر است، این نمایشگرها نمی‌توانند جمع کل بنزین مصرفی هر خودرو را به درستی و با قیمت ریال نشان دهند. به گزارش فارس، از این رو مصرف‌کنندگان باید دقت لازم را داشته باشند که از امشب تا زمانی که قرار است فکر اساسی در زمینه کنتورهای نمایشگر صورت بگیرد، قیمت بنزین مندرج در این نمایشگرها به صورت تومان خوانده تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود و تنها این مورد در بنزین آزاد کاربرد دارد زیرا بنزین سهمیه‌ای 700 تومان یا معادل 7000 ریال است و در این خصوص مشکلی در کنتورهای نمایشگر نیست.