kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

اخبار ورزش جهان



رئال مادرید ضعیف شده است!
رئال مادرید با فروش بازیکنان مهم خود ضعیف شده و اگر تا پایان فصل نقل و انتقالات با بازیکنان خوبی قرارداد امضا نکند احتمالا در فصل پیش رو از این موضوع ضربه می‌خورد.
رئال مادرید در آخرین فصل توانست فاتح لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا شود. تیم قدرتمند زین الدین زیدان باعث شد که هواداران پس از سال‌ها فتح دوگانه را جشن بگیرند و در انتظار رسیدن به رکورد شش‌گانه باشند که تنها بارسلونا توانسته است به آن برسد. با این حال مادرید در این چند سال یک تیم فوق‌العاده‌ بوده است که توانست در چهار سال سه بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.پس از جدایی خامس رودریگس، آلوارو موراتا، په‌په، ماریانو و دنیلو که به زودی به منچسترسیتی خواهد پیوست، تیم زیدان ضعیف شده است. سرمربی فرانسوی، فصل گذشته توانست از پلن B بهره زیادی ببرد و تیم دوم که بیشتر از بازیکنان ذخیره تشکیل می‌شدند نقش مهمی در موفقیت‌های به دست آمده داشتند. با پیوستن دنی سبایوس، تئو ارناندس و حضور خسوس وایخو و مارکوس یورنته به نظر می‌رسد از قدرت مادرید کاسته شده و منطقی است که هواداران مادرید بپرسند آیا باشگاه می‌تواند تا پایان فصل نقل‌ و انتقالات، با بازیکنان بهتری قرارداد امضا کند یا نه.فروش موراتا (۸۰ میلیون یورو)، خامس رودریگس (۴۵ میلیون یورو تا ۲۰۱۹ ) و ماریانو (۸ میلیون یورو) بودجه باشگاه را خیلی تقویت کرده است. با این حال مادرید تنها با ارناندس و سبایوس قرارداد امضا کرده و به نظر می‌رسد که برای جذب کیلیان ام‌باپه موفق نشود چون باشگاه موناکو اعلام کرده که اگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی در این تابستان خواهان ام‌باپه شوند از آنها شکایت خواهد کرد.پرس باید برای موارتا یک جانشین پیدا کند چون مهاجم اسپانیایی دومین گلزن برتر فصل گذشته تیمش بود. مادرید در مسیر مورد نظر خود قرار ندارد و به جای این که تیم خود را تقویت کند با فروش بازیکنان مهم ضعیف شده است.
بولت رکورد فصل خود را در ۱۰۰ متر شکست
یوسین بولت در مسابقات لیگ الماس موناکو توانست ۱۰۰ متر را کمتر از ۱۰ ثانیه بدود. این اولین بار در فصل جاری است که بولت رکورد کمتر از ۱۰ ثانیه در ۱۰۰ متر را به ثبت رساند.
یوسین بولت که قرار است امسال بعد از بازی‌های قهرمانی جهان لندن بازنشسته شود، توانست در لیگ الماس ۱۰۰ متر را در ۹ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه بدود.این اولین بار در فصل جاری است که بولت ۱۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه می‌دود.پیش از این مسابقات بولت به آلمان رفت تا کمر درد خود را درمان کند. بولت بعد از این اتفاق، گفت‌: مسابقه بسیار خوب بود. من راه درست را می‌روم و کارهای زیادی برای انجام دادن دارم. من همیشه برای تماشاگران در پیست هستم و دلم برای این هیجان‌ها تنگ می‌شود.
باشگاه موناکو: ام‌باپه۱۹۰ میلیون پوند!؟
باشگاه موناکو رقم فروش ستاره جوان خود را اعلام کرد و رقم نجومی را برای او در نظر گرفت.
ام‌باپه تنها ۱۸ سال سن دارد اما در صورت جدایی از موناکو به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل خواهد شد. این بازیکن جوان فصل درخشانی را با موناکو پشت سر گذاشت و سهم به سزایی در قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ فرانسه و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت.با وجود این که موناکو اصرار دارد ام‌باپه را حداقل یک فصل دیگر نگه دارد اما باشگاه‌های سرشناس اروپایی دست بردار این بازیکن جوان نیستند. رئال مادرید جدی‌ترین گزینه جذب ام‌باپه جوان است و زیدان به صراحت اعلام کرده که به این بازیکن علاقه دارد.باشگاه موناکو اعلام کرد هر باشگاهی که می‌خواهد ام‌باپه را جذب کند باید ۱۹۰ میلیون پوند پرداخت کند و بسیار بعید است که باشگاهی حاضر شود این رقم نجومی را پرداخت کند و به این ترتیب باید منتظر باقی ماندن این بازیکن در موناکو بود.
پسر پله بار دیگر به زندان بازگردانده شد
دادگاه برزیل بار دیگر پسر اسطوره فوتبال این کشور یعنی پله را به جرم پول‌شویی و قاچاق دارو به زندان بازگرداند تا محکومیت ۱۲ ساله خود را پشت سر بگذارد.
ادسون پسر پله، اسطوره فوتبال برزیل بعد از این که درخواست تجدید نظرش مورد پذیرش قرار نگرفت، بار دیگر از طرف دادگاه عالی کشور به زندان باز گردانده شد.پسر اسطوره فوتبال برزیل در مقطعی به عنوان دروازه‌بان در تیم سانتوس بازی کرد و اولین بار در سال ۲۰۰۵ دستگیر شد. هر چند که او بعدها بعد از درخواست تجدید نظر نسبت به محکومیت خود از زندان رها شده بود.در سال ۲۰۰۴ یک دادگاه در برزیل او را به ۳۳ سال زندان محکوم کرد که در ادامه‌ محکومیت او به ۱۲ سال و ۱۰ ماه کاهش یافت.حالا پسر این بازیکن افسانه‌ای بعد از رد درخواست فرجام خواهی‌اش باید ۱۲ سال و ۱۰ ماه را در زندان سپری کند.
راکت‌های ۲۰ هزار دلاری انجمن خیریه فدرر
راجر فدرر ۸ راکت ویلسون را با لوگوی ۸ و امضای خودش به حراج می‌گذارد تا پول به دست آمده از آنها صرف انجمن خیریه او شود.کمپانی ویلسون، هشت راکت تنیس تولید کرده و با امضای راجر فدرر و لوگوی هشت به فروش می‌رساند تا صرف امور خیریه شود. هر کدام از این راکت‌ها حدود ۲۰ هزار دلار است.این راکت‌ها سفید رنگ هستند و روی آنها امضای فدرر و عدد هشت به چشم می‌خورد.عدد هشت نشانه هشت قهرمانی راجر فدرر در بازی‌های ویمبلدون است.
قهرمان پارالمپیک: تا ۳ سال دیگر
رکورد بولت را می‌شکنم
لیام مایلن، قهرمان دو دوره پارالمپیک در رشته دوومیدانی مدعی شد که تا ۳ سال دیگر می‌تواند رکورد ۱۰۰ متر یوسین بولت در دوی ۱۰۰ متر را بشکند. مایلن که از دو پا معلولیت دارد در پارالمپیک ریو در دو رشته مدال طلا کسب کرد. او معتقد است که سه سال آینده با پیشرفت تکنولوژی می‌تواند ۱۰۰ متر را سریع‌تر از یوسین بولت بدود. او می‌گوید: می‌خواهم ۱۰۰ متر را در ۹ ثانیه و چهار صدم ثانیه بدوم. در سه سال آینده من ۱۰۰ متر را سریع‌تر از بولت می‌دوم. البته نمی‌خواهم با افراد عادی مسابقه دهم. منظورم این است که اگر قوانین و محدودیت‌ها را کنار بگذاریم با پیشرفت تکنولوژی تا سه سال دیگر می‌توانم سریع‌تر از بولت بدوم. اعضای مصنوعی خیلی سریع در حال پیشرفت هستند. تا ۹ سال پیش وسایلی که من استفاده می‌کردم بسیار ابتدایی بودند.
قهرمانی لیورپول در جام آسیایی لیگ برتر
تیم فوتبال لیورپول به مقام قهرمانی تورنمنت چهار جانبه با نام «جام آسیایی لیگ برتر» در هنگ‌کنگ دست یافت. در دیدار نهایی این تورنمنت که عصر دیروز برگزار شد، تیم‌های لیورپول و لسترسیتی به مصاف هم رفتند که در پایان سرخپوشان مرسی‌ساید با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.در این بازی ابتدا اسلام سلیمانی در دقیقه 12 لسترسیتی را پیش انداخت، اما محمد صلاح در دقیقه 20 کار را برای لیورپول به تساوی کشاند. در دقیقه 44 فیلیپه کوتینیو گل دوم شاگردان یورگن کلوپ را به ثمر رساند تا لیورپول بر سکوی نخست بایستد.در دیدار رده‌بندی این تورنمنت تیم کریستال پالاس با 2 گل بر وست‌برومویچ غلبه کرد.